Het verhaal van de kerstbal #ufo2

zaterdag 16 juli 2016
417-01

Trouwe lezers weten wellicht onmiddellijk welk maaksel ik op het oog heb als ik het woord 'kerstbal' laat vallen. Het is het verhaal van een ongelooflijk mooi stofje, er is zelfs sprake van liefde op het eerste gezicht. Ik moest en zou het hebben, ik was er zo zeker van dat ik een vriendin het hoofd zot maakte om het voor mij te gaan halen.

417-02
417-03

Toen ik het felbegeerde stofje in handen kreeg, schrok ik... Ik wist dat het glitterde en dat het rood was #duh maar dat het zo rood was en zo glitterde, dat had ik niet echt verwacht. Maar kijk, ik had de stof nu gekocht, ik had een proefjurk gemaakt en alles paste perfect in mijn visioen dus ik ging de jurk maken. De supportersclub was fan van de stof, dat kon alleen maar een mooie jurk opleveren.
Onder het neuriën van shine bright like a kerstbal - erg irritant en niet uit het hoofd te krijgen - stikte ik de jurk ineen. Doorpassen maakte me diep ongelukkig... hoe mooi de stof én de jurk ook waren, het voelde niet 'mij' aan. Ik besloot mijn gevoel te volgen en maakte een nieuwe en compleet andere feestjurk. Het feit dat die ondertussen erg vaak van de wasmand rechtstreeks naar het lijf ging, toont duidelijk aan dat ik het bij het rechte eind had.

417-04
417-05

Ondertussen bleef de kerstbaljurk in het ikea-zakje zitten.
Ik hou niet van verspilling, al helemaal niet van zo'n dure stofje. Maar zelf zag ik me die jurk helemaal niet dragen. Stiekem hoopte ik dat er een of andere geweldige oplossing uit de bus ging komen. Enter oma Khadetjes, fan van de stof én de jurk van het eerste uur.
Helaas kreeg ik niet haar genen mee, dus was er behoorlijk wat aanpassingswerk om de jurk aan haar figuur aan te passen en te verkleinen. Links en rechts werden er nog wat veranderingen doorgevoerd - ik hààt retouchkes, maar voor je moeder mag je al wat overhebben, niet? - maar die leverden een draagbare jurk op die niet in mijn garderobe belandde. Zij blij, ik érg content.

417-06





Stof in 2016: 15 in  - 78 uit  (14 gekocht&verwerkt)  - #1in5uit

34 opmerkingen:

  1. Je hebt gewoon gevoeld dat er uiteindelijk echt iets moois in zou zetten, en kijk eens aan ;-). Wat een knappe moeder heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Amai zeg, wat een lijf heeft uw moeder! De jurk doet me niet echt aan een kerstbal denken maar ik geloof je op je woord😉 foto's tonen niet altijd alles...
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou tekenen voor dat lijf op die leeftijd, maar nu mag het ook al hoor ;). Het stofje is niet te fotograferen, maar alle wit in de stof, dat zijn gewoon glinsterende stukjes vlak naast elkaar. Om een of andere bizarre reden, doet die combinatie mij precies aan een kerstbal denken #schaterlach #kronkels

      Verwijderen
  3. Dat is een schitterende jurk geworden en zo mooi precies pas, dat aanpaswerk is weer topklasse!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Hoewel ik hier en daar precies nog wat wil veranderen, maar het was een haastklusje... de jurk moest en zou meegaan op cruise ;)

      Verwijderen
  4. heel erg mooi gedaan vind ik! Ik snap het wel, een stofje kan soms echt een verrassing zijn, en ik zie het stofje eerlijk gezegd ook niet echt helemaal bij jou, gewoon op basis van de dingen waar ik je hier op de blog wèl al mee zag natuurlijk ;-) Al vind ik het wèl een heel mooi stofje eigenlijk! Gelukkig dat je er toch een hele leuke bestemming voor hebt gevonden, de jurk is prachtig en staat haar echt goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is een prachtig stofje, maar niet echt voor mij. Ik ben gewoon blij dat ik er mijn moeder gelukkig mee kon maken, want zij straalt erin :)

      Verwijderen
  5. Uw moeder doet die jurk alle eer aan!
    Shine bright like a kerstbal... Danku Sarah. (Irritant, je zei het al.)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Overschot van gelijk! Ik gier het even uit en hoop dat het deuntje niet de hele dag in uw hoofd zit ;)

      Verwijderen
  6. Prachtig!!! Zelf glitter ik ook niet zo graag, dus ik snap je wel ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super oplossing, blij dat hij goed terecht is gekomen, zoals je laatst in de Frida groep zag, gaf ik ook gewoon iets door aan mijn moeder. Wij hebben echter wel dezelfde maat, gelukkig wat met retouches had ze er volgend jaar zomer in gepast ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zou beter zwijgen... maar zo'n half uur voor ik richting ouderlijk huis vertrok moest ik het beleg er nog in stikken om de hals- en armsgaten af te werken én de rok nog blindzomen #schaterlach #vandeadlinesgesproken

      Verwijderen
    2. Ach dat blindzomen kon prima in de auto, tijd zat ;)

      Verwijderen
    3. Goed geprobeerd, helaas zat ik zelf aan het stuur ;). Als ik trouwens met de hand een rok zou moeten blindzomen ben ik daar minstens 2 uur mee bezig - ik kan dat werkelijk niet, naaien met de hand - ♥ voor het blinde zoom voetje van mijn trouwe werkpaard dus.

      Verwijderen
  8. Dat uw moeder op die cruise mag schitteren! mooi opgelost zo!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw moeder! Wauwie!!!!! Wat een lijn! Echt de max Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De jurk zit je mama als gegoten en weet je die staat haar beeldig.
    Je weet dat ik de eerste versie niet echt iets voor jou vond, maar deze versie en de madam die hem draagt zijn gewoon HET van HET.
    Proficiat!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik ben zo blij dat ze naar die jurk polste, want zelf ging ik 'm nooit afgewerkt, laat staan gedragen hebben... en die staat haar zo schoon ♥

      Verwijderen
  11. Als mama een jurk van de dochter dragen, dat is ook niet niks. Geweldig dat je het nog aan haar hebt kunnen doorgeven. Het lijkt haar supergoed te staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hihi, ik heb die stof ook liggen. En verschoot ook van de glitter, het rood beviel me wel. Als ik het zo op foto zie vind ik het weer zo mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig, ik vroeg me al af of ik de enige ben die wat 'bedrogen' uitkwam... ik schrok me een bult toen Annick die stof uit de zak haalde! Verwerkt vind ik 'm best wel meevallen voor iemand die van wat glitter houdt, hoewel de stof iets te stijf/stug is naar mijn zin. Ik ben alvast benieuwd naar jouw plannen ermee!

      Verwijderen
  13. Fijn dat je het zo hebt kunnen oplossen,jij blij,mama blij en weeral een stofje verwerkt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was vooral opgelucht dat de stof niet helemaal verspild was, dàt zou pas zonde geweest zijn :).

      Verwijderen
  14. wat leuk dat je de jurk aan jouw mama kon geven... en ze staat haar dan nog eens beeldig ook!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij wisselen al jaren schoenen uit ;). Kleren gaan -helaas #schaterlach- maar in één richting!

      Verwijderen
  15. Je moeder zal deze met heel veel liefde dragen ! Absoluut !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Mooie jurk voor een knappe madam! Well done!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fantastisch dat je ze helemaal aanpaste voor je moeder! Als je gevoel nee zegt, moet je nu eenmaal volgen. Knappe oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ik schrok ook toen ik de verpakking opende, zo blinkend, zo stijf.... Ik ben net nog eens in mijn stoffenkast gaan kijken, omdat ik het stof bij je mama wel weer heel mooi vind, zo op foto, maar in het echt blinkt het toch.... Maar waarschijnlijk ga ik me toch aan een Junedress wagen !

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik had graag gehad dat ik de paragraaf van 'shine bright...' niet had gelezen, lap, dit duurt waarschijnlijk een ganse dag! Desalniettemin (klopt dit wel?) een geslaagde creatie, je mama straalt er mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Amai, je moeder heeft geluk, knap aanpassingswerk!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.