Over eerste stapjes...

woensdag 23 april 2014
Op een schone herfstdag in november 2012 stond ik -zoals zo vaak- op met een plan. Ik ging leren naaien. Geen idee van waar dat plots kwam, want ik had eigenlijk niets met naaien. He-le-maal niets. Mijn moeder maakte vroeger heel wat kleren voor ons, maar iedere poging om mij iets te laten maken liep faliekant af. Dus naaide ik niet.

190-01
Stof: Little bloomy dream (Lillestoff), van bij Sjiekebiele
Met dat in het achterhoofd, kon ik op die mooie herfstdag moeilijk aan mijn moettie vragen me te leren naaien. Ik wou het mens ook geen zenuwinzinking bezorgen... dus ging ik op het wereldwijde net zoeken wie me dan wel kon helpen. Ik kwam terecht bij Sjiekebiele en haar start-2-sew avonden. Diezelfde avond -als het in mijn hoofd zit moet het vooruitgaan- ging ik zenuwachtig met de machine van mijn moeder naar daar -tot op vandaag versta ik nog altijd niet dat ze dat heilig paardje aan mij uit wou lenen, da's pas uw kinders graag zien zunne- en ging een wondere wereld voor me open.
Ik had geen stofjes, kon scheef rechtdoor stikken en een beeken zigzaggen, maar ik had een plan. Anderhalf jaar later mocht ik voor Compagnie-M een patroontje testen... De kop vol wilde plannen, ging ik een stofje halen en wijdde uit over die plannen. Prompt kreeg ik zomaar een plezant stofje en het resultaat kun je hier gaan bekijken (nen guestpost en al, 't is het moment van de eerste keren).

20 opmerkingen:

  1. Geestig, bij mij moet dat ook rond die periode begonnen zijn met kriebelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goh wat een talent! Wat jij op die korte tijd allemaal onder de knie hebt! 't Zal dan toch wel in de genen gezeten hebben?
    Mooimooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weeral zn mooi kleedje.Ik vind het ongelooflijk dat je nog maar zo kort naait .Ikzelf heb de naaimicrobe al heel lang. Als kind had ik al een kindernaaimachine(maar naaide liever op de echte van ons Bebonneke),volgde jaren avondschool ...maar jouw naaitempo doe ik je niet na

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk dat je al zoveel kan, patronen verlengen, aanpassen, uit de hand, ....
    een diepe buiging en veel respect
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Amai, je hebt er al een hele carrière opzitten sinds 2012! Blijven gaan, hè :-) Het Julia kleedje is weer een toppertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik moet mijn arsenaal aan bewonderende adjectieven dringend uitbreiden, ze beginnen op te geraken ...
    Veel plezier op naaiweekend (beetje jaloers)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat je nog maar zo kort bezig bent, wow zeg! Herkenbaar dat je het net weer even wat anders wilt doen dan het patroon. Dat zijn toch de leukste creaties. Alleen als het lukt natuurlijk ... Heb laatst bij een jurk een watervalhals toegevoegd, maar dit liep niet zo goed af...
    Veel plezier!

    Jurkenenshirtjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je maakt me heel erg benieuwd ! Ga meteen piepen !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ne guestpost seg, gelijk de echten, alles ge zijt ook een echten eeh!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. je ziet hé een impulsief idee tot wat dat kan leiden!! ;-) ik ben benieuwd het ziet er al mooi uit en wat een leuk stofje

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Nou je hebt al héél veel in de vingers hoor. Ik zie een prachtig jurkje, van een ontzettend mooi stofje. Leuk die accentjes bij de zakken en boordjes. En leuk om je verhaal te lezen op het guestblog.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super!! Prachtig verhaal en prachtig truitje/kleedje!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wauw, ik wist niet dat jij nog maar zo recent bent beginnen naaien, en zo'n creaties die hier verschijnen! Amai, petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ela ne guestpost !!! Da wil ek zien ee, k ben kerieus ... dus nu gaan ek zien want het ziet er veelbelovend eut!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. super :) en we gaan eens rap zien se ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. woooooow! goe bezig gij, guestpost enal! Vedette! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waar opstaan met een plan toe kan leiden hé :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.