Zo getest #16: de schoudertas

woensdag 15 oktober 2014
222-01

Nummertje 16, ofwel het verhaal van de tas die staat als een huis. Werkelijk, als een huis, ik zeg het u.

222-03

Een 'Zo Geknipt' zonder tas, dat kan ik me niet voorstellen. Het hoeft ook niet, want dit recept staat in jouw nieuwe boek - ondertussen mag ik dat al veronderstellen hé ;). Opnieuw een groot en handig formaat voor het betere meezeul werk. Een pluspunt is de sluiting met rits die zo breed open kan dat je niets van verlies hebt. Maar het allerplezantste eraan vind ik het mini zakje aan de zijkant - dat sluit met een valse knoop, ideaal om een schoon exemplaar uit je voorraad te gebruiken zodat je 'm veel ziet -, dat tegelijk het draaglint op zijn plaats houdt.

222-02

Twee eigen goestingen in dit exemplaar, de een noch de ander vind ik goed geslaagd. Het schouderlint leek me zeer breed dus dacht ondergetekende er wat centimeters af te peuteren... ca va als je van niet beter weet, maar het origineel is mooier.
Wie hier al even meeleest, weet dat ik een zwak heb voor stevig. Ik hou niet van flodderige zakken, het kan me langs geen kanten bekoren. In plaats van de aangeraden versteviging zit in dit exemplaar Decovil light. Het maakt het naaien wat lastiger, maar mits wat geduld en aangepast naaitempo is het doenbaar. En de tas, die staat als een huis. Als je mijn mening vraagt, komt het het model van de tas niet echt ten goede - wees dus flink en volg gewoon de handleiding ;)

222-04 222-05

Met verzonken rits en al - zo weet ik ook eens hoe je dat eigenlijk juist doet - ging de tas regelrecht naar oma Khadetjes. En ik zag 'm ondertussen al heel wat keren passeren, ik veronderstel dus dat het ding zijn werk doet: veel gerief transporteren op een comfortabele manier.

20 opmerkingen:

  1. Mooi gemaakt! Zo leer je weer bij dat de handleiding volgen best oké kan zijn. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tof,uw tempo is niet te volgen en allemaal omterschoonst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit tempo is van maanden geleden ;). Dus makkelijk om het nu zo allemaal te tonen...

      Verwijderen
    2. ja,dat dacht ik al,maar dan nog...zoveel en allemaal om ter mooist

      Verwijderen
  3. Hoeveel uren heb jij eigenlijk in één dag? Al weer een mooie creatie! Mooie subtiele kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hihi, ik vermoed evenveel? En ja, ik werk ook. En kinders, een huis, een vent, check ;). Slapen doe ik niet zo veel en tv kijken al helemaal niet.

      Verwijderen
  4. Mooi gemaakt en als ik ze ga maken zal ik braafjes de uitleg volgen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De verzonken rits.. Die staat ook op mijn verlanglijstje om eens te proberen! Weeral een leuke tas, as usual! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik hou van tassen maken. Geen aanpassingen omv je figuur. Deze is zelfs ideaal om mijn figuur te bedekken, allé toch langs één kant...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja man, wat een tempo. Ook al is dit van een tijdje geleden, het is meer dan indrukwekkend! Deze wil ik trouwens zelf ook proberen, ideaal formaat lijkt mij dat om veel spul in weg te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is inderdaad een ideaal formaat, ruim en toch heel praktisch. En je maakt zoveel binnenzakken als je zelf wil :)

      Verwijderen
  8. och, een beetje eigenwijs zijn, dat nog zo tof in een wereld van, wat soms lijkt, veel eenheidsworstjes :D

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig! Amai amai, jij hebt nogal receptjes getest, ze zijn allemaal even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik hou jouw opmerkingen in mijn achterhoofd !

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geen wonder dst oma khadetjes er blij mee is! Het is een fantastische tas! Zowel het patroon als de stofjes en details!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.