Mag ik dat zeggen?

maandag 25 juli 2016
Patroon: Tiny jurk van Straight Grain - Stof: Sparkle Melba Gold (Atelier Brunette) van bij Stof op Zolder
Mag ik dat zeggen, dat ik zo hopeloos niet into fashion ben dat ik gruwel van dat hele froezels&frutsels gedoe? Niet allerminst omdat die dingen mijn eigen lijf verre van flateren, maar ook omdat ik te simpel van ziel ben om het te snappen.

419-02
419-03

Mag ik dat zeggen, dat ik - nog sterker dan mijn froezel&frutsel afschuw - gruwel van pastelkleuren. Bij mijn geboorte kreeg ik enkel zwart/wit cellen mee die een nogal uitgesproken smaak hebben. Ik hou van kleur, niet van iets dat daar zo tussenin zit. Kleur moet ervan af spatten, sprankelen. Als ik mezelf in van die zachte snoepkleurtjes hul, lijk ik serieus mottig of zelfs ziek. Maar hé, ik naai niet alleen voor mezelf, maar ook voor die Khadetjes van mij. En laat die nu wel eens wegkomen met die zachte kleuren. Enter de nieuwe collectie van Atelier Brunette. Enter froezels&frutsels. En omdat je het ondertussen voelt komen... enter pastellekes.

419-04 419-05
419-06
419-07
419-08

Haar patronen weten me praktisch altijd te vangen. Hun - schijnbare - eenvoud, een goede pasvorm en duidelijke instructies spreken voor zich. Toen er een nieuw - en gratis - patroondeel online floepte, begon ik te twijfelen. Zoals dat dan gaat in die hersenpan van mij, brubbelde dat een hele tijd om er dan plots uit te komen op het moment dat ik die streelzachte stof ontdekte in de winkel. Pérfect gerief voor flapperende mouwen.

419-09

Dossier gemaakt: Stiekem hoop ik dat dochterlief het jurkje nog even zal kunnen dragen... dus maakte ik de jurk in een 6 jaar - in de maattabel leunt ze dichter tegen een 6 jaar aan dan tegen de 5 jaar. Met het extra patroondeel én de bijhorende uitgebreide handleiding was het een fluitje van een cent om het kind gelukkig te maken met 'echte prinsessenmouwen mama'. Welja mijn kind, als jij het zegt ;).

Mag ik dat zeggen, dat ik mijn kind vind stralen in haar zomerjurkje? En dat moeders de bal soms helemaal verkeerd slaan, met dat eigen gedacht #schaterlach.

419-10





Stof in 2016: 15 in  - 77 uit  (14 gekocht&verwerkt)  - #1in5uit

65 opmerkingen:

  1. Ik hou van pastelkleuren, van zachte snoepkleurtjes en van froezels. Ik hou dus zonder enige twijfel van deze jurk. Je dochter straalt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze staat prachtig met deze jurk ! Een echte prinses ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig sprak je jezelf streng toe ;-) Of had het uiteindelijk toch niet zoveel nodig? Heel mooi...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze stof vind ik nog meevallen, de mini gouden accentjes geven het ook nog wat extra mee :). Maar voor mij is het er toch wat over, over die gekke grenzen van me.

      Verwijderen
  4. Froezels en pastelkleuren zijn ook niet echt aan mij besteed, maar je dochtertje staat er super mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze ziet er uit als een kleine fee! Ik dipte ook alleen nog maar een beetje mijn teen in de froezel vijver en twijfel nog over de temperatuur. Deze creatie van jou zou mijn dochter in ieder geval erg kunnen bekoren, die van mij doet ook graag romantisch.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ze niet te overdreven zijn, kan ik wel leven met die flapperingen ;). Maar veel gekker moet het nog niet worden.

      Verwijderen
  6. Het is een plaatje! Echt. Ik heb een hele brede smaak, van harde kleuren naar zwart wit naar pastel. Het hangt allemaal af van mijn stemming :-) Maar bij deze, jouw dochter straalt! Nog van dat! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! En ik doe mijn best - maar vrees dat er toch eerst wat meer kleur aankomt #schaterlach

      Verwijderen
  7. Die 4de foto, wow seg! zo sterk! En ja, jij mag dat zeggen, we weten allemaal dat jij groot genoeg bent om je ongelijk toe te geven ;) ze spettert, dat kind van u!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelijk hebben is zo relatief ;)
      Maar spetteren doet ze, die dochter van mij!

      Verwijderen
  8. Die laatste foto toverde een glimlach op mijn gezicht, zo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haar snoet is goddelijk he - dat is haar dan ook ten voeten uit!

      Verwijderen
  9. Alles wat ik graag zie ;) Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. we weten allemaal met wat me mooi zijn en wat nog minder aantrekkelijk maakt. ik ben nu eenmaal dol op drukke prints maar af en toe probeer ik daar van af te stappen.
    jouw meid straalt opnieuw: prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Zelf heb ik het meer voor hardere kleuren, maar kijk, soms moet een mens al eens plooien #gelukkigmaar

      Verwijderen
  11. Ik sluit me bij je aan,als gelijk gestemde ziel ivm zwart/wit,pastels en frutsels heb je er iets prachtigs van gemaakt voor je dochter die er geweldig mee staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig prachtig prachtig. Ik draag zelf ook niet zo snel pastel en frutsels maar mijn dochter daarentegen.... :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, ja, die dochter van u ;). Volgend mij heeft die een grotere garderobe dan ik #schaterlach

      Verwijderen
  13. Je mag alles zeggen! 😀
    Hier ook geen liefdenkele voor frutsels en pastel! Enkel het mintgroen, omdat het zo mooi bij zwart past 😀
    Ik heb enkel een jongen dus hoop dat het nog zal meevallen!
    Dit kleedje is super. Meegegaan in wat je dochter wilt maar toch nog bij je eigen stijl gebleven! Super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, wacht maar tot er eventueel een nummertje twee komt ;). Ik ging ook voor twee zonen en toen kreeg ik dit jongens- duivelachtige prinsesje!

      Verwijderen
  14. Hier ook geen frutselsfan, maar pastel oh jawel! Een prachtexemplaar, dat me doet twijfelen over de frutsels. Als Tess deze zou zien, vrees ik dat haar volgende jurkje ook met frutsels zal zijn :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Zo herkenbaar, en ja, ook ik maakte voor de dochters ondertussen al talloze pastelkleurige kledingstukken. Die frutsels, die ga ik zoveel mogelijk uit de weg, want buiten dat ik dat niet schoon vind, is dat ook keiveel strijkwerk ;-) Het was al een tijdje geleden dat ik hier kwam (time-management-gedoe), maar ik las en bleef dan ineens wat verder lezen. Want wat heb jij toch een zalige schrijfstijl <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat lief van je!
      Gho strijken, daar ben ik ook niet mega sterk in ;). Maar ik ben blij te lezen dat je nog tijd hebt om te naaien #houdenzo!

      Verwijderen
  16. En ik zeg zonder schroom dat het prachtig geworden is!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Frutsels zijn ook niks voor mij, maar in beperkte mate kan ik ze erg appreciëren. Deze zijn "spot on"!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het zijn dan ook "Belgische" frutsels, ik denk dat dat een groot verschil uitmaakt!

      Verwijderen
  18. Ze straalt inderdaad in haar mooie jurk! Het pastel staat haar heel goed!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja he, ik denk dat ik wat meer met haar kleurtjes rekening mee moet gaan houden - hoewel ze met veel weg komt...

      Verwijderen
  19. Pastellekes en froezels, love it! Het staat je dochter geweldig, meer van dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ik hou ook niet van frustels en pastel. En als ik mijn kinders het durf aandoen, zijn ze niet om op te eten, in tegenstelling tot ander blogkinders. De mijne lijken eerder weggelopen uit een slechte jaren 60 film, en dat doe ik ze niet aan.
    Deze versie is echter wel superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wahahaha voor dat weggelopen uit de jaren 60, ik snap je! Bij mij helpt het als het froezel gedeelte beperkt is - wat perfect zo is bij deze ;). Misschien toch eens proberen?

      Verwijderen
  21. Je mag dat zeggen! Het is werkelijk prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik hou zelf wel van pastel en froezels, maar zo mooi als de jouwe zag ik ze nog nooit. Ik ben werkelijk compleet weggeblazen door je prachtige jurkje, fotografie, en dochter. Ik moest mijn onderkaak net-niet-letterlijk van de grond rapen. Ongelofelijk mooi. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ik volg je volledig als het gaat om froezels en frutsels en pastellekes, maar ook hier wordt op dit moment een zachtroze tinny genaaid voor de prinses des huizes :-)
    Mooi jurkje voor jouw meisje ook! Ik moet die viola volant ook dringend eens toepassen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Doen, echt! Als je niet tevreden bent kun je nog altijd vervangen door een paspel of zo!

      Verwijderen
  24. Die dochters eh! Ze verbreden onze wereld. Ik spreek dus ook uit ervaring eh ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Beetje buiten de lijntjes kleuren levert de mooiste kunstwerkjes op. 💕

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ze komt er in 't echt nog veel beter uit dan op foto, vind ik... Maar die foto's zijn verder om in posterformaat tegen de muur te hangen. Het prinsessengeluk druipt van mijn scherm, en van haar snoet. Veel hartjes. En grote.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De details van het stofje waren moeilijk te vangen, maar je hebt helemaal gelijk! Misschien zelfs over het posterformaat #schaterlach

      Verwijderen
  27. Zo schoon... Veel hartjes voor deze froezels, frutsels en pastel <3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij zonen moet ge daar niet mee afkomen he, nogal een geluk dat jij zo'n prinsessen-metekindje hebt!

      Verwijderen
  28. Het staat de dochter prachtig! Tof dat mama de sprong gewaagd heeft, maar ik begrijp jouw terughoudendheid zowel over de frutsels als de pastel.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ik vind ze geweldig die froezels, alleen liefst niet te groot... En pasteltinten vind ik geweldig, maar meestal niet bij mezelf. Maar jouw dochter, die staat geweldig met beide ❤
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ge meugt da zeker zeggen, sjans dat ge het deed toch wel want ze staat er vree goe mee seg!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Een stralend kind op prachtige fotootjes... in een geweldig mooie jurk. Alhoewel ik ook niet direct naar dit patroon zou grijpen en niet naar dit stofje... ze staat er ongelooflijk schoon mee! Meisjesjurken maken zal hier nog niet voor direct zijn... we krijgen een kleinzoon. Maar ook wat jongetjeskleren betreft kan ik op jouw blog gelukkig inspiratie opdoen!!! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wie weet is dat manneke de eerste in een lange rij en volgen meisjesjurkjes vanzelf ;). Je kunt zoveel geestige dingen voor hen maken, als ik thuis ben mail ik je eens!

      Verwijderen
    2. Wie weet... maar intussen heb ik al een hoop hoodiepatroontjes, broekjespatronen... en ben ik al maar aan het breien geslagen! :-)

      Verwijderen
  32. Weinig woorden nodig...staat haar prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hier ook geen frutselliefde (wel pastel tegenwoordig, zelfs voor mezelf), maar zie haar eens ... zo mooi ... daarvoor maak je toch met plezier een paar frutsels!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.