Zo getest #17: Tipsy-toestand

zaterdag 18 oktober 2014
Ieder maaksel werd voorzien van een mailtje richting de ontwerpers. Meestal was dat iets in de zin van 'zit-wel-goed-maar-verzet-eens-deze-komma's-eens-wil-je?' Dit maaksel? Ah. Dat was een ander verhaal - lees vooral verder ;).

228-10

Het ontwerp van het tasje, daar was ik onmiddellijk weg van. De afwerking met biais aan de binnenkant... hmm, laat ons zeggen dat dat niet tot mijn absolute favorieten behoort. Ik zette me erover, volgde keurig - dacht ik toch - alle stappen en ik kwam iets uit dat nog het meest weghad van een lange saucisse. Wat leidde tot een bevlogen mail dat ik nu niet de grootste potjesmadam ben, maar dat mijn toiletzak toch wel net iets groter moest uitvallen dan dit.

228-11 228-12

Om een kwartier later met het schaamrood op de wangen naar de dames te mailen dat ondergetekende misschien wel een ietsiepietsie foutje gemaakt had. Geblunderd en zo van die dingen. Big time. Om maar te zeggen... als je dit plezante zakje maakt, is het misschien interessant eens goed naar de foto's van de handleiding te kijken zodat je de twee delen juist aan elkaar bevestigd. Als je tenminste niet naar een tasje voor je breinaalden op zoek bent ;).

228-01

De biais werd vakkundig verwijderd - daar zijn we goed in, mijn scalpel en ik - en de stukken werden juist aan elkaar gezet. Riet herstelde van haar hartstilstand - verontwaardige Khadetjesmail op een moment dat de deadline nogal snel dichterbij kwam - en ik maakte er nog eentje. Wat kleiner deze keer.

223-10

De verhouding van het make-up tasje vind ik zo mogelijk nog mooier dan die van de toilettas. Voor dit tasje lapte ik het 'gebruik-effen-stofjes' volledig aan mijn laars en haalde ik mijn geliefde Lotta-Jansdotter stofjes boven. Als accentkleur kwam er een ultramarijnblauwe rits en paspel. En meer moet dat niet zijn.

223-11 223-12

Het tasje is relatief eenvoudig te maken, mocht je het makkelijker willen, dan zal de paspel achterwege laten al veel maken in tijd. Voor onderstaand tasje ging ik nog een stapje verder, en stopte tussen de verschillende patroondelen nog een stukje paspel - waarvan het touwtje verwijderd werd, zodat het geen al te grote verdikking geeft waar de verschillende patroondelen samenkomen.

258-01 258-03 258-02

De afwerking met biais langs de binnenkant blijft een tijdrover, maar ik vind het tasje zo plezant dat er ongetwijfeld nog heel wat zullen volgen. Wie doet mee?

258-04

Meer test moois kun je vinden bij ZaZoZip en Gestrikt.
Je kunt nog altijd een kansje wagen om zo'n exemplaar te bemachtigen.

17 opmerkingen:

  1. Mooie stofjes heb je daar weer gekozen! schoon, schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat zien ze er prachtig uit! Gave stofjes en die rits die er schuin over loopt, maakt het echt af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou van de schuine rits in het model en jij hebt weer leuke stofcombinaties weten te maken! Heb jij alle receptjes uit het Zo geknipt 2 boek al uitgeprobeerd? Man, man wat een naaitempo!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, een heel aantal - maar nu lopen mijn maaksels op zijn einde ;)
      Allé, nu zou ik graag opnieuw een paar recepten op het programma zetten.

      Verwijderen
  4. Niet te doen gij! Hebt gij meer dan 24 uur in een dag? Prachtige stoffencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schoon seg! en is dat eerste niet ideaal voor jouw potloden ofzo? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super schoon ! *ontdekking van een nieuwe behoefte*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. been there, done that: iets maken, compleet niet lijken op dat uit het boekske, erg verontwaardigd mailen, en daarna zien dat ge er een stuk vergat tussen te naaien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe leuk, het is anders dan anders ... Wat het zeer leuk maakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh, die laatste versie! Die zag ik nog niet en die is ♥ !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Haha voor de scalpel! Ge waart toch niet een beetje tipsy tijdens het maken zeker? ;) Mooie tasjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Amaai, jij maakte er al veel, zo te zien !

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.