Zo getest #18: logeren in stijl

zondag 19 oktober 2014
232-01
Stof: Little Red Riding Hood (Kokka) van bij Sjiekebiele & Gabardine van In den Beer
Ik neem jullie mee naar juli en naar de rolstoelrace... Net voor de deadline piepte ondergetekende er van tussenuit. Dik tegen mijn gedacht, maar achteraf bleek de operatie aan mijn voet net datgene te zijn wat die nodig had. Maar dat niet mobiel zijn, daar keek ik tegenop!
Over naaien zal ik maar niet spreken, met een voet waar je niets mee mag/kunt doen. Gelukkig was ik sinds de val al een 'linkse stikster' geworden en werkte ik zo goed en kwaad als mogelijk verder. Dat was echter buiten een aantal ingrediënten gerekend... anorakknopen? Mil***. Niet. In. Huis.

232-02

Meneer Khadetjes stond nu precies niet op de eerste rij te wachten voor een bezoekje aan de stoffen/fourniturenwinkel. Grr. En daar zat ik dan... Op anderhalve kilometer van wat-ik-dacht-nodig-te-hebben. Mijn stof lag klaar, de rits, het karton en al de rest. Alles. Behalve die knopen.

232-03

Oké, bijna alles. Want de -gewone- rits die normaal in het voorpand hoort, was ook niet in huis te vinden - vandaar de dichterlijkevrijheid van een blinde rits. Mijn vingers kriebelden en mijn ongeduld was ahum behoorlijk groot, dus trok ik er maar op uit met de rolstoel. Ik kan een niet zo schoon verslag schrijven over de staat van de fiets- & voetpaden onder een brandende zon, maar ik had wat ik nodig had. 
Even later had ik mijn koffertje, een stevig exemplaar, precies zoals ik het graag heb. In het voorpand stak ik nog wat extra paspel, om te verbergen dat het patroon niet zo mooi doorloopt als had gekund ;).

232-05

De 'poezenmand' binnenkant van het koffertje is op een ingenieuze manier uitneembaar. Mocht je het stofje aan de binnenzijde ooit beu zijn, of er is een of ander bizar accident met lekkende toestanden, is het zonder al te veel moeite vervangbaar.
De flap van het koffertje kan niet volledig open, wat ideaal blijkt in combinatie met uitermate voorzichtige Khadetjes die rondmarcheren met een volle koffer en open flap - voor wie niet zo'n fan is van half geopende koffers, is het trouwens haalbare kaart om dat aan te passen door 2 patroondelen te wijzigen. Het koffertje is precies goed van grootte; pyjama, toiletgerief en verse spullen. Rest me alleen nog een logeeradres te vinden ;)

  232-04

Meer testmoois zie je bij Kotkedei.
Je kunt nog altijd een kansje wagen om zo'n exemplaar te bemachtigen.

25 opmerkingen:

  1. Weeral een tof resultaat van jou.En inderdaad als je zelf eens (tijdelijk) in een rolstoel belandt dan besef je pas wat anderen elke dag jaar in jaar uit mee maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Amai, het zal wel nog niet zijn - even goed als het weten dat het maar tijdelijk is...

      Verwijderen
  2. Niet te doen, jouw naaitempo is echt niet bij te houden! Schoon koffertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie reeks uit zo geknipt (zal ik maar eens op mijn 2 wielen richting boekhandel gaan).
    Enne, mijne MDH is anders ondertussen al goed weg in fourniturenland, op zijne terugtocht van 'het hoge' doet hij vaak eens een tussenstop in De Soldeur. Misschien kan dat de jouwe al een beetje over de schreef trekken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mag echt niet klagen, ik stuurde hem al vaak hoor. Maar ondergetekende wou per se op een moment dat het echt niet paste - en fourniturenland sluit hier trouwens om zes uur... het tijdstip dat meneer Khadetjes stopt met werken :(

      Verwijderen
  4. Wat een mooi buitenstofje! Helemaal weg van! Natuurlijk is het koffertje ook super leuk :)
    http://mizolilie.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw zeg! Dat wil ik toch ook zeker eens maken! Zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weeral dik in orde he, oppertester k dacht eerst is da niet wat overdreven maa ik begin dat hier een understatement te vinden he seg :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ge blijft mij verbazen met al uw maaksels! Een schoontje :) en zoals hierboven: oppertester... wie nog twijfelde aan het boek word zeker en vast door uw blog overtuigd :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ooooo is dat niet gefilmd, gij in de rolstoel....dat moet de moeite geweest zijn....ben ik gisteren nog vergeten vragen hoe het nu gaat na de operatie.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, gelukkig niet. Die dag was het écht geen zicht ;).
      Met mij en mijn voet gaat het gelukkig héél goed! Nog steeds revalideren, maar het (gewoon) stappen gaat ondertussen prima en de pijn is ook (meestal) weg - dat is voor mij het belangrijkste. De rest volgt misschien ooit wel nog?

      Verwijderen
  9. Jij hebt 3 kilometer afgelegd in een rolstoel om drukknopen te halen? Respect!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -schaterlach- Ik dacht dat je dat verhaal al kende :).
      Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik stikkapot was, en toen ik in fourniturenland was (moest me trouwens haasten, ik rolde pas om tien voor zes de winkel binnen), ik meneer Khadetjes opbelde om me te komen ophalen... Man, toen die bekomen was van zijn hartaanval, heb ik serieus onder mijn voeten gekregen ;)

      Verwijderen
  10. Ik had het willen zien ;) Maar al weer een super resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ma zot geval zeg! Maar wel een schoon kofferke geworden :D

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jij legt echt die afstand af in een rolstoel? Dat is pas gedrevenheid :-)
    Sjiek resultaat zeg.
    En ja, dat oppertesterdiploma mogen ze jou toch wel overhandigen.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.