Festival der zachtheid

maandag 11 juli 2016

Of ik nog eens aan de slag wou gaan met wat stof uit hun nieuwe collectie? Kijk, soms zijn er van die dingen die je me geen twee keer moet vragen. Voor deze stofjes sloeg About Blue Fabrics - oftewel beter gekend als Bambiblauw - de handen in elkaar met Eef Lillemor met als resultaat drie lieflijke prints in iets zachtere kleuren dan ik gewoon ben te gebruiken.

414-02 414-03 414-04

Dat mijn smaak en die van mijn kinderen niet altijd overeenstemt, bleek overduidelijk toen het pakje stof hier in de brievenbus belandde. De wondermooie verpakking maakte mijn twee Khadetjes nieuwsgierig en het pakje werd uit mijn handen gegrist en viel ten prooi aan een verdelingsstrijd. Hoewel ikzelf geen plannen voor zoonlief had, ging hij lopen met een lapje Koala. Ik ben me er al te zeer van bewust dat hier meer naaisels voor dochterlief de revue passeren, dus wou ik hem zijn zin wel geven. De nieuwe LMV bood inspiratie - onverwacht, want ik ben er niet zo enthousiast over deze keer. Ik maakte voor hem een Isaac t-shirt, een patroon waar je makkelijk twee stoffen met elkaar kunt combineren... ik bleef 'braaf' en combineerde met veilig zwart - ♥ voor zoonlief en zwarte kleding - en liet bewust het zakje weg.

414-05 414-06

Toen ik de stoffen in preview zag, werd mijn oog onmiddellijk naar het mintkleurige Bears getrokken. Helemaal fan ben ik, van de prachtige resultaten van deze nieuwste samenwerking. De stof smeekt erom te combineren met streepjes - hoera, die had ik zelfs in de voorraad liggen -, ik hield me dan ook niet in. Het bovenste stuk van het overslagjurkje kreeg streepjes - ik twijfelde even over paspel om af te werken, maar vond het uiteindelijk te druk worden dus stikte ik gewoon om met de tweelingnaald. 
Bij tricot ben ik altijd benieuwd naar hoe makkelijk de stoffen verwerken en hier werd ik niet teleurgesteld - horendol word ik daarvan, van die flutsige stoffen die moeilijk te verwerken zijn. Hoe meer ik trouwens naar de verschillende stofjes kijk, hoe moeilijker ik het vind om mijn favoriet te kiezen!

415-02 415-03 415-04

Dossier gemaakt: Zoonlief heeft volgens de maattabel van het tijdschrift een 134, dus volgde ik keurig hun advies op zonder enige wijzigingen.
Het patroon van het overslagjurkje gaat slechts tot maat 110. Vorig jaar vergrootte ik dat met 1 maatje en aangezien dat jurkje dochterlief nog past, gebruikte ik maat 116+ opnieuw. Een plusje erbij aangezien ik iets meer marge wou en op persvoetbreedte stikte in plaats van op de voorziene cm. Truken van foor, I know, maar voor deze ene keer kom ik er perfect mee weg #schaterlach

415-05
Patroon tshirt: Isaac Tshirt uit LMV 2016/4 | Stof: Koala Eef Lillemor
Patroon jurkje: Overslagjurk van Gemaakt | Stof: Bears Eef Lillemor

Meer moois kun je vinden bij Blanche | Emma en Mona | Minnie MieMiss Wobie |
 P'titsmonstres | PaspelpoezenPetrol & Mint | Stannel | Van Janssen in 't dubbel
Zin om een pakketje in je brievenbus te krijgen? Neem hier een kijkje!





Stof in 2016: 15 in  - 75 uit  (14 gekocht&verwerkt)  - #1in4uit



-- JA, ik kreeg  deze stof van Bambiblauw om ermee aan de slag te gaan MAAR ik kies er zélf voor
om jullie wat meer te vertellen over stof waar ik oprecht enthousiast over ben en die ik zelf ook
zou kopen als ik ze niet gekregen had. Zoals in ieder bericht van mij, vertel ik wat ronddwaalt in
mijn hoofd en op mijn werktafel, zonder censuur #schaterlach. Wees welkom!---

25 opmerkingen:

  1. Hier wou dochterlief blijkbaar wel meewerken ;) - heel geslaagde foto's vind ik

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, het kind draait mee met de wind #schaterlach
      Dank je wel!

      Verwijderen
  2. Mooi! ❤ voor meewerkende tricot en al helemaal met mooie print! Staat ze toch wel goed die zachte kleuren :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé, ik weet het :). En véél hartjes voor meewerkende tricot, ik had er hier al ander ook en dan denk ik iedere keer dat ik 'nog altijd niet kan naaien'. En me ondertussen maar afvragen waar dochterlief dat drama gehalte vandaan haalt ;)

      Verwijderen
  3. Toch wel lief, zo broer en zus samen he ;-) Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Schijn bedriegt, geloof me vrij! Maar ze lijken inderdaad dikke vrienden ♥

      Verwijderen
    2. Vandaar het ";-)" ;-). Ik ken dat maar al te goed ;-)

      Verwijderen
  4. Prachtige twinning! Het Isaac T-shirt staat ook op mijn to do!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      Gho, Isaac is eens iets anders, niets mis met Billie'kes, maar een mens kan ook niet altijd hetzelfde maken hé.

      Verwijderen
  5. Ik vind dat jouw kinderen echt mooi poseren, zowel alleen als samen. En de kleertjes zijn ook heel mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat fijn om lezen!
      Het blijft nochthans veel foto's nemen en te hopen dat er een tiental 'bruikbare' tussen zitten #schaterlach. Tegelijk hou ik enorm veel van de 'mislukte' die hier niet verschijnen maar zo mooi tonen hoe ze zijn.

      Verwijderen
  6. De titel deed mij denken aan Erasmus' Lof der Zotheid, en eigenlijk zou dat ook nog wel passen bij deze twee duiveltjes ;-) Hoewel, ze zien er geweldig zoet uit in hun pastelletjes, en geweldig schattig samen! Die derde foto van zoonlief, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Volgens mij had Erasmus die twee in gedachten, toen hij schreef ;).
      Een mens mag dat eigenlijk niet zeggen van zijn eigen kinderen, maar ik kan er zo verliefd op worden als ik ze zie - tot ze mijn huis op stelten zetten en ik ze achter het behang wil plakken uiteraard #schaterlach

      Verwijderen
  7. Trouwens, als ge een soortgelijk overslagjurkje zoekt in maat 122, ik heb de Princess Castle uit Oktober geknipt liggen! Ik kan hem meebrengen als we eens daten in augustus, dat spaart alweer overtekenwerk.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze staan er prachtig mee, dat pastel gaat ze goed af!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. vrouw, jouw voetnootje is hilarisch :D en je naaisels zoals altijd top :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo schoon die broer en zus! Top maaksels die volgens mij veel gedragen zullen worden. Love de streepjes ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel schoon! Tof om dat stofje te combineren met zwart! Staat echt leuk, dat T-shirtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. De combi met de streepjes is super. Modelletje strouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hele mooie combinatie gekozen vind ik! ♥ voor je kids ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super knap! Helemaal fan van de streepjes in combinatie met de beren. Dat shirt ziet er wel tof uit, helemaal top met dat zwart bovenaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De deugnieterij spat ervan af! Knappe naaisels!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo mooi! Het omgekeerde was hier perfect geweest: een overslagjurkje met de koala's voor koala-verslaafde dochter ...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.