Dat ging ik eens rap fix'en...

dinsdag 20 mei 2014
Ik kocht het tijdschrift voor dit jurkje. Echt. In november, net na het verschijnen ervan. Juist ja, het belandde in de kast. Gezellig samen bij al de rest. In februari zag ik het ideale stofje opduiken voor dit jurkje, een lapje belandde op de komende-projecten-stapel. Als resultaat van mijn 'pak het aan' actie zette ik de schaar erin, het was mijn (voor)laatste plan voor het weekend.

201-01
Stof: Free as a Bird Blue Moon (Cloud 9) van bij de Stoffenkamer en Up in the Air Blue Moon
(Cloud 9) van Indeed Fabrics - Patroon: Guirlande jurk van La Maison Victor
Het lijkt misschien niet altijd zo, maar ik leer van mijn fouten - af en toe toch. Ik polste hier en daar naar hoe het jurkje viel wat maat betreft, mat mijn khadetje op en paste het patroon aan. Ik was al gewaarschuwd, het was een tijdrover, dit jurkje. Och, dacht ik, hoe moeilijk kan het nu zijn? Uiteindelijk is het maar een simpel a-lijntje.

201-06

Voor de volle drie vierkante decimeter inzetstuk had ik een volledige voormiddag nodig... 

201-02 201-03 201-04 201-08

Tijdens het naaien werden nog enkele zaken aangepast. Uiteindelijk vond ik de breedte van de schouders niet zo mooi, dus in plaats van de biais te naaien zoals het hoort, eindigde die volledig naar binnen gestikt. Voor de halslijn afgewerkt werd, paste dochterlief het jurkje aan en stikte ik de biais uiteindelijk zoals voorgeschreven - was dat werk om biais te snijden en strijken toch niet voor niets ;).

201-09 201-10 201-11 201-12 201-13

Of ik er tevreden van ben? Hmm, zo zo. Er kroop best wel wat werk in om het goed te krijgen en uiteindelijk is het jurkje niet echt mijn ding. Er hoort een riempje bij (hadden we uiteraard niet bij aan zee), maar ik hou niet van het 'bloezende' daarvan. Eigenlijk hou ik gewoon niet van het wijdvallende modelletje van het jurkje - dat weten we bij deze ook alweer. Maar het is een ideaal strandniemendalleke - in een prachtig stofje! -, en zo moeten er ook in de kast zitten.

201-07

48 opmerkingen:

  1. watte???? strandniemendalleke ?????zo een schitterend jurkje ! gewoon een feestjurk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook heel erg mooi hoor! Beide stofjes heb ik ook in mijn kast liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze keer ben ik het toch ook niet met u eens, het is een prachtstuk! Ze staat er geweldig mee! en die rood/roze knoopjes, ge-wel-dig! Niet alleen op strand aan doen é, beloof het me! Ik heb die maison victor ook gekocht voor dit kleedje, maar als ik u hoor over dat werk, pff, geen zin om eraan te beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En oh ja, het zijn ook fantastische foto's!

      Verwijderen
    2. Lol, merci!
      Ze had het al aan voor school ook zunne, ideaal met dit warme weer :)
      En gewoon maken, wie weet gaat het bij jou voor niets!

      Verwijderen
  4. heel mooie foto's, en de jurk is prachtige

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zalige foto's van een blije meid !Haar jurkje is gewoon toppie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het ook een prachtjurkje, nikske niemendalletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Des gouts et des couleurs, hé! Ik vind dat juist mooi, het A-lijntje en dan die kleuterbeentjes!
    Prachtige stoffenkeuze en fan van het inzetstuk ...
    Om nog maar te zwijgen over die mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schoon combinatie die 2 stofkes, en toch zalig om in te spelen zo'n wijdvallend modelekke.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. 't is anders wel prachtig ze, en zo schoon met haar blond haar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Niks strandjurkje...Ik vind het juist een heel mooike.Lijkt mij ook heel leuk wat korter als bloesje.Waar haalde je het patroontje vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Uit het eerste tijdschrift van La Maison Victor, maar je kunt het los kopen ook.

      Verwijderen
    2. LOL ...dan moet ik beter kijken,want ik heb dat tijdschrift hier liggen

      Verwijderen
    3. Gevonden,helemaal achteraan

      Verwijderen
  11. Ik vind het anders ook wel uitermate geslaagd. Helemaal speel- én strandproof, wat wil zo'n actieve dochter nog meer?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. vin het pertang heel schoon, had het gezien op uw plan dat ge het van plan waart en was kerieus naar het resultaat :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mja, als dit een strandniemendalletje is, dan ben ik heel benieuwd naar de rest van de kleerkadt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil ook naar zee... en ook terug een zorgeloze kleuter zijn... en rondhuppelen in zo'n mooie korte kleedjes... maar gelukkig heb ik dan zelf kleutertjes die ik dringend eens naar zee moet nemen... de kleedjes hebben ze al...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zot! Zo een werk?? hoe komt het dat dat inzetstuk zo tijdrovend is? Ik vind het oo kwel meevallen ze, ma ik deel wel je mening, mijn kinders gaan ook niet zo goed met een los model0 Nena kan daar nog mee wegkomen wegens nog steeds ongelooflijk schattig babyvet overal! Maar bij Mila is dat niet zo schattig meer :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Driegen, plooikes maken en dan he, het vastnaaien. Lol. Niet te doen ;)
      Ik zette de plooikes uiteindelijk vast want ze trokken helemaal open - en dat was echt niet schoon.

      Verwijderen
  16. Allé jong ! Uw meid is er supermooi in, zelfs als ze straks in 't stad ermee rondloopt !

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het anders héél erg geslaagd! De stof is inderdaad prachtig. Maar de jurk ook zéker en vast. Perfect voor jou schattige kleuter!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. 't Jurkje ziet er geweldig uit, en de stoffenkeuze past haar perfect. Maar ik heb het ook niet zo voor van die ruimvallende modelletjes, dan denk ik 'waar gaat dat kleed met dat kind naartoe'. Al lijkt het mij hier nog super meevallen op dat gebied. En ideaal strandgerief, zo iets los he, zo comfortabel!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Een prachtig jurkje, prachtige dochter en prachtige foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je gaat haar dat toch niet enkel op het strand laten dragen, hé! Het ziet er zo leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Op het inzetstuk heb ik ook zitten vloeken! Ik deed er een hele namiddag over ;)
    Maar ik vind wel dat je een mooie versie hebt gemaakt in een leuke stofcombinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Die stofjes blijven een zalige combinatie. Ik had het zelf misschien iets langer laten vallen, maar het modelletje blijft mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben het roerend met je eens, ik checkte de breedte maar niet de lengte van het jurkje. Ochja ;)

      Verwijderen
  23. Leuke stofjes en knappe foto's! En ik vind het echt wel meer dan ok!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik vind het prachtig, helemaal mijn ding! Heb al zoveel moois uit dat tijdschrift voorbij zien komen, es kijken of ik op de een of andere manier een exemplaar kan bemachtigen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bestel ik er eentje en stuur ik 'm door? Of geef ik je die komende zomer?

      Verwijderen
  25. ik vind het helemaal top :) dat niemendalleke mag je gerust doorgeven als je er vanaf wil ;) Axelle staat er later beeldig mee ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik onthoud dit voor als het nog toonbaar is als mijn dochter het gedragen heeft ;)

      Verwijderen
  26. Ik moet bekennen dat dat één van die boekjes is, die hier liggen en waar ik nog niets uit heb gemaakt. Ik moet ook bekennen dat ik meer fan ben van de stofjes dan van het patroontje. Je hebt dat toch maar weer knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. moh zo zotjes, ik kocht het ook speciaal daarvoor. Maar als't een breed model is, kan ik het al schrappen (bespaart me duidelijk veel werk ;) ) En een elastiekje er vanachter in stikken (zo in de lende) dat het wat meer meegaat het model (als je begrijpt wat ik bedoel?) alleen al voor het werk (maar ook voor stofkeuze) zou't zonde zijn dat dit een strandjurk wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Een supermooie jurk voor een ongelooflijk schattig en knap kind! Geweldige foto's!
    De zwartwitte jurk vind ik trouwens ook geweldig! (had op die post nog niet gereageerd...dus bij deze!) Ik ben fan! Zonder riempje zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. bij mij ligt dat daar ook op de to do lijst, maar allé nu weet ik dus dat het nog wat mag blijven wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik vind het ook mooi, keiretro ook, zo kort ! Vandaag verwerkte ik hetzelfde stofje als slaapzak :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Ik vind het prachtig en prachtig gecombineerd!
    Maar idd, ik heb het patroon getest, en vind het ook veel te breed. Hier ook veel te breed aan de schouders, ze heeft het op de foto's na nog nooit aangehad ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Terwijl jij het jurkje eens snel zou fixen, had ik gisteren alle tijd om dit toch wel heel mooie exemplaar en de schitterende foto's uitgebreid te bekijken en te bewonderen. Waar treinvertragingen als niet goed voor zijn :-). Jammer genoeg lukte reageren vanop de smartphone niet. Nog iets om op te zoeken naast "hoe neem ik de telefoon op?"

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtige foto's van de super jurk!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Had je je meisjeskhadet omgekocht, of was ze gewoon blij dat het mooi weer was en ze op het strand mocht ravotten? Superfoto's, ze wordt nog model als het zo verder gaat. Zou ook kunnen dat ze gewoon blij was met de prachtige jurk.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Ik vind het strandniemendalleke echt wel geslaagd. En eerlijk gezegd ben ik eens blij te lezen dat dit niet in 1-2-3 gemaakt is, want bij mij duurt dat altijd lang vooraleer ik iets klaar heb en vraag me dan af hoe sommige mensen iets zooo snel afkrijgen. Bij deze ben ik een beetje gerustgesteld :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Een niemendalleke durf je dat noemen... 't is prachtig! En wat een geweldige foto's - al krijg ik spontaan de kriebels, ik haaaaat zand!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.