Nog meer (b)loslopend wild

donderdag 30 maart 2017

Geen idee waar ik zat met mijn gedachten - vermoedelijk in 'pololand' of zo #schaterlach -, maar toen ik dit stofje zag, was "een polo" het eerste wat door mijn gedachten zoefde. Eentje met veel zwart erbij, om het bleke wintervelletje niet ziek te laten lijken. Dat ik geen held ben in polosluitingen maken, dat vergat ik voor het gemak - het kwam érg snel terug bij het maken van het probeerkleed, dat hebt u nog van mij tegoed.

473-02
473-03
473-04
473-05

Alle mogelijke poloplannen werden in een recordtempo opgeborgen - voor erg lange tijd, daar mag je zeker van zijn - en ik haalde het vertrouwde tshirt patroon terug boven, véél hartjes voor patronen die nooit teleur stellen. Gezien de 'gegroeide' borstomvang nam ik de raglanversie in maat 140 over, ik volgde daarvoor trouwens netjes de maattabel. Ik wijzigde de zijkanten wat om nog meer zwart toe te voegen en voorzag 3cm extra in de lengte.

473-06

Ik beken; ik ben niet zo'n zuinige knipper. Ja, ik doe mijn best, ik maak enkele nieuwe (stof)vouwen, ik knip niet zomaar in stof, maar puzzelen om het om-ter-zuinigst eruit te krijgen, dat doe ik normaal niet. Deze keer wèl, waardoor er uit de resten van het zonentshirt, nog net een Tijs paste. Voor de leute van het naaien, want een kind dat er in past heb ik niet. Heb jij zo'n exemplaar in maat 68 in huis? Geef hieronder -voor zondagavond- een duidelijke gil en ik laat mijn Khadetje kiezen waar het naartoe gaat. Zoals je ziet wil zoonlief er érg graag vanaf #schaterlach

473-07





Stof in 2017: 11 in  - 50 uit  (5 gekocht&verwerkt - 13 verkocht - 6 gekregen)  - #1in4uit


+++  Ja! Ik kreeg deze stof van About Blue Fabrics om ermee aan de slag te gaan en het resultaat hier
te tonen. Zoals altijd vertel ik daarbij wat ronddwaalt in mijn hoofd en werktafel, zonder dat mij
dat 'gedicteerd' is. Vraag het meneer Khadetjes maar, dicteren en mevrouw Khadetjes, dat loopt
gegarandeerd fout #schaterlach. Grote fan van de kwaliteit van de stof hier, erewoord!  +++

33 opmerkingen:

  1. Mooi! Dat exemplaar heb ik zelf niet, maar een lief neefje telt wellicht ook;)! Groetjes Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben er hier eentje aan het voeden die supercontent zou zijn met dat salopetje! Mijn jongste zoontje Theo :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die laatste foto, super !
    Zo'n kleintje hebben we niet meer.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh hilarisch... Die laatste foto is de max!
    Mijn dag begint met een lach, thanks!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooh zo mooi. Ik denk dat ik (niet zo) stiekem uw idee van zwart aan de zij kant ga pikken 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schoontje ! Dat babypakje heeft een gezicht met een #schaterlach ! Zou dat niet de maat van Kris haar minimeneerke zijn ?
    En weeral een megaschone achtergrond !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahahaha, dat einde! Geweldig!
    En dat zij-zwart vind ik ook de max. Hoera voor zuinig knippen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi! Wij verwachten hier binnenkort een neefje of nichtje. Ik zou mijn schoonzus en -broer graag zo'n leuk pakje cadeau doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel tof met die zwarte zijpanden! En die laatste foto...geweldig! Hier geen kleintje en voor die neef of nicht op komst, daar ga ik toch maar zelf wat voor naaien. Elk excuus om ieniemienie maatjes te naaien is een goed excuus 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze is veel beter dan de poloversie! Eenvoud siert. Ik vind beide naaisels heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hij ziet er alles behalve ziek uit :)
    Binnen een paar maanden is het petekind van manlief groot genoeg voor maatje 68, wij doen dus graag mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier ook geen kleintjes . Maar ik ben wel fan ervan ,dat wou ik even laten weten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuk! En wat gaaf dat je zuinig geknipt hebt...onze Ties zit net in maatje 68 dus ik doe graag mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, ik doe mee! Ik zie het HELEMAAL zitten dat ons jongste daarin rondkruipt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. haha zalig die laatste foto! Hier geen 68-kind meer, helaas :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb een schattig neefje die daarin zou stralen.
    Ik verlos uw zoon dus met plezier uit de ambetante "hou babykleren vast als grote vent"-positie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, ik heb geen maatje 68 in huis, maar met de tijd komt dat goed, beloofd!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Super mooi, met die zwarte zijvlakken! Als ik mag meedoen met eentje die onderweg is, heel graag, vind het een super salopet!
    Hilde

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ooh ik zou mijn collega een extra cadeautje geven als ik dit schattige tijsje zou winnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig. Opnieuw ferm schoon gerief.
    Zijn gezicht: #geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik vind het een keileuke t-shirt. Dat zwart aan de zijkanten maakt het helemaal af.

    Ik heb geen maatje 68 in huis, momenteel zitten we al aan 86 :-). Hopelijk kan je er iemand een groot plezier mee doen, want het is echt een mooi exemplaar van Tijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. oh what fun tee and a romper! Love the side panels on the tee. I am drooling over this fabric so badly haha What pattern did you use for the baby romper?

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Haha die blik op de laatste foto! :-) Dank je voor de lieve woorden over Billie! x

    BeantwoordenVerwijderen
  24. K*K, ik ben te laat zeker? Voor dat Tijsje?
    In elk geval: topshirt, keileuk met die zwarte zijkanten!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Heleen Vlaeminck4 april 2017 om 14:56

    Oh ik doe graag mee! Voor de baby die weldra komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ohhhh hoe mooi weer en zo spijtig dat Cas er nt inkan... ziet er superpatroontje uit... eentje die missy zou kunnen hier

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Mooi! Fan van de extra zwarte kantjes. Een maatje 68 heb ik hier niet meer 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een heerlijke Berenshirt! Ben er helemaal fan van!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Oh dat ideetje van die zijkanten ga ik stelen met mijn ogen !
    Heel erg mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Amaiamaiamai, zo mooi! En dan nog die salopet ook. Echt top!! Die passen allebei zo in een stijlvolle Scandinavische babyklerenwinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Haha, heerlijk die laatste foto in combinatie met jouw opmerking! Super shirt en pakje, helaas past de twee hier ook niemand meer. Ik zou zo iets in de kast leggen, voor als ik ooit op baby bezoek ga en vervolgens hem pas 6 jaar later weer terug vinden ;) goed idee om hem weg te geven dus en nog een extra compliment voor je zuinig knippen, daar houd ik van he!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.