Zo getest #14: deftige meneertjes

vrijdag 17 oktober 2014
Als jullie het niet erg vinden, dan doe ik enthousiast verder aan mijn ZoGeknipt2 marathon ;). Ik presenteer jullie de recepten trouwens in volgorde van moeilijkheidsgraad - wil je graag iets snel en 'makkelijks', dan is het wel een idee om eerst voor de lagere receptennummers te kiezen!
Het boek voorziet voor -bijna- iedereen iets; babymeisjes, meisjes, dames, stoere jongens en ook de kleine meneertjes worden niet vergeten. Een hemdje... Nu doen hemdjes mij meestal denken aan knopen, knopenpad, kraag en ambetantigheid - dat zegt meer over mij als naaister dan over het kledingstuk ;).


220-01
Stof: Bloomy Diamonds Green (Hamburger Liebe) - Patroon: Zo Geknipt 2 recept 14
Zoonlief droeg nauwelijks hemdjes omdat het een immens gedoe was om dat ongelukkige kind aan te kleden. Met dit handig overslaghemdje ging dat nogal anders geweest zijn... Mijn exemplaar sluit met plastiek -sorry Riet ;)-, maar je kunt even goed knopen (met een drukknoopje erachter) of drukknopen gebruiken.

220-02
Jaa... ik weet het. De overslag zit wel degelijk verkeerd. Mevrouw Khadetjes doet
het niet zo super als het gaat over de hele links/rechts kwestie ;).
Ik gebruikte voor de volledige buitenkant hetzelfde stofje, maar de manier waarop je het hemdje ineen stopt, vraagt er gewoon om om met verschillende stofjes te spelen. Zo zie je de plezante boog op het achterpand trouwens veel beter. Ziet eens, wat een schoon -geleende- meneertjes ik jullie kan presenteren.

220-03 220-07 220-08

Meer testmoois te zien bij Alice & Gabrielle en Stipjes en datjes.
Je kunt nog altijd een kansje wagen om zo'n exemplaar te bemachtigen.

21 opmerkingen:

  1. Doe zo maar verder,dan weten we straks wat er allemaal voor moois in dat boek staat.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Trrrrrrrrrrr,trrrrrrrrrrr,trrrrrrrrrrr het staat niet stil daar zo,
    de machien loopt gesmeerd en de patronen vliegen er onderuit....
    Geweldig weer, ge zijt een kei ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mannekes zeg, jij hebt nogal zitten werken de laatste tijd. Supermooi! Ik vind dit een geweldig mooi stofje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij het naaien van dit hemdje dacht ik de hele tijd aan jou en je kleine vent... het hemdje is er tem maat 92 ;).

      Verwijderen
    2. Telkens ik dit hemdje ergens zie passeren, denk ik ook aan mijn klein ventje :-) Hij krijgt er zeker eentje!

      Verwijderen
  4. Oh, ik wou dat ik de tijd zo'n dikke 17 jaar kon terugdraaien, dan kon ik mijn zooneke ook in zo'n tof meneerkeshemdje foefelen....;)
    En neen, ik vind dat niet erg dat je verder gaat met je marathon...zoveel schoons, amai zo'n enthousiaste en ijverige patroontjestester vinden Riet en Lies nooit meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een schoon modelleke! (het meneertje en het hemdje!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een schoon hemdje (en kindje ook uiteraard!)! Weet ik ineens wat te maken om onder de kerstboom te leggen voor mijn pasgeboren metekindje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo'n mooi hemdje voor zo'n schattig ventje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zeer mooi hemdje met zeer mooie meneertjes! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het ook wel heel mooie meneertjes... En een prachtig hemdje natuurlijk!

      Verwijderen
  9. Leuk, weer eens iets anders dan de gebruikelijke knopenrij middenvoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi! Nu nog een "slachtoffer" vinden om eentje voor te maken!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  11. cute! nu ga ik dat ook moeten maken voor die boelie he :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. jong, weet ge dat ik zelf pas een goeie maand of 2 doorheb dat een hemd bij vrouwen anders sluit dan bij mannen??? En dat dat blijkabar ook zo is bij broeken? Echt, welke volslagen gek heeft dat ooit bedacht? Waarom moet dat zo? Als ik zo iets maak dan bekeek i keigenlijk: Welke kent is het schoonst afgewerkt en kan dus als bovenkant dienen?
    Het leven zou toch veel simpeler zijn zonder al van die regelkes erin ze :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb zelf een paar van die 'verkeerd-sluitende-broeken' in de kast hangen, dus ik wist wel van het verschil. Maar in mijn testersenthousiasme had ik niet gelet op hoe het patroon juist op de stof te leggen... Het is iets dat trouwens recht uit de middeleeuwen komt, in de tijd dat vrouwen werden aangekleed door anderen (en de rechts over links blijkbaar makkelijker was). Maar wie zegt dat we ons daar iets moeten van aantrekken? ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhhhhhhh waaaaaaauuwwww! Mooi! Ik moet dit boek aanschaffen! Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben bezig met die hemdje in verschillende prints maar zit een beetje vast bij het in elkaar zetten van de voorpanden.Ga het zo meteen nog eens bestuderen en hopen dat ik het voor elkaar krijg.

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.