Welkom kleine Nina

vrijdag 13 september 2013
Mijn familie is behoorlijk uitgebreid... ik heb het geluk een hele rits neven en nichten te hebben - die op hun beurt de drang hebben om de wereldbevolking van een nieuw nummerke te voorzien ;). Eén van die buikbewonertjes kwam onlangs tevoorschijn en speciaal voor haar dook ik in mijn stoffenvoorraad.

111 - Uilendekentje 01

Toen ik het stofje voor eerst zag - met de voet-in-'t-gips op het stoffenspektakel - vond ik het onmiddellijk mooi, en ik kocht het met een babydekentje in het achterhoofd. Ik maakte sindsdien al allerlei babygeschenkjes, maar geen dekentjes. Nina had eigenlijk niet te kiezen, een dekentje ging het worden ;)

111 - Uilendekentje 02

Om het formaat te bepalen gebruikte ik een dekentje dat ten Khadetjeshuize dagelijks gebruikt wordt - zijnde 100x150, voor wie twijfelt over groottes en zo. De achterkant is streelzachte, warmkleurige oranje fleece. Ideaal om dat miezerige weer te verdrijven en op slag weer goedgezind te worden. Ik koos voor een dikke roze paspel en doorstikte de hele handel - dat heb ik me wel een keer of honderd beklaagd, mijn machine had serieus kuren en liet wat steken vallen. Ofwel ligt het aan het snot in mijn hoofd, dat is uiteraard ook goed mogelijk ;).
Aan de voorzijde stak ik nog een paspel en een strook oranje fleece, waarop ik een uiltje appliceerde. Het oogje is een knoopje, maar die zit zo goed vast, dat je zelfs met een schaar moeite zult hebben om 'm los te krijgen. Veiligheid boven alles ;). Welkom kleine Nina, ik wens je warme en vrolijke herfstdagen!

111 - Uilendekentje 03

20 opmerkingen:

  1. Ziet er een gezellig dekentje uit.
    Met dat miezerig weer is dat zéker welkom. :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Inderdaad een supergezellig dekentje :-) Je zou er zo mee op de zetel kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, maar nu ben ik wel nieuwsgierig naar de volledige applicatie van de uil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig, zacht, om onder weg te willen kruipen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. I like OWLS! :-)
    ...allé, toch zeker op zo'n lekker wollig zacht dekentje...Ninatje gaat het heerlijk warm hebben deze winter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke paspel! Enne, ik wil die uil ook zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk! Maar... Wat staat er op de bovenste foto? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Proficiat met de nieuwe wereldburger! Het dekentje Zal Nina lekker warm houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Weeral mooi e :) ik hoop binnenkort met mijn nieuwe vriendin ook zo een schoon dingen te maken ;) wanneer naai jij dat allemaal eigenlijk? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, wat een vriendin is dat zeg *beetje jaloers hoor*!
      Ik slaap niet goed, en dan ben ik altijd wel een het prielen met stof en zo. Geeft je wel wat extra tijd op die manier ;)

      Verwijderen
  10. OOOH, en het is er het weer voor !
    Benieuwd naar de uil !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Supermooi zacht dekentje!
    Daar zal Nina heerlijk onder slapen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ziet er heerlijk zacht uit. En die dikke paspel zag ik nog niet eerder, maar vind ik wel heel tof.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo mooi, kleine Nina zal lekker slapen onder dit warme uilendekentje.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo, kan de uilen deken ook besteld worden zo ja wat kost deze dan? alvast bedankt, MVG Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Esther, ik heb helemaal niets meer over van deze stof :). Als je dat graag hebt, wil ik wel eens voor je zoeken of deze nog ergens te vinden is. Stuur me anders gewoon een mailtje!

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.