Bij deze.

zondag 6 mei 2018

Sommige maaksels hebben niet veel uitleg nodig; gebruik een mooi stofje, een parel van een patroon, overgiet dat met zonnestralen en laat de foto's voor zich spreken. Bij deze.


563-02 Antoinette jurk Khadetjes 563-03 Antoinette jurk Khadetjes 563-04 Antoinette jurk Khadetjes 563-05 Antoinette jurk Khadetjes 563-06 Antoinette jurk Khadetjes 563-07 Antoinette jurk Khadetjes 563-08 Antoinette jurk Khadetjes 563-09 Antoinette jurk Khadetjes 563-10 Antoinette jurk Khadetjes 563-11 Antoinette jurk Khadetjes 563-12 Antoinette jurk Khadetjes

M  A  A  T  |  Het patroon is slechts in enkele maten beschikbaar. Hoewel ik het al tijden plande te maken, wachtte ik blijkbaar zolang tot dochterlief -perfect- in de grootste maat valt. Het patroon heeft niet super veel vloeite, maar is aanpassend, precies zoals ik het zelf het mooist vind. Ik maakte maat 128 zonder aanpassingen.

M  A  A  K  P  R  O  C  E  S  |  Het patroon is zo mooi dat er niet veel toeters en bellen nodig zijn. Voor de kraag koos ik een glinsterend stofje dat perfect past bij de zilveren puntjes die over de stof verspreid zijn. Omdat ik vooral het patroon wou laten spreken, werkte ik niet met contrasterende stoffen, maar gebruikte ik enkel een zilveren paspel om de lijn van de zakjes te benadrukken. Nu enkel nog mooi leren strikken #schaterlach

563-13 Antoinette jurk Khadetjes
| Patroon: Antoinette jurk van Spiegelstiksels-voor-Van-Katoen (niet meer te koop) | Stof: See Hawaii (For beautiful corolla van nani Iro) uit de voorraad






Stof in 2018: 7 in  -  55 uit  (19 gekocht&verwerkt - 10 verkocht - 0 gekregen)  - #1in7uit

38 opmerkingen:

  1. Bij deze moet ge er nog bijzeggen : steek er een wonderlijk schoon kindeke in ! :-) Awesome sweetie !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Antoinette, ik blijf daar zo verliefd op!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ♥ Ik ook, ik vind dit een tijdloos mooi patroon, zonde eigenlijk dat ik er zolang mee gewacht heb.

      Verwijderen
    2. Ik vergrootte haar al eens met Tinny als hulpmiddel, dus geen nood, Antoinette kan nog lang mee!
      http://with-love-by-eva.blogspot.be/2016/05/het-communiezusje.html

      Verwijderen
  3. Die is heerlijk om te maken hè! En inderdaad, jouw plaatjes stralen puur vreugde en plezier uit, zowel in het maken als in het dragen, ongetwijfeld :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het, dat van het dragen, want volgens mij is dit linnen ongelooflijk geestig op de huid, zeker met deze temperaturen!

      Verwijderen
  4. Ik wachtte zo lang tot mijn dochters te groot zijn voor deze jurk. Zonde, want het is een pareltje!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was net op tijd, maar hé, misschien doe ik er zelf wel nog een maat bij. Of maak ik er nog eentje voor het petekind van meneer Khadetjes. Opties genoeg eigenlijk ;)

      Verwijderen
  5. Oh, dat stofje!!! Prachtige kleur en print!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik het zag wist ik onmiddellijk dat het iets voor dochterlief zou zijn. Lieflijk maar ook niet te, op haar lijf geschreven dus <3

      Verwijderen
  6. Prachtige foto's en een stralende meid.
    Mooie zakjes heeft dit jurkje. Fijn detail.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve woorden! Je hebt me helemaal beet, ik viel als een blok voor die zakjes ;) - wel kleine ellendigaards om ze mooi te stikken vind ik. Maar ze maken de jurk wel af.

      Verwijderen
  7. Plaatje klopt.... meer moet ik niet typen 😉

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super mooi kleedje maar vooral ook geweldige foto's! Uiteraard helemaal fan van nummerke 1. Ah ja vanzelfsprekend. Wat had je gedacht! ;-) Maar ook de rest jong, zo schoon! Met bokeh effect zelfs! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij die eerste foto dacht ik onmiddellijk "een OnlieMie'ke" ;). Het is er maar eentje uit de reeks, thuis heb ik ze in een leporello geplakt, je ziet zo schoon die dromen vliegen <3.
      Merci voor je compliment, ik wou dat ik kon zeggen dat ik wist wat ik doe --yep, ik fotografeer -nog steeds- quasi altijd automatisch en dat effect, dat kreeg ik volgens mij gewoon cadeau van mijn lens #schaterlach. Ik zal gewoon eens tot bij jou moeten komen voor een hoe-werk-ik-met-dit-machien-spoedcursus ;)

      Verwijderen
    2. Ik vrees dat ik jou niks kan bijleren! Ik wou dat de foto's bij mij altijd zo mooi lukten!

      Verwijderen
    3. #proest de truc is "automatisch" #schaterlach
      Zonder zwans, ik fotografeer al eens op wat anders, maar merk toch dat ik vaak te lui ben om aan de instellingen te prutsen. Leren kan ik dus zeker. Foefelen ook ;). Misschien moeten we elkaar gewoon wat trucjes leren?

      Verwijderen
  9. Mooi die Antoinnette en prachtige stofkeuze ... Ik maakte er uiteindelijk twee, die geen van beide de blog haalden (werden nochtans allebei veel gedragen). Spijtig dat 128 de grootste maat is, maar mss gradeer ik ze een maatje groter, deze zomer dan wel, anders maak ik er eentje (of meerdere) voor mijn nichtjes :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het nichtje staat hier ook nog op de planning, dat graderen is volgens mij ook nog goed te doen ;)

      Verwijderen
  10. Ge steekt mijn ogen uit :
    Met een patroon die ik zo graag had gehad maar jammergenoeg nooit gekocht (iemand een tip?)
    Met de prachtige jurk die je hebt gemaakt
    De schitterende foto's
    Een prachtige dochter, die heb ik ook, maar die van u mag er zeker ook wezen!
    Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat je er spijtig genoeg niet meer aan zult geraken, het werd eenmalig verkocht ten gunste van een goed doel. Gelukkig zijn er nog heel wat andere pareltjes te vinden!
      --dank je wel voor je complimenten, ik ben zelf ook érg blij met de jurk en de foto's ;). Soms valt alles vanzelf op zijn plaats--

      Verwijderen
  11. Veel woorden zijn er inderdaad niet nodig : Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit blijft echt een van de mooiste jurkjes-patronen! <3
    Zoo mooi jouw exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. die zakjes, zo mooi en zo leuk. Ik zag ze al eerder bij een jurkje en ze vielen me meteen op. Ik zou het zakje graag bij een ander patroon gebruiken. Mag je de maten prijsgeven van zo'n zakje, of is dat iets wat niet gevraagd mag worden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Hilde!
      Ik denk niet dat de maten doorgeven ok is, maar op zich zijn ze niet moeilijk te maken... teken een druppelvorm, maak die vervolgens wat breder en je bent er. Geef maar een gil als je daar verdere hulp bij nodig hebt!

      Verwijderen
  14. Oh dat is lang geleden dat ik die nog zag, de Antoinette <3 Blijft mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Ik dook deze lente ook in mijn 'catacomben' ;)

      Verwijderen
  15. Een blijvertje, die Antoinette, echt schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, ik ben en blijf ook een Antoinette fan <3

      Verwijderen
  16. schoon ...de jurk de foto's en het kind!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.