Een bubble'tje

donderdag 8 mei 2014
Ik zette het weekend in met iets makkelijks. Mezelf kennende wist ik dat ik onder de indruk ging zijn van al die ferme madammen én dat ik goesting ging hebben om te babbelen. Dus werd er naaisgewijs iets voorbereid waarbij niet al te veel kon misgaan.

199-01
Stof: 70's flower (Cosmo Textiles) van bij de Stoffenkamer - stippenvoering van bij Sjiekebiele
Patroon: Bubble dress van StraightGrain
Het jurkje rolde al eens van onder de machine, dus ik kon het assembleren van het patroon overslaan. De lijfjes vallen ruim uit, dus maakte ik voor Hade een maatje groter dan de vorige versie - 4 jaar, zonder aanpassingen voor mijn 3,5 jarige. Ze heeft nog wat ruimte om te groeien, er kan een shirtje onder of een vestje boven, naar mijn gevoel zit deze maat goed.

   199-04199-05

Ik hou van de sluiting van het jurkje, simpel maar mooi. Een stukje elastiek en een knoop, meer hoeft dat voor mij niet te zijn <3.

199-03 199-06 

Voor de rimpels tussen het lijfje en het rokdeel volgde ik keurig de handleiding, voor de rimpels aan de zoom deed ik opnieuw van rimpelen-voor-gevorderde-luiaards - waarbij het luiaardsgedeelte op mijzelf slaat, laat daar geen misverstand over bestaan.
Hoewel ik het een prachtig jurkje vind, is het voor mijn Khadetje het laatste exemplaar, dit type jurkje vind ik mooier bij 'kleine' meisjes... slik, wat worden ze snel groot.

199-07


- bij deze het tweede resultaat van mijn weekendwerk -
-
voor wie zin heeft: een mini geeft-weg op facebook -

27 opmerkingen:

  1. ik ben blij met mijn grote kinders.....maar zo klein zijn ze toch ook zalig ! mooie dochter ! die krullekes jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze staat er echt nog wel goe mee zenne uw khadetje, knappe foto's!
    maar k vin da ook wel voor ukkepukjes dat modelletje, daarin volg ek uw mening :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is een heel mooi jurkje ook zo'n mooi patroon...
    Staat je knappe dochter heel mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Misschien het laatste, maar het staat haar toch wel superschoon rond haar lijfje ! Veel aandoen !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalig patroon!
    Je hebt weer iets héél moois gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schoon kleedje in een heel schoon stofke voor een heel, heel schoon superschattig kindje!!! Ech whaw! En de laatste foto is helemaal de max!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuke foto's!! en supermooi stofje ... ze loopt letterlijk te stralen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooie dochter in een super mooi kleedje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. t'is heel mooi, maar vind jij echt dit de laatste keer?
    Ik heb dergelijke jurkjes ook bij iets grotere kindjes gezien en voor mij part gaat dat nog. ;-)

    ook een geweldig schone stof en knoop! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geniet er dan maar extra van als het het laatste van zijn soort is. ;-)
    Heel knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Schoon bubble'tje! Ik vind dat stofje echt zalig, staat je dochter prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Beeldig mooi en dito stofje!
    De tijd dat ik nog eens zoiets kleinemeisjesachtig maak, mag ik al aan mijn toekomstige kleinkinderen denken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi! En super, die laatste foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. zo mooi! het staat nog goed bij haar. zoiets makkelijk noemen,...;jij kan wat aan hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben helemaal verliefd op dat stofje! En het is er een perfect jurkje voor, Ze ziet er prachtig uit! Ik herken me wel in dat stukje voor gevorderde luiaards, moet ik me dus ook nog aanschaffen, dat patroontje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ze komt er nog net mee weg, die grote meid van jou! Maar inderdaad, hoe tof zo een model ook is, voor een groter meisje is dat niet ideaal!
    De stof is ook geweldig zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. oo, kei mooi seg! superleuk stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het stofje en kleedje is gewoon prachtig. Ik ben op en top fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. ik wil dit kleedje ook maken voor mijn dochtertje van 3,5 jaar, maar weet niet goed welke maat te gebruiken, aangezien ze nogal groot is, ze draagt nu 104/110. Wat zou jij aanraden? Erg mooi het kleedje dat je maakte.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn dochter is ook nogal groot (ze draagt nu 110 en wordt 4j eind december), maar het jurkje past haar nog perfect. Ik zou voor de maat 4 jaar kiezen maar het eventueel wat verlengen (vergelijk eens met een jurkje met een goede lengte dat in de kast hangt). Veel succes!

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.