BerenRrrond

donderdag 28 februari 2013
Rondslingerende stiften en potloden...
Als je kleutergeweld in huis hebt, dan (her)ken je het wel. Ze doen niets liever dan kleuren en knutselen, opruimen daarentegen, naja, geen commentaar.

Om dat opruimen wat te stimuleren - en mijn bureau proper te houden, je ziet, wat eigenbelang speelt ook mee - dacht ik eens een potloodrolleke te maken. Dat zijn er dan toch al 10 minder die rondslingeren. Schoon voorbeelden genoeg te vinden, het was enkel een modelletje kiezen.

37 - BerenRrrond 01
Stof: Bears in line (David Walker) - Patroon: Rrrond van Eloleo
Bij haar kun je massa's schoon dingen zien, ze heeft zelfs een ongelooflijk duidelijke tutiorial gemaakt over hoe je zo'n dingen aanpakt. Dus geen 'gewone' potlodenrol voor onze Khadet, nee nee, ik ging me wagen aan een Rrrond - en de waarschuwing dat het niet voor beginnende freubelaars is, dat heb ik niet gezien zunne.

Geef nu toe, als je dit ziet:
37 - BerenRrrond 04
dan zou je toch ook wel je potloden opruimen. Toen het ding afgewerkt was, moest ik haasten om wat foto's te kunnen nemen, Khadetje is er superblij mee en zeult de rol mee om op rondgehangen papiertjes overal in huis een streepje van alle kleurtjes te zetten.

Ik gebruikte een restje van een half metertje berenstof achter de kijkgaatjes
37 - BerenRrrond 02

Wat een gepuzzel om de beren door de gaatjes te laten piepen! En om al die lieverds vast te stikken. Maar het werk meer dan waard, want zo mooi! Ik was op dreef - en ik had ook onvoldoende berenstof om die tegen de voorkant te zwieren, en ik vond er ook geen groene meer - dat ik langs de voorkant een lime katoentje gebruikt heb - de kleur is moeilijk te zien op foto door het prachtige weer, ahum - met nog een kijkgaatje:

Om het geheel dan wat te breken, stikte ik er olijk op los - eigenlijk doe ik niets anders dan wat ik al jaren op papier doe, kramikkerige lijnen trekken - en naaide er in het passeren Stan zijn naam op. Ik werkte alles af met een donkerbruine biais, die ik met felgroen vastmaakte, dan vond ik passen bij de rol. 

Alsof het nog geen werk genoeg was, ligt hier al een stofje klaar voor een tweede versie. Ahja, ons tweede Khadetje heeft ook potloodjes ;)

5 opmerkingen:

  1. toch schoon gedaan! lijkt me idd veeeeel werk die beren door de gaatjes laten piepen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo tof ! Ik heb dat stofje ook liggen, maar in een ander kleurtje !

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze is super mooi... heel goed gezien!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zie nu pas dat ik alleen maar via mail een volger was is bij deze opgelost:)
    Fijn weekend,
    Marina

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.