Zachtheid voor buikbewonertjes

zondag 24 februari 2013
Heb je dat ook? Zo helemaal blij zijn omdat lieve mensen rondom je goed nieuws hebben? Toen ik deze week hoorde dat er een spiksplinternieuw buikbewonertje is, kriebelden mijn vingers om iets te maken. Het duurt nog maanden voor dat nieuw leventje er is, maar een dekentje heb je nooit te veel hé?

In de stoffenkast lag nog een vrolijk katoentje met schildpadden in 'babyneutraal' groen. Ik kocht een bijpassende biais en een zachte fleece voor de achterkant.

36 - Dekentje 01
Stof: Urban Zoologie (R. Kaufman) van bij Bambiblauw - Fleece & paspel van bij Stael (plaatselijke naaiwinkel)
Ik volgde bij het maken haar uitgebreide handleiding, en stikte er vrolijk op los.
36 - Dekentje 02

Aan de fleecekant wou ik graag een schildpad. Ik tekende het beestje na, vergrootte het 350% en ging aan de slag met vliesofix en de naaimachine. Ik bevestigde de stof op de fleece met een zigzagsteek (3,5 op 0,4) en bovenstaande schoonheid werd geboren ;).
Aan de andere kant ziet het er zo uit:
36 - Dekentje 03
Och, die plooien... de volgende keer bedwing ik mijn ongeduld en strijk ik eerst te goei, beloofd!
De toekomstige ouders wonen in Leuven, dus morgen gaat dit dekentje de post op... tot het lukt om het opbollende buikje te gaan bewonderen. Maar zo is er al wat tijd om te dromen en verwachten.

Om het pakje wat op te vrolijken, sneed ik een stempel van het beestje en liet de khadetjes er op los stempelen in verschillende groentinten.

36 - Dekentje 05

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi... leuk stof en fleece past er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Dank je wel! Kriebelt het nog niet om zelf aan zo'n dingen te beginnen of nog te veel last?

      Verwijderen
  3. leuk ik ga je volgen dank zij hippo, ik zag je op face book
    Tineke
    muts en meer ...haken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooh wat is het mooi :-)
    Ik begrijp u volkomen, hier rondom mij zijn er ook met zo'n blije nieuws.
    En er staat ook vanalles op het programma om iets te maken :-)
    Dit is in iedergeval erg leuk.
    Grtjs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, en je maakt me benieuwd naar jouw creaties...

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.