Klokt af op 11:48

zondag 15 september 2013
Ik plande al een hele tijd geleden een Charlie. Zo een voor elk van mijn Khadetjes, ideaal om het nieuwe schooljaar te starten. Het schoon weer ging voorbij, de items van mijn lijstje werden een voor een afgevinkt maar de tricot bleef liggen. Onnodig te zeggen dat het op 1 september nog steeds bij een stapel bleef? Vestimentair loslaten, ik ben daar goed in aan het worden. Af en toe heb ik een stamp onder mijn je-weet-wel-wat nodig en zij was zo vriendelijk die te geven.

114 - Charlie 01
Stof: Vossentricot (Lillestof) van bij Bambiblauw - Patroon: Charlie (Zonen 09)

Ik maakte nog nooit een Charlie, dus voor zoonlief hield ik me keurig aan het patroon. Het werd gesmaakt dat patroon - ik hou wel van hemdjes, maar dat draagt de Khadetjeszoon niet graag. Een tricot hemdje, dat is effenaf het ideale compromis. Voor zoonlief tekende ik een 116 uit, het mocht wel iets meer zijn - oké, meten is niet onmiddellijk mijn specialiteit. Maar wie denkt nu aan een 122 voor een 4jarige?

114 - Charlie 02

Het stofje kocht ik een hele tijd geleden, daar kon ik niet mee missen. Oranje mama, oranje! Teveel reclame voor het naburige koningshuis wou ik echter niet maken, dus de voering werd lichtblauw. Met een oranje sierstiksel weliswaar ;)

114 - Charlie 03

Vorige week vroeg iemand me waarom ik eigenlijk blogde. Ik startte ermee omdat ik mijn naaisels wou bijhouden en ze graag wou tonen aan 'iemand' - dank je wel aan alle iemanden om mee te lezen. Maar het geeft me een extra reden om véél foto's van mijn Khadetjes te nemen, en dat vind ik er eigenlijk het leukste aan.

115 - Charlientje 01
Stof: Bloementricot (Hamburger Liebe) van bij Sjiekebiele - Patroon: aangepaste Charlie (Zonen 09)

Voor dochterlief stond er ook een Charlie op het programma. Althans, zo was de planning... Hoe meer ik echter naar het stofje keek, hoe minder ik 'het zag'. De vespa's vlogen aan de kant en ik haalde dit kleurige stofje boven. Oh werkelijk, wat een zacht exemplaar! Was ik een goei 80cm kleiner, ik droeg het zelf.

.

Ik vertrok van het oorspronkelijke patroon, maakte het langer - en verwonderde me opnieuw over die lange dochter van mij - en liet het heel lichtjes uitlopen zodat het een tuniekje werd. Kleedjes hangen er - binnenkort - genoeg in de kast, dus mocht het wel iets anders zijn. Spelen met tricot kan ik nog niet, dus verknipte ik heel braafjes en voorzichtig het voorpand en liet de voering terugkeren. Het kind mag ook wel een 'streepje geel' in haar kleerkast hebben - oja, we komen hier zonder enige twijfel in de zeer gevreesde roze fase, dochterlief blijft het wel koppig de gele fase noemen.

115 - Charlientje 03

Ik vertelde zoonlief dat mama meedeed aan een wedstrijd, waarop 'm prompt meedeelde dat ik dan wel moest winnen. Slik, als ik zo zie wat de voorbije weken gecreëerd is, maak ik niet veel kans. Hier gaan we voor een lesje 'als 't plezant is hoef je niet altijd te winnen' ;).

Zomer 2013 - 7
Mijn zomerproject zit er zo goed als op... Nog enkel het dekbed, maar daar
zit geen haast achter - het 'grote' bed heeft wat vertraging, dus hoeft de aankleding
niet onmiddellijk klaar te zijn.

15 opmerkingen:

  1. Schoon! Ik ben fan van de vossen-charlie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. prachtige kleertjes, zoon en dochter zien er weer schitterend uit met hun mama-naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ge doet dat goed jong ! En dat was dezelfde reden dat ik ben begonnen bloggen !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Tof! En ja, ik heb sinds ik blog ook veel (véél) foto's van Lilith...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie exemplaren met super stof :) deze week ga ik mij machine uittesten ;) en als dochterlief groot genoeg is kan ik ook Charlie's en consorten gaan maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi en mooi ;o)
    Een vriendin van mij zocht dat vossenstofje... maar vrees dat het niet meer te vinden zal zijn.

    jaloers van jouw naaitempo (zucht) ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw tof!! Ik ben fan van de Charlene!!

    Sofie
    http://dekopspeldekes.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En waarom niet winnen? Zulke mooie spulletjes!!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.