Moeten er nog ufo's zijn?

zondag 15 oktober 2017

Ik ging in het voorjaar op (naai)weekend en nam me voor om een proefversie van een bomberding te naaien. Niet dat dat zo moeilijk is, maar met nieuwe patronen is het altijd wat zoeken naar de maat als je te lui bent om op het patroon te meten. Deze trui was mijn laatste project en om allerlei redenen geraakte ik niet verder dan een bomber gestrand op 1/4 #schaterlach. De definitieve versie werd gemaakt en euh, de proefversie verdween naar de gedrochten van de naaikamer. Bij het oplijsten van de niet afgewerkte projecten kreeg deze nummer dertien, niet echt prioritair dus.

512-02
512-03

Een goed half jaar later ging ik opnieuw op naaiweekend. Mijn gedachten flitsten alle kanten uit, eindelijk tijd voor al die nieuwe projecten waar ik van droomde maar niet aan toekwam... Murphy zat op mijn schouder te grinniken vermoed ik, want tijd om al die nieuwe droomprojecten voor te bereiden bleek er niet te zijn. In een erg nuchtere bui zag ik ineens dat onafgewerkte projecten lijstje en bedacht ik dat het niet gekker moest worden. Met best nog wat projecten te gaan, moest ik mezelf niet in honderd bochten wringen om 'iets' mee te nemen op weekend. Voeten op aarde, bak ufo's in de koffer en tateren maar!

512-04
512-05
512-06
512-07

M  A  A  T  |  Zoonlief werd opgemeten en volgens de maattabel moest ik een 9/10j voor hem maken, wat ik ook deed. Ik wijzigde niets aan het patroon en vind dat deze prima zit zoals die is.

M  A  A  K  P  R  O  C  E  S  |  Hoewel dit exemplaar als proefexemplaar op de planning stond, lag de uiteindelijke versie zo'n half jaar eerder in de kast. Het leven zoals het is zeker ;).
In mijn hoofd zijn paspelzakken altijd "zooooo moeilijk" dat ze me tegenhouden om iets af te werken - getuige het feit dat ik zowel van de buiten- als binnenstof de twee 'jassen' af mee had toen ik op weekend vertrok. Zonder paspelzakken uiteraard ;). Ik zeurde er nog wat over, pufte en zuchtte en dronk me uiteindelijk wat moed in - figuurlijk dan - om er die twee zakken op een kwartier in te zetten. Of hoe je soms zelf je grootste hindernis kunt zijn. Ik gebruikte bij de kraag en mouwboorden de binnenkant van de stof en heb er achteraf gezien spijt van dat ik hetzelfde niet bij de zoomboord deed - spijt genoeg om los te tornen heb ik echter niet #schaterlach

C  O  N  T  E  N  T  ?  |  Dit is een plezant patroon dat vlot naait, als je wil kun je die zelfs binnenste buiten maken, wat mij betreft een aanrader. Zoonlief zelf staat er prima mee, en meer dan dat moet dat écht niet zijn - oh behalve dat het kind nu meer dan voldoende blauw en grijs in zijn kleerkast heeft #wegblijvendaarvandus!

512-08
512-09
512-10
| Stof: uit de voorraad | Patroon: Ollie Bomber van Sew a Little Sew |



Stof in 2017: 23 in  - 116 uit  (18 gekocht&verwerkt - 15 verkocht - 7 gekregen)  - #1in5uit
M  e  v  r  o  u  w     K  h  a  d  e  t  j  e  s     v  s     d  e     u  f  o  '  s  :       9     d  o  w  n

42 opmerkingen:

  1. dat gevoel over die paspelzakken ken ik, onlangs weken uitgesteld om eraan te beginnen, om het dan op een avond toch te doen, niet dat ze perfect waren want het waren de eerste ooit in een vest, maar toch, al die nachtmerries waren ze niet waard ;-)
    schoon gerief trouwens die testversie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Nee, paspelzakken zijn geen nachtmerrie waard #schaterlach. Ik ben wel tevreden van hoe ze erin zitten, alleen wil ik de volgende keer de stofrichting negeren zodat ze 'meelopen' met de rest van het voorpand - even puzzelen hoe dat dan moet ;).

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. Ohja, ik was er zo direct weer verliefd op, op die zoon van me.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke stof heb je ervoor gebruikt!
    Leuk model ook!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het model is echt een aanrader, valt mooi op maat, valt goed mee om te maken ;). Merci hé!

      Verwijderen
  4. Een toppertje zou ik zeggen.
    Toffe stof voor jongens zonder fel tegen te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vond het ook ideaal jongensgerief, meer nog, eigenlijk ging ik daar drie tshirts voor broertjes uit maken #oeps.

      Verwijderen
  5. ik ben zo een lazy naaister tegenwoordig. Ik moet mezelf ook es wat meer uitdagen en mss ook eens kiezen voor zo een paspelzak :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Niets mis met lazy naaisters, jij werkt het tenminste af! Hoewel zo een paspelzakske #schaterlach

      Verwijderen
  6. Hij straalt in zijn afgewerkte UFO! Ik ben benieuwd wat je nog allemaal in je bekende zakjes hebt liggen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwijg...
      Op het weekend werkte ik er vier weg, maar ik heb er nog twee die een serieuze doorn in mijn oog zijn en ik dus eerstdaags ga proberen aan te pakken - eentje is een winterjas voor dochterlief die ik vorig jaar al knipte, chance dat ik toen de maat erg ruim genomen had ;)

      Verwijderen
    2. Ben benieuwd! 😉 Komt goed uit dat je ruim knipte maar niet te veel treuzelen hè eer je het weet is het winter ⛄

      Verwijderen
    3. Ik weet het vrouw, ik weet het. Niet het volgende project op mijn werktafel maar euh, toch erg snel ;).

      Verwijderen
  7. Prachtige ufo! Mooie, leuke foto's ... stalende glimlach x

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben meestal mijn eigen grootste hindernis. Of neen, mijn uitstelgedrag. Of misschien mijn hoofd dat meer tijd heeft dan werkelijk, en zo de prioriteitenlijst steeds anders verdeeld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, ik kan me er iets bij voorstellen!
      Misschien zelfs wel veel ;)

      Verwijderen
  9. Al goed dat je die afgewerkt hebt. 'k Vind hem keimooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Niet afwerken was geen optie, maar toch, ik moest mezelf toch weer een stamp onder mijn derrière geven. Toen ik er trouwens aan wou beginnen, bleek mijn rits plots vijf cm tekort te zijn #schaterlach #Murhpyjong

      Verwijderen
  10. Wat een schoom bomberding is me dat seg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. das ist ein richtiger JUNGENSTOFF...toll

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat vond ik ook een ideale jongensstof. Niet te 'groot' of te klein, juist goed ♥

      Verwijderen
  12. Ik wil u bijna aan uw oren komen trekken dat ge zoiets moois op nr 13 in uw UFO-stapeltje had liggen!! Ik vind deze echt waar, prachtig!!

    Uw zoon ziet misschien ook niet welke onafgewerkte kledingstukken er nog liggen? Want Giel die zou allang komen zagen wanneer ik dat eindelijk zou afhebben :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach je zult er een flinke autorit voor over moeten hebben ;). Ik ben er ook blij mee, maar in de zomer had ik precies geen 'dwang' genoeg om de trui af te werken.

      Het zal zoonlief trouwens worst wezen, wat hier op de ufo-stapel ligt - of in de kleerkast ;).

      Verwijderen
    2. Ge weet dat ik voor leuke dingen graag een eindje rijd he ;)

      Verwijderen
  13. Te mooi voor een proefversie en zeker te mooi om op nr 13 in een UFO lijst te belanden.... En paspelzakken...daar hik ik ook nog tegenaan.... In een van mijn allereerste projecten, toen ik nog geen benul van naaien had, toen deed ik dat eens... in fleece, zonder versteviging met ook nog een klittenband sluiting er in... Niet supernetjes, maar zeker niet verkeerd... Wist ik veel dat dat moeilijk zou moeten zijn.... Nu denk ik met mijn perfectionisme te veel na... Soms zou ik willen dat ik nog steeds geen benul van naaien had. 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, het leven was véél makkelijker toen we nog jong en onnozel waren #schaterlach. Petje af voor paspelzakken in fleece, ik had het je graag zien doen ;).

      Verwijderen
  14. Volgend jaar zet ik me echt naast jou hé! Ik heb deze bomber precies helemaal gemist ?! Of enkel watertjes, dat kan mss ook helpen :-) Maar mooi zeg, mijn jongens zouden er ook helemaal weg van zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik heb er toch genoeg op gefoeterd zunne #ikhaatpaspelzakken. En toen bleek mijn rits niet lang genoeg, ik had al veel goesting om het ding terug op een hoopje te smijten. Gelukkig gebruikte Mieke knopen in plaats van ritsen ;)

      Verwijderen
  15. WoW, echt heel mooi! Blij dat stan er nog in kan, zou pas echt zonde geweest zijn anders!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wist dat hij er perfect ging in passen - er ligt er al een in de kast, remember -, wat waarschijnlijk exact de reden is dat ik het zo lang liet aanslepen. Of misschien was de reden toch wel die paspelzakken, soit, het heeft niet geholpen, dat staat vast!

      Verwijderen
  16. Prachtexemplaar! Ik ben kampioen in het uitstellen van dingen van minimale moeite. Mijn brein krijgt dan acuut last van aanstelleritis en maakt van een mug een olifant.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Gelukkig werkte je die nog af voor hij te klein werd zeg! Want dit is een topper!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. UFO'S afwerken is meestal geen fijn vooruitzicht, maar het resultaat is wel Tof! Knapperd, deze!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Mijn brein krijgt dan acuut last van aanstelleritis en maakt van een mug een olifant.


    ทางบ้าน

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.