Zo getest #5: hoekjesding

maandag 13 oktober 2014
Het allereerste recept dat uitgeprobeerd werd, was de turnzak met de hoekjes. Ik had die al een paar keer zien verschijnen, en vond die best wel plezant.

210-02

Aangezien dochterlief vanaf dit schooljaar moest voorzien zijn van turnpantoffels-in-een-zak, had ik onmiddellijk al een doel voor ogen. Ik vond een prachtig stofje - ♥ petrol - en combineerde met wat de lievelingskleur van haast elke vrouwelijke vierjarige blijkt de zijn.

210-04

De touwtjes had ik niet liggen, fuchsia biais wel - en daarmee is de toon gezet, méters biais heb ik verwerkt deze zomer. Om het geheel wat minder 'roze' te maken, stikte ik langs beide kanten het lint door met petrol. Het recept zelf is een no-brainer - alleen even goed wakker zijn bij het instoppen van het lint, dan hoef je het niet opnieuw te doen ;). Iedereen is in staat om zo'n prachtig zakje te maken, daarvan ben ik overtuigd.

210-06

Toen kwam 1 september. De laatste vakantieweek kregen een keurig lijstje met benodigdheden. Het lijstje vloog aan de kant, 't was immers nog vakantie. Oh boy, twee keer raden wanneer we het opnieuw zochten? Juist ja, 1 september kwart na zeven 's morgens.

250-01

Uiteraard was in het georganiseerde ontplofte khadetjeshuis geen turnzakje meer te vinden. Dochterlief had als eerste turnles, 't kind kreeg zoonliefs oude turnzakje mee en zoonlief werd van een nieuw exemplaar voorzien. De stof werd zonder aarzelen van tussen de hoop gevist en deze keer kon ik zijn keuze volledig volgen ;)

250-02

Ik gebruikte opnieuw het turnzak-met-hoekjes patroon maar deze keer paste ik het wat aan - de turnzak werd nét groot genoeg, dus een serieus stuk in verhouding verkleind - en met dit bericht in het achterhoofd, voegde ik tussen de tunnels een rits toe. Om ervoor te zorgen dat de turnpantoffels vlot in en uit het zakje gaan, liet ik de rits wat doorlopen.

250-03

Bij ons op school mogen de turnpantoffels van de kleuters daar blijven - vandaar het kleinere zakje en de keuze om geen linten in de tunnels te stoppen. Ik zag het al helemaal voor me, al die zakjes in een bak. Dus twijfelde ik nog even over een extra lintje - ahja, in een bak is niet ophangen hé. Gelukkig voegde ik op het laatste moment toch nog een lus toe want zoonlief zijn eerste woorden toen hij opstond waren "En hoe moet ik die dan ophangen?". Kinders ;)

250-04

De turnzak is er in twee formaten; een kleuter- en een lagere schoolkind formaat. Maar alles is voorhanden om het zakje aan je eigen wensen aan te passen. Dus volgend jaar op 31 augustus; geen paniek, als je alles in huis hebt, dan ben je er op nog geen twee uur vanaf!

15 opmerkingen:

  1. Toffe turnzakjes.Heb je het exemplaar voor de dochter ondertussen terug gevonden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja zunne! Het moment dat ik stop zoeken verhoogt de vindkansen met tweehonderd procent ;)

      Verwijderen
  2. Gelukkig leest mijn zoontje nog geen blogs! Anders wist ik deze avond wel wat te doen ;) Al weer zo'n leuke versies!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi gemaakt! Zelfs de turnpantoffels zijn stoer en matching bij het zakje. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie zakjes! Probeer ik zeker ook eens uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super! Wat een typisch verhaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat belooft voor later ... zo'n praktisch ingestelde zoon !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik zou dat ook voor hebben, net voor ze vertrekken naar school nog geen zak hebben :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Aaah, maar ik heb een kleuterdochter wiens lievelingskleur geel is. Oef...
    Toffe turnzakken en fijn dat het een snel projectje is. Wel spijtig (voor mij dan) dat Dennis vanaf het eerste leerjaar een turnzak van de school heeft.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar lievelingskleur is -ahum- fuchia. Maar ze draagt wel alle andere kleuren hoor, het sukkelaartje heeft eigenlijk praktisch niets roze in haar kast hangen ;)
      Hier trouwens nog geen 'school' turnzakken gezien, dus ik denk dat ik me nog een aantal jaar mag uitleven ;)

      Verwijderen
  9. Mah, wat een leuke zakjes (mooie kleurencombinatie!)
    En ik voel me vereerd dat je aan mijn berichtje denkt :-p

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie tasjes! Vooral de kleuren/stofjes van het eerste tasje vind ik geweldig!!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.