De pop die buiten de maattabellen valt...

donderdag 21 februari 2013
Niet dat ik mezelf in slechts één maatje van de tabel kan wriemelen, maar den Jules, dat is me toch wel een geval apart! Wie een kleutermonster in huis heeft, herkent wellicht de naam en alle bijhorende handelingen - een kameraad die overal bij moet zijn en overal meegesleurd wordt.

Toen de sukkelaar hier aankwam in een plastieken zomerjasje en een kapotte roze broek, kon ik dat niet over mijn kant laten gaan. De restjesbak werd leeggemaakt om te kijken waar we Jules mee gelukkig konden maken. Ik ging dat rap een keertje fixen, of dat dacht ik toch... want Jules zijn maten, die zijn gewoon huiveringwekkend. Pff, die poep, die nek, ... mocht het aan mij liggen, dan zou ik zijn figuurke toch een beetje corrigeren zunne.

Zelf iets tekenen bleek al snel geen optie te zijn. Gelukkig was Khadetje niet de eerste die vereerd werd met een Jules-bezoekje en kon ik te rade gaan voor een patroontje. Ik paste het een beetje aan et voila, Jules staat in het nieuw:

28 - Jules met winterjas

De broek werd gemaakt uit een restje dat overbleef na een Jacob en voor de warme winterjas sneuvelde een fleecetrui van opperKhadetje. Het bleek een soort dubbelgeplakt iets te zijn, fleece aan de ene kant, iets wolligs aan de andere kant. Perfect voor een winterjasje... In gedachten zag ik iets met knoopjes, maar mijn machine weigerde dienst in deze dikke stof. Leve velcro dan maar.

28 - Jules met trui en broek

Jules kreeg nog een assorti pulleke en in dezelfde vaart werd nog een tshirt voorzien voor warmere dagen - die moeten er toch ooit eens aankomen?

28 - Pyama & tshirt

Een pyama bleek hij ook niet te hebben, dus moest Jules bijna in zijn blootje mee naar bed. Uit een heel oude pyama die ik al jaren overal mee verhuis, werd snel iets ineen geflanst dat dienst kan doen. Deze keer wel met knopen, maar die knoopsgaten, daar is nog wat werk aan.

Toen had ik het wel gehad met al dat vormeloze, kleine gefriemel. Dus wou ik nog een rap en leuk projectje, iets dat vooruitging. Ik vergrootte het menina patroon en hopla, een zak om Jules en zijn nieuwe garderobe mee te nemen naar de klas:
28 - Jules in verpakking
Stof: ikea - Patroon: menina tas (eloleo)
Om het wat vooruit te laten gaan (en omdat ik ook geen passende kleur van paspel of biais in huis had), heb ik de tas zonder paspel gemaakt, maar dat doe ik niet meer. De tas is veel mooier met het extra randje, dat maakt het echt af. Helemaal tevreden was ik nog niet, er mankeerde nog iets naar mijn gevoel. Geen idee of het nu 'af af' is, maar ik heb nog Jules zijn naam op de tas genaaid.

28 - Jullezak

Ik schreef de naam in potlood op de zak, en naaide dan met min of meer gelijke steekjes daarover met borduurgaren. Hier en daar nog wat hoekig, maar het kan ermee door. Jules gaat in stijl naar school morgen...

4 opmerkingen:

  1. Fijn zeg! Mila is onlangs verhuisd naar de 2 e kleuterklas maar de Jules, diëtist ze enorm! Het was haar beste vriend!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zot hé, hoe graag ze die zien. We zijn er nog niet van af, komende september start ons dochtertje ook, dus Jules blijft nog een paar jaar onze beste vriend.

      Verwijderen
  2. Heel raar hier heb ik geen mail van gekregen ga me nog eens inschrijven:)... toch een mooi tasje leuk de naam erop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Raar, ik kan je jammer genoeg niet helpen, snap niet hoe dat mail systeem in elkaar zit. Het zakje is goed te doen, moet je echt eens proberen!

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.