Schoolgerief

woensdag 4 september 2013
Na mijn meesterstuk - allé voor mij toch - had ik even een naaidipje. Veel wilde plannen, het een al wilder dan 't ander, maar precies geen zin om iets aan te pakken. De laatste vakantieweek ging voorbij, de eerste schooldag passeerde en toen ik 's avonds in de schriftjes keek kwam de boink. De khadetjes moesten zakdoeken meenemen, daar maakte ik in de rapte een hoesje voor - dat staat toch veel leuker dan een gewone doos hé. Het fotograferen moest snel gaan, dus geen tralala... maar ik zweer dat dat boordje daar niet zo aanhangt. Echt. Niet. Stout fototoestel.

110 - Snottebellen
Stof: Bermuda (Ann Kelle voor Robert Kaufman)
Patroon: omkeerbare kleenexdooshoes van Riet (Leven met Liv)
Bij het infomoment had ik horen 'waaien' dat zoonlief dit jaar van turnpantoffels moest voorzien zijn, maar ten Khadetjeshuize was er sprake van een vertraagde actie. In datzelfde schriftje stond dat de turnzak mee moest naar school om daar te blijven. Turnzak huh?

111 - Turngerief 01
Stof: Apple blauw (By Graziela)
Het kind met een wit plastieken zakje naar school sturen, dat kon ik niet over mijn hart krijgen. Dus grabbelde ik in de stoffenkast en diepte een prachtig helicopterstofje op. Helicopter hoor ik je denken...
Juist ja, jongeheer Khadetjes vond dat niet schoon - wat ik toen dacht is niet voor publicatie geschikt, het komt erop neer dat ik vind dat kinderlijke inspraak serieus overschat wordt. Vogeltjes moesten het worden, aldus de jongeheer. Wat Khadetjes daar zelf van vond, kunt u hier bewonderen ;)

111 - Turngerief 02

Ik zag ondertussen al veel schoon rugzakjes in alle kleuren & geuren verschijnen, net als het scala aan patroontjes en modelletjes. Khadetjes wou het uiteraard zelf doen - nee hoor, ik vraag me helemaal niet af van wie zoonlief het heeft, dat karakter. Ik gebruikte mijn gezond verstand en tekende een rechthoek, net groot genoeg voor twee turnpantoffels en kwam ruim voor het slapengaan een schattig, klein turnzakje uit.

111 - Turngerief 04

Om zoonlief wat te soigneren en vermiste toestanden te vermijden, wou ik graag nog iets met de turnpantoffels doen... Zo creatief en schoon als die van haar dochter zijn ze niet, dat komt ervan als je laat in actie schiet. Geen stofverf in huis, flocken zag ik niet zitten (komt dat goed met dat rubber?) en toen viel mijn oog op de acrylstiften... Nen appel erop, vinden zal hij ze ;)
En mijn lieve jongenskhadet? O-wat-was-die-kwaad-toen-hij-zijn-turnpantoffels-niet-mocht-aandoen-om-naar-school-te-gaan ;). Zo kennen we hem weer.


Totaal naast de kwestie: mensen uit de regio Torhout die zin hebben om een naaiclub uit de grond te stampen... laat van je horen en dan schiet ik in actie!

26 opmerkingen:

  1. oh weer zo mooi! :)
    super met die appeltjes op de pantoffels

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon! Enne, Rumbeke is net een beetje te ver om praktisch te zijn, anders graag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Torhout is vrees ik net iets te ver... Jammer! Weer schoon exemplaren! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat heb je weer knap gedaan!
    moekehandmade.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha, ha, wat een heerlijk verhaal!!
    En je hebt weer prachtige creaties gemaakt van leuke lappen stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Geweldig die turnslofjes! Hele mooie stofjes ook. Jouw voorraad stoffen is helemaal mijn smaak!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moh zie nu toch ne keer....zo'n schattig turnzakske!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kleine Khadet gaat toch al serieus moeite moeten doen om zulke originele pantoffeltjes in de verkeerde zak te doen belanden :-) Heel tof! En hoe zit dan dan met die zakdoekdooshoezen? Heeft elk kind zijn eigen kleenex-doos ofzo?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij ons op school moet ieder kind in 't begin van het jaar een doos zakdoekjes meedoen, dan heeft de juf -normaal gezien- voldoende om een jaar snottebellen te vangen ;)

      Verwijderen
    2. Is bij ons ook zo hoor, maar de juf wisselt de dozen in haar eigen zakdoekdooshoes ;-)

      Verwijderen
    3. Er is me nog geen zakdoekhoezenmakende mama voorgegaan in de klas, dus er was nog geene ;)

      Verwijderen
  9. De volgende keer maak je gewoon het helikopterzakje en kondig je hem met veel WAW-intonatie zijn nieuwe rugzak aan! Maar eerlijk is eerlijk, ik vind de appels (vogels?) even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ook zunne ;). Ik nam de vogels niet omdat ik een 'steviger' stofje wou... de appeltjes zitten ergens tussen gewone stof en canvas, de vogels waren een gewoon katoentje.

      Verwijderen
  10. Een naaiclub ? Zo graag ! Alleen ligt Turnhout misschien een beetje ver van Berchem...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nochtans, zonen met karakter zijn zo übercute ! (echt waar !)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een boel moois heb je de afgelopen 2 maanden geproduceerd, het een nog mooier dan het ander, en alles zo mooi afgewerkt, wow!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat idee van die turnpantoffels is super. Moet ik ook doen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ha, ik ben dus niet de enige die turnpantoffels pimpt. Flocken op turnpantoffels lukt perfect hoor, ik deed dat voor die van onze Nand. Gewoon voorzichtig strijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super!! Veurne is ook een beetje ver zeker voor de naaiclub???
    Darn it!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Een naaiclubje zou wel leuk zijn en regio Torhout zou perfect zijn!
    Zou graag mijn eigen kleren maken, maar ik mis nog wat aan ervaring.. en samen naaien is nog steeds gezelliger dan alleen..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ha Lien, wat een antwoord! Ik piepte op je profiel, maar ik kan geen mail-adres vinden. Stuur je me eens een mailtje op khadetjes [at] hotmail dot com, dan kunnen we verder afspreken.

      Verwijderen
    2. ik heb je een mailtje gestuurd.

      Verwijderen
  17. ik stuur je ook een mailtje hoor, ik ben benieuwd of er nu al een naaiclubje is, want speel met hetzelfde idee :)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.