Gevost of was het gesjoareld?

dinsdag 6 mei 2014
197-01

Zoonlief kwam thuis met een uitnodiging voor een verjaardagsfeestje. Allemaal goed en wel, ondergetekende ging een cadeautje in de winkel kopen. Dacht ik toch.

197-02

'Khadetje, ga jij mee een cadeautje uitkiezen?'
Het kind kijkt me aan met een blik van to-ta-le verbijstering.
'Maar mama, ga jij dat niet zelf maken?'
'Ik wil dat wel, maar soms vinden mensen iets uit de winkel leuker.' -en eigenlijk wou ik graag eens 'zetelzitten'
Ik zie zijn hersenen draaien en het eindresultaat is een boze blik.
'Mama, jij moet dat maken. Iets moois.'
Zou jij dan nog nee kunnen zeggen? Ik in ieder geval niet, maar ik voelde me wat gesjoareld.

197-03

Het kiezen uit 'wat' blijft moeilijk, ik nam dit fijne boek uit de kast en stopte met bladeren bij een draagtasje... Een plezant - en snel - project, bruikbaar voor vanalles en nog wat en tot in de puntjes uitgelegd. En toen kwam het, dat gevoel van 'zou dit wel genoeg zijn'. De waarde van iets handgemaakts inschatten, het blijft een moeilijke bevalling ten Khadetjeshuize. En wat geef je zo op een verjaardagsfeestje?

197-05 197-06

In het draagtasje ging een mini ritstasje. Ik gebruikte hetzelfde patroontje als de applicatie op de tas, maar paste alles zo aan dat de rits verzonken zit. Ik schat dat ik er minstens even lang -zoniet langer- aan bezig was als aan de draagtas ;). Maar schattig is het wel. In het ritstasje gingen nog wat klein meisjesgerief en hopla, alweer een projectje geschrapt!

197-04
Stof: combinatie Stoffenspektakel en Crosshatch in Green (Michael Miller) - stof voering: Mingle leafs stalks
in hot pink (Kaufman) - Versteviging: Vlieseline H640 - Patroon: Knuffeldraagtas uit Feest in het knutselbos

61 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Gesjoareld ja, zo voel ik mij ook soms na weer een 'verplichte' opdracht van mijn 2

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Diene kleine van u heeft groot gelijk dat em u een beetje aanport... zo schoon kadoo seg, da vindt ge gewoon niet in de winkel of het is niet te betalen...
    Ik zou daar super kontent mee zijn (ikke= 41)...
    Maren (hoemmelke)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Over zelfgemaakte cadeautjes kan je twijfelen ... maar dit is puur vakmanschap! Super gift, ik vrees dat je nu wel voor alle jarige vriendjes gesjoareld bent ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo sjiek seg! De zoon mag vanaf nu op elk verjaardagsfeestje komen, dat geef ik u op een blaadje. Maar je hebt uzelf nu wel flink gesjoareld natuurlijk. Ene keer iets lelijk, en die smeekbede is voorbij ;) Maar ok, dan valt uw kind wel in schande - en dat breekt ons moederhart ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, das superlief dat ritstasje! Mama heeft weer al haar punten bij zoonlief :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. blij dat ik niet als enige het lastig vind om op iets zelfgemaakt een prijs te kleven.

    Ik zou in ieder geval erg blij geweest zijn met zo'n mooie tas.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh super mooi, ik denk dat je bij mij een idee voor de klastraktatie in mijn hoofd gezet hebt ... denk dat ik ook gevost zal zijn bij het maken van een 20-tal ritstasjes :-), en over de zelfgemaakte kado's niet te veel nadenken, maar vooral 'doen' !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doe ik je niet na hoor, zo'n werk!

      Verwijderen
    2. Het plan is dan ook nog embryonaal ... Mss toch eens beginnen met eentje :-)

      Verwijderen
    3. nog één vraagje: hoelang was de rits die je hiervoor gebruikt hebt ? groetjes, Katrien

      Verwijderen
    4. Lol, ik wil resultaten zien zunne! ;)
      Ik zou je graag verder helpen, maar ik weet het niet meer. Ik ritsen van 12cm (die was daarvoor te kort), dus heb ik er eentje van 20cm genomen (heb ik ooit eens in 't groot gekocht) en die een stuk afgeknipt. Ik kan je wel niet zeggen hoe lang de rits juist moet zijn; ergens tussenin.
      Ik denk dat het trouwens makkelijker zou werken als je de rits niet 'verzonken' maakt, maar dat je die tussen voor- en achterkant laat doorlopen en de oortjes erover laat flappen... Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, anders mail je me maar een keertje?

      Verwijderen
  8. Ik vind dat zelf ook moeilijk inschatten, of iemand iets zelfgemaakts eigenlijk wel leuk vindt. Voorlopig ben ik er nog voorzichtig mee, en geef alleen iets wat echt goed gelukt is, en als ik weet dat iemand het wel kan waarderen (en babykleertjes, dat kan altijd wel, leuk om te maken, en daar groeien ze toch zo weer uit....). Mijn schoonfamilie is in ieder geval fan van wat ik maak, ik heb al wat tassen, sjaals en broeken gemaakt voor ze :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja dat is inderdaad soms het geval:vinden anderen iets zelfs gemaakt ook leuk?!Ik in elk geval wel en deze 2 mooie creaties heel zeker.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hé zo'n tof cadeau!! Je zoon zal op nog veel verjaardagsfeestjes gevraagd worden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik vind het heel erg geslaagd! Zelf durf ik ook nog niet direct met zelfgemaakt spul opdraven (of toch, al 1 keer gedaan), maar het blijft wel altijd als optie in mijn achterhoofd. Maar eens nog eens oefenen voor zo'n tasjes in mijn geval :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. amai zo schoon... onder den indruk seg

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Valt zeker in de smaak bij de jarige! En noteer er nog maar een paar op je to sew-lijstje, want dit kan een gekocht cadeau niet evenaren :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super schattig.
    Vroeger maakte ik dikwijls poppekleedjes of knuffeltjes.
    Nu vragen de vriendjes meestal een Kadobon die ik dan verpak in een pennenzak of ritszakje...vind ik wel wat spijtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig cadeau!
    Ik vond het tasje op zich al de moeite.
    Heel knap!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik zou blij zijn maar ik snap je probleem... ik ken dat gevoel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig!! Ik wist niet dat er in dat boek ook andere dingen buiten knuffeltjes stonden, mag ik er morgen anders even in snuisteren? En een heel herkenbaar "probleem" hoor, zich afvragen of iets wel "genoeg" is om cadeau te geven, zo ben ik soms nog altijd niet zeker van mijn geboortepakketjes...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Haha :) Zo lief dat je zoon je creaties zo apprecieert!! :)
    Prachtig boek é! Ik ging het gisteren ook gaan halen en bladerde er al verliefd in!
    En de waarde van iets zelfgemaakts ja, ... ik ben ook ongelooflijk onzeker als ik iets zelfgemaakts kado wil geven.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. O, schattig zeg. Apart van elkaar ook al erg leuk, maar zo samen mag hij natuurlijk op ieder feestje komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Moh zeg! Hoe schoon is da wel nie! En da maak jij dan zo efkes op ne wip en ne flik?
    Respect meid! Respect!
    Ik kan 't geloven dat die alleen maar zelfgemaakte cadeautjes mee willen nemen!
    Goh wat moet ik nog veel leren...

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Er was een periode dat ik ook sterk twijfelde aan mijn zelfgemaakte kadootjes. Tot ik eens een vriendinnetje meenam in de auto die vertelde dat iets uit de winkel iedereen al heeft en iets zelfgemaakt toch wel speciaal is. Doe zo voort zou ik dus zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De voorkeur aan zelfs maakte cadeaus, joehoe, toejuichen toch...

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gij zotte maar het is ook zot schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, ik heb dan ook een zotte reputatie hoog te houden ;)

      Verwijderen
  24. Volgens mij werd je inderdaad gejost! ;-)
    Maar je mag er trots op zijn, het is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Moh zo tof seg!!
    Dat ritstasje mag je mij wel eens een keer uitleggen :-)
    dan kan ik voor mijn dochter (die nu in de ban is van zwieber de vos) ook blij maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik zou maar wat vereerd zijn als mijn zoon later wil dat ik de verjaardagscadeautjes zelf wil maken! En die van jou weet waarom hij het vraagt, dit is super!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Zeker weten dat dit veel leuker is dan een gekocht cadeautje!
    Hoe reageerde de jarige job?

    BeantwoordenVerwijderen
  28. En dat maak jij gewoon even snel tussen de bedrijven door? Waanzinnig. Echt heel schattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. gesjost! gesjareld, maar in ons dialect betekent "gevost" iets anders hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Die zoon van u gaat populair worden op school!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. twijfelen of een zelfgemaakt cadeau wel goed is doe ik hier ook steeds. Maar hé, dit is knap genoeg om er niet aan te twijfelen, super leuk zeg.!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Uniek cadeautje! Zou ik ook graag krijgen, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. zo mooi!! en heel grappig om zien: we hadden in eerste instantie zo'n ritstasje op de planning voor het boek staan. De prototypetjes liggen hier klaar (al vind ik dat van jou precies mooier :D), maar het heeft de uiteindelijke selectie niet gehaald...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci :)
      Spijtig dat de ritstasjes de selectie niet gehaald hebben, ik zou er blij mee geweest zijn. Maar aan de andere kant kun je nu je eigen zin doen, en dat is misschien ook niet slecht!

      Verwijderen
    2. Vonden we, een beetje eigen inbreng is altijd leuk en in jou geval zelf fantastisch :)
      Geweldige zoon heb je trouwens :)))

      Verwijderen
  34. Super zeg ! Dat meisje heeft nogal geluk dat jouw zoon zo'n aandringertje is !!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. De waarheid komt uit een kindermond! Mooi, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Alweer zo leuk! En zooo herkenbaar allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Fijn dat je zoon je werk zo apprecieert! Heel mooie zak!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Dat is zooooooooooo mooi!!!
    Geweldige stoffencombinatie!
    Enne... ik ken dat gevoel over de zelfgemaakte cadeautjes. Ik heb dat ook bij geboortecadeaus. Ik vraag mij dan altijd af... is dat wel genoeg? Moet ik er nog iets bij kopen?

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Ik ben fan, het is kei kei kei mooi! Jouw zoon vraagt terecht naar 'homemade' cadeautjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Ha ha, hier laatst ook verbaasde blikken toen ik geen handgemaakt cadeau erbij deed......
    Maar het tasje wat je hebt gemaakt is aller schattigst!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Wauw, daar kan je niet anders dan blij mee zijn! En die voeringsstof, gewéldig, Kaufman dus? Waar kocht je die (of al een tijdje geleden?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kocht die vorig jaar (denk ik) bij Stoffen van Leuven, ik heb 'm wel onlangs daar nog gezien.

      Verwijderen
  42. moh zie hoe geweldig! echt jong, i kzit dus al een minstens ene maand te bedenken wat ik eens als verrassing kan bedenken voor jou omdat jij mij al een paar keer een glimlach om mijn mond toverde, en hoe langer hoe meer stress ik daarvoor heb! Jij blijft zo toffe dingen tevoorschijn toveren en ik krijg daar stress van jong! Ma desalniettemin goe bezig gij!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh boy, die stress is nergens voor nodig! Ik verzeker 't je.
      Merci voor de lieve woorden :)

      Verwijderen
  43. Zo schoon, en dat oranje stofje past perfect voor die vos... veel toffer dan een effen stofje...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.