Op nachten vol slaap

donderdag 6 juni 2013
Toen onze Khadetjes pas geboren waren mochten we niet klagen over het hele slaapgedoe... Overdag veel kabaal - vooral bij onze jongensKhadet - maar 's nachts sliepen ze relatief snel door. Tenzij ze ziek zijn, maar dat is wat anders. Vorige week hoorde ik van vrienden dat ze nog een aantal keer per nacht moesten opstaan... naja, knuffelen en zo is altijd leuk, maar 's nachts kan slaap ook wel eens deugd doen.

78 - Tutdoekje 01

Dus lieve jongen, als je deze krijgt van je mama, dan weet je dat je zo 's nacht makkelijk je gerief vindt. Je grabbelt wat je nodig hebt, en dat stop je in je mondje... zonder de hulptroepen in te schakelen.

78 - Tutdoekje 0278 - Tutdoekje 03 

Mocht je toch de slaap niet kunnen vatten, dan zijn er nog wat label'tjes waaraan je wat kunt prullen - daarvoor moest ik diep graven in mijn rommelschof.

78 - Tutdoekje 04

De voorkant is een vrolijk katoentje met een lusje om het materiaal aan te bevestigen. Ik twijfelde even tussen velcro en drukknoopjes en ging toen voor de drukknopen/kamsnaps. Kwestie van wat te oefenen - en het is plastiek, zonder scherpe uitsteeksels, dus het leek me wel babyproof te zijn.
Voor de achterzijde gebruikte ik restjes fleece en badstof, kwestie dat ze ook knuffelzacht zijn en een beetje een gevoel van geborgenheid geven. Alle beetjes helpen, nietwaar?

12 opmerkingen:

  1. Wat zijn ze leuk!!! En super lief van je. Mams en paps zullen lekker slapen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toffe tutdoekjes,hopelijk werkt het.
    vermoeiend ,ik kan daar van meespreken ik had zo vier kinderen.
    Overdag heel braaf, maar s´nachts er was altijd wat(en ik heb veel slaap nodig).Gelukkig is dat al eventjes voorbij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! Nu maar vingers kruisen dat het helpt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Op naar een goede nachtrust!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk! Mss moet ik er eentje maken met ingebouwd melkreservoir, voor wanneer ons nel wakker wordt van den honger!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk ! Wij legden gewoon hun bedje vol 'tuttes' zodat ze er 's nachts altijd wel eentje terugvonden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ook, maar de tut hangt aan zo'n doekje - zo vinden ze die makkelijk. Voor Ons khadetjesmeisje moeten we nooit opstaan om tutten te zoeken. En om in te slapen legt ze er altijd eentje op haar hoofdje, lekker zacht ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onze kinderen hadden knuffels met een lang oor of lange taart (of lange nek) en daar werden de tutten aan geknoopt...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.