(b)Loslopend wild

dinsdag 28 maart 2017

Hekken sluiten, laat dat nu eens een van mijn favoriete dingen zijn. In alle rust de hele bende voor laten gaan, van op een afstandje kijken of ze er allemaal zijn om dan pas op mijn gemak het hek vast te pakken en dicht te doen. Eventueel wat foeteren op de sluiting - nee, die dingen zitten niet altijd zo simpel in elkaar #schaterlach - om daarna de rest weer bij te benen. Van de mooiste en puurste gesprekken had ik er, staand aan een of ander al dan niet roestig hek.

472-02

Na al die mooie maaksels die mijn - en wellicht ook uw - scherm sierden vandaag, hoef ik de Beer Lama Ogen Streep collectie van Bambiblauw niet meer voor te stellen. Hoewel dochterlief nooit echt een ongelooflijke roze periode gehad heeft, is het makkelijk scoren met rozige stoffen; de lama's stonden hier dan ook als favoriet aangeduid. Ik wist ook onmiddellijk wat ik ermee ging maken, een polokleed met enkele stoere elementen. Consequent als ik ben, presenteer ik met veel plezier een racerbackjurk. Plots zag ik het niet meer en groeide er een ander plan - zo plots was het nu ook niet, ik maakte een polojurk, was niet overtuigd van het resultaat en gooide de boel dan maar om. Enkele keren trouwens, want naast de voordelen van hekkensluiter is er één nadeel; anderen doen waar jij aan dacht #schaterlach

472-04
472-05
472-06
472-07
472-08

Dossier gemaakt: Ik was er vrij snel uit dat ik een racerback jurk wilde, zo eentje voor die zonnige dagen vol mogelijkheden. De gierige trees in mezelf wou echter geen patroon kopen - kind op het randje van de kindermaten, herkenbaar? Ik overliep wat mogelijkheden - zijnde de Fjara top verlengen, een Miss Madeline maken -, voelde me avontuurlijk en gebruikte een vondst. Khadetjeskinderen zijn ietwat groot uitgevallen, dus combineerde ik een breedtemaat 6j (= perfecte overeenkomst tussen haar borstomtrek en de maattabel) en een 7j voor de lengte. Ik had een 'geniaal' plan om de boordstof dwars te knippen en mocht nadien olijk tornen - duh, dwars knippen betekent quasi zero rek - om er nieuwe boordjes aan te zetten. Ik heb de indruk dat die maat nog behoorlijk ruim valt, maar volgens komt dat helemaal goed, op een van die dagen vol mogelijkheden.

472-09





Stof in 2017: 11 in  - 49 uit  (5 gekocht&verwerkt - 13 verkocht - 5 gekregen)  - #1in4uit


+++  Ja! Ik kreeg deze stof van Bambiblauw om ermee aan de slag te gaan en het resultaat hier
te tonen. Zoals altijd vertel ik daarbij wat ronddwaalt in mijn hoofd en werktafel, zonder dat mij
dat 'gedicteerd' is. Vraag het meneer Khadetjes maar, dicteren en mevrouw Khadetjes, dat loopt
gegarandeerd fout #schaterlach. Grote fan van de kwaliteit van de stof hier, erewoord!  +++

33 opmerkingen:

  1. Die racerback is beter dan het geplande polojurkje jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super origineel kleedje, echt zalig zomers! Dat van dat polo jurkje ging misschien over mij... Iets met Great minds zeker, ik had alleszins geen idee... De dochter ziet er alvast heel content uit in deze racer Lama versie!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Nee hoor, dat polo jurkje ging helemaal niet over jou, ik maakte er effectief eentje maar veranderde plots van gedacht #nietsnieuws #gebeurtwelvaker. Maar euh... ik dacht aan een polo jurkje, een Lena, een trop top en ga zo maar door ;)

      Verwijderen
  3. Zo mooi en daar gaat ze mega veel plezier van hebben!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. al uw geëxperimenteer heeft toch weer voor een mooi resultaat gezorgd, eentje wat mij doet verlangen naar zomer alhoewel ik al heel tevreden ben met de lente momenteel
    schoon gerief dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze droeg het jurkje zondag, het kind is helemaal klaar voor zon ♥.

      Verwijderen
  5. Zomerse outfit! Leuk stofje. En jouw creatie is tof net zoals het polokleedje 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Welke sport past het best bij het(b)loslopend kindeke ?
    Racen of polo ? :-)
    Snel kleedje <3
    Dwars knippen.... allez schatske, het eerste woord zegt het al zelf.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dwars liggen? #schaterlach
      En ik weet het, ik weet het, maar ik wou zo graag die streepjes anders - stomme boordstoffabrikanten, maak dat eens anders zeg #schaterlach

      Verwijderen
  7. What a sweet dress :) Love this print, I think it is my fave in the new collection. This one and the stripes :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Jenya! I also have a serious crush for the stripes... I think I'm going buy a little stash ;)

      Verwijderen
  8. Van plan veranderen zelfs nog tijdens naaien is mij niet vreemd ;) ik houd van de de strepen met roze combi, lekker eigenwijs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zeemzoet is niet aan ons besteedt; er moest iets fellers bij ;)

      Verwijderen
  9. Een paar dagen niet in blogland en ik moet hier hopen bijlezen! Gij zijt nogal ne gang gegaan. En alles even schoon, tof, prachtig, subliem gevonden. Deez is echt de max. Zeker de combi met de boordstof. Komop zonneke zodat dat kleed snel aan kan. Veel te mooi om in de kast te liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ging op naaiweekend lieverd, dus ja, ik ging traagjes een gangetje -- en deed daarna twee weken niets meer ;)! Dit is nu precies ook niet zo supermoeilijk - hahaha, zou je trouwens niet zeggen, had je naast me gezeten #schaterlach

      Verwijderen
  10. die blik van jouw dame op die laatste foto! Om te smelten! dat veranderende plan ken ik ook :D dat is hier ook wel al eens voorgevallen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er waren er nog een aantal balancerend op een touw ook, maar dat was niet zo slim om die hier te zetten ;). Master in veranderende plannen; check vrouw. En er fier op ook #schaterlach

      Verwijderen
  11. Zalig jurkje! Ik ben fan van de stof, van de combinaties, van het patroon, van jou! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Reacties
    1. Dat lijkt alleen maar zo... een naaiweekend kan nogal eens voor een vertekend beeld zorgen ;)

      Verwijderen
  13. Ik ben ab-so-luut geen polofan, zelfs in jurkjesvorm roept dat een beeld van Lacoste-golfers met een veel te groot ego in mij op. Hoera voor racerbackjurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wahahaha, ik knip nog rap ergens een krokodil uit flock voor mijn volgende blogbericht. Speciaal voor jou #schaterlach

      Verwijderen
  14. Haha, ook hier was ik niet snel genoeg: Deborah met haar pyjama... tsss. En Sylvia bleek jou ook voor te zijn. Ach ja, niet erg hè, zo zien wij des te meer verschillend moois. I like!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel tof! Deze print steekt mij steeds meer de ogen uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lama love it is! Wat maakte je er weer een pareltje van.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.