Geblushte eekhoorn

zaterdag 10 mei 2014
Ja hoor, nog maar eens datzelfde stofje dat je ofwel al zelf gebruikt hebt ofwel al lang beu gezien bent. Ikzelf was op slag verkocht aan dit eekhoornstofje... helemaal mijn kleurtjes met een plezante print die er -voor mijn gevoel toch- net niet over is.

198-01
Stof: Nuts for dinner (Norwegian Woods van Michael Miller) van bij Sjiekebiele

Bij ieder nieuw naaiboek of patroontje dat verschijnt, ben ik betikketakt om dat in mijn collectie op te nemen. Helaas kan mijn naaitempo niet mee met de steeds voller wordende boekenplank. Dus nam ik me een tijdje terug voor eerst eens wat dingen te maken uit de boeken die ik tot nu nog niet eens opensloeg...

 198-02 198-03

Homemade Mini Couture is zo'n boek. Ik heb al heel wat moois zien verschijnen, ik maakte al wat jongensgerief, maar de meisjeskant van het boek bleef ongebruikt. Tot mijn oog nogmaals op het bloesje viel... de boel werd getekend en geknipt en verhuisde samen met de knoopjes naar de planningshoop. Toen ik na een ambetantig jurkje mijn hoofd leeg moest maken, was dit het perfecte project. Simpel, snel klaar en mooi. Ziet die knoopjes...

  198-04 198-05
Om er geen circus van te maken, gebruikte ik een bijpassende stofje in dezelfde kleur voor het achterpand. Het kraagje, daar had ik andere plannen mee. In mijn stoffenkast zat nog iets in datzelfde felle groen als het gras, in mijn hoofd kwam het allemaal samen. Het eekhoornstofje, 'effen' achterkant met felle knoopjes en een contrasterend kraagje. Ondergetekende snelde naar de kast en zocht. En bleef zoeken. Nog altijd ;) Iemand zin om mee te zoeken? ;)

 198-06 198-07

- bij deze het derde resultaat van mijn weekendwerk -

50 opmerkingen:

  1. Haha, irritant is dat, als je zeker weet dat je ergens iets hebt, maar je kan het maar niet vinden. Het bloesje is overigens ook zonder contrasterend kraagje erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een heel mooike! alles er aan is leuk: de knoopjes, het kraagje en de mouwkes en natuurlijk het stofke! blijft een topper.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt zeg!Heb je het stofje ondertussen gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben gestoptmet zoeken, ik ga het toch niet vinden ;). Ooit.

      Verwijderen
  4. Heel mooi! En om eerlijk te zijn, ik denk dat ik dit het mooiste vind. Een groen kraagje was, volgens mij, niet meer nodig!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het helemaal eens met je, vandaar dat ik het zo afgewerkt heb.

      Verwijderen
    2. ik denk ook dat het zo mooier uitkomt! goeie keuze!
      en misschien toch maar eens een stoffenopkuis doen ;) ?

      Verwijderen
    3. Het gekke is dat die redelijk goed opgeborgen zijn... ik denk in het geval van dit stofje gewoon te goed ;)

      Verwijderen
  5. leuk blousje, fantastische knoopjes en heel erg leuk schattig kraagje en ik ben met "de zussen" van hierboven het helemaal eens, ik denk dat het extra groene kraagje een beetje "te" zou zijn, nu vind ik het echt al af :-)
    groetjes
    Miss Mustache

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, mooi! Het patroontje ligt hier te wachten tot mijn dochtertje groot genoeg is voor de kleinste maat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Héél leuk om eens iets anders met het stofje te zien dan een (a lijn) jurkje!
    Schoon schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Olalala, héél mooi! Dit assorti kraagje vind ik eigenlijk beter passen, dus staak die zoektocht maar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. LOL, soms ben ik er ook van overtuigd dat iets in mijn stoffenkast moet liggen ... en een andere keer, krijg ik plots iets in mijn handen waarvan ik het bestaan niet meer afwist !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Tof hoor, je zal er mee scoren want nu ook niet dat je dit stofje langs alle kanten op straat tegen komt hé (wat bij JBC en filou soms wel het geval is ...). Niet meer voor mijn meiden die in turnen en zwemmen zelf horen hun kleren aan te doen, jammer!
    En wat dat zoeken betreft, ik denk dat er soms spullen door de gaten van mijn hoofd zijn verdwenen en dan moet de MDH dat voor mij oplossen, de koelbloedigheid zelve ;-) en hij vindt het niet eens meer erg ... Ik denk dat hij compassie met mij heeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou het gewoon omdraaien en knoopjes vooraan zetten ;)
      Amai, ik denk niet dat ik die van mij zover zou krijgen... Hij lacht eens ferm met me!

      Verwijderen
  11. Ik vind het zo ook beter, qua eenheid en geen circus, yep schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ooo ik voel mij keiberoemd nu: ik heb dat zien "geboren" worden!!!! ik was erbij!!!!
    het is wel heel mooi, op model nog mooier dan op de kapstok aan de deurklink, en daar was het al zo mooi!
    heb jij dat ook met boeken? ik ook jong...met kookboeken....en ook met naai/haak/brei/vilt/papier-boeken en dan zwijgen we nog over alle knutsel en tekenboeken die ik koop voor in de klas.....
    maar ik blijf erbij: beter zo'n verslaving dan roken/drinken/drugs/gokken/....
    groetjes uit Weerde (ben poppen aan het maken ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zwijg, ik heb dat met boeken, stof, schoon papier, kleurpotloden en zo nog wel 't een en 't ander ;). Ah, ik ben al benieuwd naar je nieuwe poppenkind!

      Verwijderen
  13. Schoon het stofje ligt hier ook (ik weet het nog liggen ;) )maar weet niet goed wat er mee t edoen en nu geef jij nog deze keuze ook ;) mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ken dat, al die mooie boeken en nog niet zo veel uit gemaakt. Maar het oog wil ook wat eg, ik word al blij van er in te bladeren ...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Dat stofje, ik geraak dat toch ook nog niet beu gezien hoor, en mijn dochtertje wil al een half jaar lang elke dag dat kleedje aan, dus, goei keuze!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. heel tof gedaan?
    Neen we zijn dat stofje nog niet beu gezien
    en ja ik wil heel graag mee komen zoeken, volgens mij heb je een schat aan stoffen :)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  17. super mooi ,het eekhoorntje zo tussen de bomen te zien huppelen. IK denk dat het goed is dat je dat groene stofje niet vond...Ik vind het mooi zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik blijf dat stofje super vinden en zag al vele A lijntjes en koffertjes, maar nog nooit een blush. Een mooi en uniek stuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een superstofje verwerkt tot een superbloesje!
    En o ja, ik kom graag mee zoeken naar het verdwenen stofje. Ben een zoek- en vindexpert! :-) En dan achteraf een kop thee? Zie dat helemaal zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, heel knap en perfect op maat!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. amaai, dat staat haar super knap. helemaal in orde zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik was al erg benieuwd om het eens op't lijfje van uw Khadetje te zien......supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Suuuupermooi!!!
    Ik ga het nekeer achtermaken denk ik ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Mooi! Ik zou dat bloesje zelf niet kiezen om te maken, maar als ik het zo zie, dan zet ik het direct op de todo lijst! M

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Awel, dit is dus echt de eerste keer dat ik iets in dit stofje zie dat ik mooi vind - ik ben blijkbaar een nogal afwijkend geval want tot nu toe zei dit stofje me dus echt niets. Héél tof!
    En dat van die boeken en patronen en het naaitempo dat niet meekan, dat herken ik - helaas - heel goed... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. heel erg mooi!! En idd, hier ook herkenbaar, ik heb genoeg boeken en patronen voor de volgende 5 jaar als het aan het huidige naaitempo blijft gaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt mooi!! Dat stofje kan je volgens mij niet beu worden ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Prachtige foto's, prachtige dochter, prachtig bloesje!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Mooi! En leuk gecombineerd met het spijkerrokje. En de krullen van het dametje worden al mooi lang!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. heel mooie, ik ben er alvast jaloers op

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Moh wat is die mooi! Ik heb dat stofje ook liggen en durf het (nadat iedereen er wel een A-lijntje van heeft gemaakt) niets meer mee maken. Maar nu toch misschien? x

    BeantwoordenVerwijderen
  32. een heel mooie creatie met de nuts for dinner :) staat haar héél mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Kraagje is perfect zo! Kan het me precies niet zo schoon voorstellen in mijn hoofd, met contrasterend groen kraagje.
    Heel schoon.

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Amai, leuk gedaan! Tof patroon en stofje!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Amai, dat printje geraak ik niet beu gezien eigenlijk, laat maar komen. ;-)
    Dit is echt knap geworden en anders dan anders, ik zag vooral A-lijntjes passeren met dit stofje.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Super leuk...mooi stofje lekke vrolijk zoals je dochter en haar krlullenbol

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.