♥ complotteren

vrijdag 6 september 2013
Oh, wat hou ik er van deel uit te maken van een complot. 't Is te zeggen, ik span graag mee, zelf ben ik niet zo graag het doelwit. Deze keer stond ik aan de 'veilige' kant, genieten maar! Het zit zo: met mijn enthousiaste naaiverhalen en geshowde naaisels-op-levende-lijven besmette ik aan de schoolpoort een aantal andere mama's. Eentje daarvan wou graag starten, maar een machine had ze niet. Ging ze wel eens kopen...
De heer-van-dat-huis zag het eventjes aan, maar een tijdje terug kwam hij binnenlopen om te vragen 'welk machien' dat nu moest zijn want hij ging haar verrassen voor haar verjaardag. Kijk, zo'n plannen kan ik alleen maar toejuichen!

109 - Naaidoos 01

Om de verrassing compleet te maken, werd ik gevraagd om "het machien in gang te steken". Het idee alleen al ;) Nog geen jaar geleden hield ik me ver van alles wat met naaien te maken heeft, en nu mocht ik het eens gaan uitleggen. Naja, een beetje ijdel ben ik wel, dus ik zei 'ja!'. Waarop me uitdrukkelijk verboden werd om met een cadeau'ke af te komen.

109 - Naaidoos 02

Goed luisteren kan ik duidelijk niet... Een verjaardag zonder iets dat met liefde gemaakt is, die is niet compleet. Ik gaf geen 'nieuw' geld uit, maar keek naar wat ik in huis had en kon missen. Ik pinde ooit zelfgemaakte naaidozen na het zien van inspirerende voorbeelden en een super tutorial, dus dit was het moment!. Alles was aanwezig, behalve de zin om te naaien... Om dat obstakel te omzeilen koos ik voor de luiewijvenoplossing. Ik nam een schoendoos uit de kast en ging die volgens deze handleiding te lijf met boekbinderslijm . Om het grote vlak van het deksel wat te breken, spelde ik er een (gekochte) button op - een knipoogje op zijn tijd kan wonderen doen ;)

109 - Naaidoos 03

Binnenin is er ruimte voor een aantal klosjes, een paar doosjes met stukjes lint en knoopjes, een stofschaar en een tornmesje. In de rapte maakte ik nog een kleine uitvoering van het xl speldenkussen - de drie verschillende stofjes zijn makkelijk om je naalden uit elkaar te houden.

109 - Naaidoos 04

Schoon volgens de handleiding maakte ik er nog een naaldenboekje bij. Mijn machientje spuwde netjes de letters uit, het enige wat ik moest doen was de juiste naald erbij stoppen. In het vilten boekje zitten ook nog gewone naalden en kopspelden verstopt.

109 - Naaidoos 05

De doos werd afgeleverd op een héél fijne en gezellige avond waarop ik veel te veel babbelde en genoot van het doorgeven van de naaimicrobe. De naaimachine en een startpakketje zijn in huis, 't is nu of nooit!

29 opmerkingen:

  1. Wat een GEWELDIG kadootje!
    Jammer dat ik de naaimicrobe al te pakken heb....anders mocht gij mij ook eens 'in gang steken' zene!
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hmmmm......nu ik dat lees komt dat nogal dubbelzinnig over ( maar dat kan ook aan mijn hersenkronkels liggen!)
      ...ge moogt mijn NAAImachientje in gang steken!

      Ligt dat nu aan mij of kan dat ook dubbelzinnig opgevat worden?
      Ik bedoel het alleszins niet zo...
      ;)

      Verwijderen
    2. Lol, ik snap je wel zunne! 't Is dat het net iets te ver is, anders kwam ik met plezier eens expliqueren hoe uw machien werkt ;). Alhoewel, zou niet weten wat ik je nog kan leren ;)

      Verwijderen
    3. Heel dubbelzinnig, tegen ne man zou ik dat echt niet zeggen....

      Verwijderen
    4. Nee, inderdaad beter niet zeggen tegen een man.....die nemen (bijna) alles dubbelzinnig op!
      ;)

      Verwijderen
  2. Wow, dat moet ik onthouden, wat een pracht cadeau heb jij gemaakt. Dat is echt met veeeel liefde gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is pas tof! Super dat je zo de 'schone naaimicrobe' kan doorgeven! Je had dan wel geen zin om te naaien maar je heb toch een superleuk cadeau gemaakt!

    En in 365 dagen kan je al heel wat oefenen en een beginneling moet je je al lang niet meer noemen!
    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow! Fantastisch! Wat een geweldig idee... Ik noem dat alles behalve luienwijven zenne!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hoe fijn !!!! bij het lezen van dit berichtje voel je zo hoeveel plezier je beleefde aan het maken van dit prachtige kado !!! De jarige zal wel supercontent geweest zijn, amai!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh, dat is nog eens een geweldig cadeau,
    zo speciaal, en ook een schoon stofke se :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo fijn! :) ik pin u bericht want zo een naaidoos wil ik ook wel eens maken... Ooit... Want te veel te doen... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Luiwijvenoplossing.....pfff dit gaat mij toch ook nen dag werk kosten, maar wel een heel tof idee !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kan hier ook geen lui wijf ontdekken hoor. ;-)
    Tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! Als dat de microbe niet aanwakkert :-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo tof, wil ik ook wel krijgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ohhh wat een SUPERleuk cadeau!!! En wat lief dat je er zoveel werk in gestoken hebt. Ik zie echt ook geen lui wijf hoor! Au contraire!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. super zeg! en die naaldenboekskes! geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Nou als dat niet in de smaak valt! Super leuk gemaakt, en wat een eer ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Keigoed idee, dat naaldenboekje! Dat ga ik hier ook eens maken.
    Supermooi allemaal! Echt een geweldig cadeau!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai! Tof! Dat zal er wel voor zorgen dat die naaimicrobe een hele tijd blijft hangen! Niet te geloven dat jij nog maar een jaar aan het naaien bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Plezant en dik in orde! meer moet da nie zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik was even niet mee met lezen en las nu 3 berichten in 1 :-) maar oh wat kan jij naast fantastisch mooie dingen naaien ook goed vertellen!! :-) Keer op keer komt er een glimlach op mijn gezicht of kan ik een schaterlach niet onderdrukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een super cadeautje ! Als je deze prikkel nu niet doorgegeven hebt, dan nooit meer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat het gelukt is, we maakten vorige week al een dekentje ;)

      Verwijderen
    2. Correctie, bijna 2 dekentjes ;-) ...

      Verwijderen
  20. Heel mooi!! Die heeft chance dat jij haar "in gang gestoken hebt" :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Als eigenares van de ' naaidoos' moet ik zeggen dat mevr. Khadetje een fantastische leerkracht is.
    Hoezo , teveel gebabbeld? ;-) groetjes x

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.