Zo getest #6: pak-het-kind-in

dinsdag 14 oktober 2014

Bovenstukken in tricot voor kinderen, al wat je wil; patronen bij de vleet en stofjes in overvloed. Allemaal goed en wel, maar voor het opwerken van die stapel katoen in mijn stoffenkast is dat geen goede zaak.


Zo geknipt 2 presenteert je de ideale oplossing: een tshirt in katoen dat standhoudt bij het meest uiteenlopende kleutergeweld - vriendelijk voor u uitgetest door het jongste khadetje. Ongelooflijk hoe je door het goochelen met enkele rechte lappen stof zoiets bekomt.


Het tshirtje is patroonloos, je tekent het zelf uit en sluit de handel met enkele knoopjes. Aan de onderzijde zit een elastiek die alles goed op zijn plaats laat zitten en als kers op de taart rijg je daar een lintje door - dat je dan iets van een twintig keer mag gaan zoeken, in de boekentas, in een hoekje, onder de mat of in de vuilnisbak - kleuters, don't ask.


Voor wie dat wil, kun je van dit model zeer eenvoudig een tuniekjurkje maken - alle uitleg is uiteraard in het boek voorzien - in een en dezelfde moeite. Of je maakt er een jumpsuit van - niet in het boek voorzien, maar geen onoverkomelijke zaak ;). Getest en zéér goed gesmaakt ten Khadetjeshuize!


Meer test moois kun je vinden bij Stannel en de Kinnekens Cloots

33 opmerkingen:

  1. Die van jou is lekker vrolijk en zie ik daar nu een bijpassend broekske bij? Gij gaat er weer nogal vandoor seg!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was hier een grote zomerhit :). En dat bijpassend broekje - ahum; het zeer moeilijke recept: men neme een jeans waarvan de knieën kapot zijn en een lapje stof dat je verstevigt met H180-of-zoiet. Naai beide aan elkaar en je hebt een 'bijpassend' broekske. Tien minuten werk ;)

      Verwijderen
    2. haha, die broek :D hilarisch :D het t-shirt staat jowu madammeke wel erg goed! Speelproof bevonden dus, dat model!

      Verwijderen
  2. Heel mooi! De jumpsuitversie komt ook op mijn to-do-lijstje tegen dat het weer lente wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen! Ik stopte een -onzichtbare- rits in het bovenlijfje waardoor ze hem zelf makkelijk aan en uit krijgt.

      Verwijderen
    2. Oh ja, die moet ik zelf ook nog altijd eens proberen! En ik ben deze keer - hoera - mijn naaigoesting niet verloren in de boekenrush.

      Verwijderen
    3. Hoera!
      Ik ben al benieuwd naar jouw versie :)

      Verwijderen
  3. Ziet er tof uit! Helaas mis ik wel n foto van het hele shirt goed in beeld, haha...Maar ook hier stapel katoen waarvan ik niet weet hoe of wat..dus erg goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Un conjunto genial!! Me encanta la blusa de la peque.
    Te paso este enlace por si te interesa:

    http://diymiscosasdecasa.blogspot.com.es/2014/09/iniciativa-diy-kids.html

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw, dit is een mooitje :-) Vrolijke kleurtjes bij een vrolijke kleuter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. heel tof.Tot welke maat staat het beschreven?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dit patroon wordt ongetwijfeld een grote hit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ooh, hebben! Het boek én zo'n shirtjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jippie, van dit patroon word ik dus echt vrolijk telkens als ik het zie passeren. Daarvan gaan er hier volgend voorjaar echt wel gemaakt worden, want zoals je zegt, die katoen opwerken, dat is soms een probleem.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat wel het best met eentje dat soepel valt... Mijn jumpsuit is in iets stevigere katoen en die vind ik niet zo mooi vallen - alle, maar dat zijn smaken en goesten ;)

      Verwijderen
  10. Kijk er zo naar uit om het boek in mijn bezit te hebben na het zien van dat bloesje (heb nl. ook nog stapels katoen te verwerken :-))... Een jurkje zie ik ook wel zitten voor de jongste dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er een leuk patroontje uit en amai, gij hebt nogal getest! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is echt een plezant patroon, en deugnietproof ;)
      Uw stofjes hebben er trouwens de ideale soepelheid voor!

      Verwijderen
  12. ziet er tof uit, zal niet kunnen kiezen wat eerst te maken uit het boek ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit is ook één van mijn favorieten uit het gisteren voor het eerst doorbladerde prachtboek! En hoera, ook voor volwassenen! Al ga ik voor mezelf toch ook eens een katoenen versie proberen denk ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. staat het er dan ook in voor xs?Voor als maat 146 te nipt is voor de dochter?

      Verwijderen
    2. @Eva... ik denk je eens met Riet aka de bultenaar in katoen moet spreken ;)
      Voor kinderen lukt het in katoen, voor dameslijven is het een andere zaak.
      --dat was trouwens ook mijn eerste gedacht: voor mezelf in katoen--
      @Patricia; hetzelfde verhaal: dochter opmeten en opzoeken in de maattabel - die ken ik helaas niet vanbuiten.

      Verwijderen
    3. Dat ga ik doen.Goed dat het er ook is in grotere maten,he.

      Verwijderen
  14. Die is echt zo mooi he ... alleen al voor dit patroontje ga ik het boek kopen !!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Weeral supertof! Ideaal voor mensen met tricotangst, mezelve dus.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dat is een mooi, vrolijk pakje :-)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.