Stoffen vredespijp

donderdag 19 september 2013
Een tijdje terug bemachtigde ik een vleugje nostalgie, rechtstreeks van de oma'n'opa zolder. Het oude stofje was helemaal verstorven, en met een schoon kokka stofje maakte ik er een XL-grondkussen van voor mijn grondbewoners. De goede lezer heeft 'm al onmiddellijk... ik maakte er één voor twee khadetjes. Ik had beter moeten weten, een tweede kussen stond op de planning, maar het ontbreken van de 'grondstoffen' zorgde ervoor dat het bij plannen bleef.

112 - Grondkussen 01
Stof: Itsy bitsy spider (Kokka) & felroze gabardine (Koekepeertje)
Bij momenten kringelde een vredig pluimje van de vredespijp omhoog, maar veel vaker was er sprake van een veldslag om het grondgebied. Een oude matras versnijden leverde niet het gewenste resultaat (er zaten spiralen in die het verwerken onmogelijk maakten), het team oma'n'opa werd ingeschakeld voor een stevige mousse, het boekentassenstofje werd boven gehaald en een tweede exemplaar werd geboren!

112 - Grondkussen 02

Uit de eerste versie had ik onthouden dat ik de onderste stof beter niet uit één stuk knipte, maar in twee delen - het grondvlak en de zijkanten apart. Ik stopte er opnieuw een rits in zodat de hoes ook af en toe eens de wasmachine van dichtbij ziet. Altijd praktisch bij grondbewoners.

.


Het kussen is ondertussen al een tijdje in gebruik genomen en heeft zowat alle hoeken van het huis gezien - samen met den inboedel van beren en poppen en andere levensnoodzakelijkheden ;). Dochterlief tevreden, de vrede hersteld, wat verlangt een mens nog meer van het leven?

6 opmerkingen:

  1. zo herkenbaar. hier kan ik ook beter de meeste dingen in tweevoud voorzien, anders lopen we hier gezamelijk risico op permanente gehoorsschade door de "sirene" die de oudste durft af te steken als dat niet het geval is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke krulletjes toch! En een mooi kussen uiteraard!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hihi, 't is hier niet anders hoor, over zowat alles spelen ze vaak samen en soms dikke ruzie. Ik vind je kussens SUPER!!! knap gemaakt. ze gaan er nog veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zou ook wel zo'n kussen verkiezen boven een koude vloer hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof hé, ik toverde het babymatrasje om tot grondkussen en we kunnen het niet meer missen!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.