[ls2gether] GeZakt & co #schaterlach

maandag 10 september 2018

Ik dreinde er al wat over; je hebt verschillende soorten naaisters. Ik heb mezelf làng onder de categorie "tassennaaister" geplaceerd, daarna naaide ik zowel tassen als kleding maar de laatste tijd lijk ik enkel nog aan kleding toe te komen. Nja, dat komt ervan als je graag zelf de kleerkasten vult, werkt én nog een aantal andere hobby's hebt. Zolang ik nog voor de Khadetjes mag naaien, profiteer ik daarvan, ik leg mijn tassenei daarna wel.
Hoewel je met het thema "zak" werkelijk alle kanten op kunt - mijn hoofd ging in ieder geval in alle richtingen uit - besloot ik iets te doen aan dat triestige kattenzakske - aka het plastieken ietske dat ik ooit bij de aankoop van kattenvoer kreeg en sinds jaar en dag dient als zwemzak voor het jongste Khadetje. Zoonlief kreeg al eens vervanging, ik nam me op dat moment plechtig voor dochterlief ook van een eigen maaksel te voorzien maar hé, het leven kwam er tussen, zoals dat dan gaat.

601-02 First backpack Khadetjes 601-03 First backpack Khadetjes
601-04 First backpack Khadetjes
601-05 First backpack Khadetjes

Het zakske sloot het schooljaar af met enkele gaten dus gaf ik mezelf een stamp onder mijn derrière; tijd voor actie! Ik zag enkele mooie versie van de my first backpack van Iris May passeren en ik besloot me daar ook aan te wagen. Met een lui oog op de handleiding zag ik de versie van Ursa Major, niet helemaal mijn ding maar ik wist onmiddellijk dat ik hoge punten zou scoren bij dochterlief. Ik diepte een lap nepteddy uit de voorraad en combineerde dat met een bladeren stofje, niets nieuws onder de zon maar een mens kan en hoef niet altijd het warm water uit te vinden.
We hebben het over -kuch- over afgelopen juni, want zie je, ik was vastbesloten om deze keer op tijd te zijn voor de start van het nieuwe schooljaar.

Deadline mens als ik ben, 'amuseerde' ik me gisteren ge-wel-dig met het tornen van de rugzak, ik slaagde er zelfs in om nog voor dit exemplaar afgewerkt was een nieuwe turnzak te maken - ik ben geen fan van tassen maken die niet gebruikt worden maar bij de Khadetjes op school wordt de turnkleding daar bewaard in een turnzakje.

601-06 First backpack Khadetjes 601-07 First backpack Khadetjes
601-08 First backpack Khadetjes

Over het -gratis- patroon kan ik erg kort zijn, het zit goed ineen, de handleiding is prima en loodst je zo door het maken van de rugzak. Aangezien ik geen kleuters meer in huis heb, koos ik voor de grootste versie, zijnde de medium. Trouwens meer dan ruim voldoende voor de zwemhanddoek en een badpak.
Ik wijzigde niets aan het patroon behalve #schaterlach - eigenlijk mag ik dat niet doen hé, zeggen dat ik er niets aan wijzig en dan beginnen met de uitzonderingen ;) - de sluiting met de gespen weglaten en vervangen door magneetsluitingen. Omdat ik het bij het exemplaar van Ursa Major zo mooi vond dat de klep over de voorzakken kwam, verlengde ik ook de klep. Ik zag enkel over het hoofd dat zij de kleine versie van het patroon maakte waardoor de sluiting nu niet helemaal naar mijn zin is. Maar hé, het is wat het is. En dat is net goed.

Waarom die rugzak dan drie maand op mijn kast lag alwaar dochterlief iedere keer bij het passeren - elke dag dus een keer of vijf - vroeg "is hij klaar? Is hij KLAAR?"?
Een aantal akkefietjes die niet naar mijn zin waren en een lint dat eigenlijk te breed was maar dat ik per se wou gebruiken. Dus bleef de tas daar liggen, op ochottekes twee procent van de finish. Gedisciplineerde mensen pakken dat aan, ondergetekende is ervan overtuigd dat naaien een hobby is en stelt van die vieze retouchkes uit en uit. Tot twee dagen voor het kind voor de eerste keer gaat zwemmen of een dag voor je een blogdeadline hebt. Als dat niet gezakt is over de volledige lijn #schaterlach.

601-09 First backpack Khadetjes

#ls2gether ofwel Let's sti(c)k together is een initiatief van Flaflinko waarbij wie dat graag wil rond eenzelfde thema werkt.
Voor vandaag lieten we ons inspireren door 'zak eens lekker door'.

45 opmerkingen:

  1. Maar ziet eens hoe tof gemaakt!!Gelukkig kan je dochter nu in stijl gaan zwemmen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben fan! Ik hou zo van zachte dingen en dit rugzakje is helemaal mijn ding!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig de zwemzak en ook zwaar fan van de trui ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci zeg!
      De trui 'kreeg' geen blogplekje, maar er zit onder de rugzak nog een plezant detail verstopt. Het bijzonderste is dat het kind er fan van is en de trui draagt. Meer moet dat dan eigenlijk niet zijn hé ;)

      Verwijderen
  4. Het is nu niet dat ik u wil 'koeioneren', maar een WITTE zak voor een KIND ??? Wat niet wegneemt dat het een schoon exemplaar is.... xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach Ik heb nooit gezegd dat ik het grootste licht in deze wereld ben hé ;). Ik had alleen wit schaap liggen, en wou er nu gelijk geen ander kopen of er kleurstof tegenaan gooien. De rugzak wordt één keer op twee weken gebruikt en dochterlief is zo fan van 'haar knuffel' dat ik denk dat ze er wel goed voor zal zorgen. Ik maakte toch maar de bodem uit een leren lap - ik dacht dat mijn teerbeminde dacht dat ik gek was toen ik mijn (oude!) laarzen kapot knipte, maar ik had het er mee gehad, ze waren versleten én dat waren de laarzen die ik droeg toen ik ooit mijn enkel brak. Tijd om gerecycleerd te worden, dacht ik zo.
      #enals'mvuilisbestaatereenwasmachine #neh x

      Verwijderen
    2. k dacht net hetzelfde, een prachtexemplaar. Maar wit? Ik zou het niet aandurven! Mijn kindjes kennende zou dat witte schaapje, snel een zwart schaap zijn :-)

      Verwijderen
    3. Ik spoot er nog wat water- en vuilafstotende spray op en verder is er niets wat de wasmachine niet kan oplossen denk ik dan #komtwelgoed ;)

      Verwijderen
    4. Komkomkom... mijn kleuters kregen ook een witte boekentas 😂 En ik heb er nog maar 1 van de 2 in het wasmachien gestoken 😂😂😂
      Stomme 🍓🍓🍓

      Verwijderen
    5. Hahahaaha, hier nog maar 1 keer gebruikt.
      Dat zakske doet maar 1 maal op de twee weken dienst, dat komt helemaal goed. Zo dapper als jij - elke dag ;) -, dat ben ik niet #schaterlach

      Verwijderen
  5. Super tof, mijn dochter zou alleen maar knuffelen! En de binnenkant zocht ervoor dat het geen te zoet snoepje wordt, toch ;-)? En ehm...die blogdeadlines hé, die heten niet voor niets DEADlines, bedacht ik me vanmorgen toen de foto's mislukten;-p. Die hobby van ons weet wat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik jaagde me anders niet op hoor, ik deed het grootste werk maandengeleden al. In ieder geval zo lang geleden dat het al behoorlijk vergeten is ;). Alleen dat tornen en die tas weer door dat keergat sleuren, bleh zeg. Maar hé, het kind is content, de tas is af dus je hoort me niet meer x

      Verwijderen
  6. een zwemzak om te knuffelen in zo'n zacht stofje! in ieder geval een heel leuk exemplaar. het was precies het weekend van het 'werk dat eens eindelijk af' dingen, want ook hier stikte ik iets in elkaar dat er al maanden lag (alleen past het niet, maar soit da's een ander verhaal ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, dat is pas frustrerend, iets afmaken dat dan niet past - hoewel, ik heb zo ook nog twee kledingsstukken voor mezelf in de bak liggen die ik toch ga afwerken en waarvan ik zeker weet dat ze niet (meer) passen, maar ze moeten af!

      Verwijderen
  7. Ik zag de rugzak op jouw kast deze zomer, en ben blij dat je hem afwerkte! 't Zal wel zijn dat ze in de zevende hemel is met haar knuffelbare rugzak.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. We zaten blijkbaar met eenzelfde deadline en eenzelfde probleem :) Kan er perfect inkomen dat dit wel iets naar haar zin is en niet de jouwe :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog meer hetzelfde dan je denkt want ik dacht ook dat het voor de 11e was ;). Maar hé, het draaide goed uit, voor ons allebei!

      Verwijderen
    2. Wat een prachtstuk! Deadline en problemen of niet... Zo'n stijlvolle zachte rugzak, met die prachtige voering... die mag er zeker zijn!

      Verwijderen
    3. Ik dacht zelfs dat het voor de 15e was, die deadline, dus schromelijk gepasseerd (ben nog steeds niet begonnen)

      Verwijderen
  9. Uwe stijl! Ik lig hier weer strijk van te lachen... Ik zie zo uw gezicht voor me bij het schrijven van deze post. Hilarisch. Ik ben wel van deze rugzak. Doet me denken aan een klein schaapje. Lekker zacht en fluffy. De dochter laat deze nooit meer gaan. Super!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, ik denk dat ik wel iets herkenbaars heb van (schrijf)stijl ;). In ieder geval, ik schrijf zoals ik ben en denk. Dat valt de ene keer al beter dan de andere.
      Gij en dochterlief, jullie zouden het zo te lezen érg goed met elkaar vinden, ze is ook totaal verliefd op haar schaap!

      Verwijderen
  10. Ooh ik ben blij dat ik niet de enige ben die dingen wil laten passen terwijl dat eigenlijk wil zeggen dat je alles moet aanpassen met trial en error :) op die manier heb je altijd een origineel resultaat! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig rugzakje! Zo aaibaar, iedereen gaat er wel eens willen aankomen, sowieso! En dapper zeg, zo wit. Ik zou dat voor mezelf niet riskeren, maar 't is wel een leuk zicht zo. Precies een schaapje ;)
    Ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooh echt dit laat ik niet aan mijn dochters zien..... Ze zouden subiet ook één willen... En dingen die tot het laatst liggen te wachten op herstelwerk of laatste afwerking...ja dat gaat hier net zo. Ik zak keer op keer 😂

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het stoort me niet, dus ik ga fluitend gezakt door het leven ;).

      Verwijderen
  13. Wat een heerlijke meisjes tas. De stofkeuze is echt een vondst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De aaibaarheid maakt het tot een geweldig favorietje, nog een keer een dikke dank aan Ursa Major daarvoor!

      Verwijderen
  14. Uwe schrijfstijl is zo geniaal 😊 Ik heb gelachen (en ik lach zelden of nooit luidop tot ergernis van mijne vriend die graag grappig id) 😎😎😎
    Los daarvan vind ik je zak zonder aanpassingen waarbij je enkel ... EN ... EN ... aanpaste geweldig 😍

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Allé hup, steeds welkom voor nog meer lachtherapie dan ;).
      -en die aanpassingen, ik kan het moeilijk laten vrees ik-

      Verwijderen
  15. Hoe leuk is deze?! Kan ik er eentje bestellen voor mezelf 😍?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het duiveltje op mijn schouder zegt "als jij zo'n mooie kleding kunt naaien, dan kun jij dit ook ;)" Maar merci en al, hoewel het niet zo mijn ding is, zegt de blik in dochterlief haar ogen voldoende!

      Verwijderen
    2. Haha, ‘t is vooral een kwestie van tijd vinden om mij aan zo’n project te zetten 😉

      Verwijderen
  16. Moh! Zo schattig met dat teddystofje!
    Ik denk zowaar dat dochterlief graag zou gaan zwemmen met zo'n exemplaar.
    Ik heb 2 waterhatende kinderen, dus zwemmen is hier niet direct populair te noemen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jij noemt het gezakt over de volledige lijn (beste interpretatie die ik tot nu las bij dit thema, ik moest er luidop van lachen), maar dochterlief heeft toch maar een serieuze upgrade van haar zwemtas op zak (haha). En nog heerlijk aaibaar ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Of je zegt dat je het zo lang hebt laten liggen om je dochter te leren hoe mooi geduld kan zijn en het plezier na het wachten veel groter... of zoiets :p

    Echt iets voor jongedames, dus niet gezakt, maar geslaagd met die zak!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Zo een zàlig tas, een heerlijk wit �� pelske. Super gewoon ... witte schapen blijven ook niet altijd wit he. Super dat je je deadline toch haalde... mijn is dus vandaag pas online ��.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zalig tasje en zalig lezen weer! Moet nog wel wennen aan die wafels ;-) Heb even goed bijgelezen, jouw productie blijft indrukwekkend, alles even mooi, scherp afgewerkt en prachtig gefotografeerd. Op ons nieuwe stekje hebben we nog altijd geen internet en de container is ook nog onderweg, maar ik heb al weer helemaal zin om achter het machien te kruipen als ik jouw posts lees! X

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.