Puur amusement

maandag 6 oktober 2014
Het was een drukke zomer dit jaar, hoewel ik er alles aan gedaan heb zodat jullie daar niets van zouden merken, aan de andere kant van het scherm...


...want ondergetekende moest zijn mond houden. Niet eventjes, maar wel honderd-vier-en-veertig dagen lang! Mijn enthousiaste vingers en bonkend hart werden zo lang keurig in bedwang gehouden, maar nu mag ik eindelijk tonen wat hier achter de schermen aan de gang was.
Er werd stof uitgezocht (waarbij de bestaande voorraad serieus werd aangesproken, jeuj voor het stashbusten), ik leerde nieuwe fournituren kennen/gebruiken, mooie ontwerpen rolden vanonder mijn machine én ik werd verzocht -binnen beperkte kring uiteraard- vooral mijn mond niet te houden en uitgebreide chaotische mails vol commentaar op te sturen .

Oh. En ik amuseerde me, iedere seconde van die 144 dagen. En ik mocht kennis maken met een aantal halve godinnen - serieus, als klutsend naaistertje mogen proefdraaien voor deze mensen, daar ging mijn hart spontaan wat sneller van slaan - en een plezant testteam.


Met het schaamrood op mijn wangen moet ik zeggen dat Zo Geknipt 1 voornamelijk stof staat te verzamelen. Echt. Maar op dit tweede exemplaar ben ik zo trots en enthousiast alsof het mijn eigen kindje zou zijn... Van een waardige opvolger gesproken! Rep je dus op 14 oktober naar de boekhandel om een exemplaar van dit fijne boek te bemachtigen, ik ben ervan overtuigd dat je er geen spijt van krijgt...
Het is moeilijk kiezen wat eerst te tonen, maar dit maaksel, dat is toch stiekem een van mijn absolute favorieten! Aankondigingen van geboortes en toestanden doen me vanaf nu naar het patroon van dit schattige jurkje grijpen:

224-00

Het jurkje is er in baby- & kleutermaten, ten Khadetjeshuize zijn we daar al even uit gegroeid. Veel jongetjes ook in de omgeving, dus was het even denken op welk 'slachtoffer' ik kon testen. De krullenbol in kwestie werd 'geleend' en het jurkje werd op haar maat aangepast. Bij deze kan ik jullie dus melden dat het ook voor (smalle) kleuterdames zeer draagbaar is - mits het in de lengte aangepast wordt uiteraard.

224-01

224-02

Het recept?
...een jurkje dat goed te doen is om in elkaar te stoppen.
...een model dat alle kleine -en iets grotere meisjes- flateert.
...een maaksel dat lig- en speelproof is.
...twee plezante stofjes, wat (druk)knopen en dikke meter biais.

224-03
224-04 224-05

Toen viel er een baby-meisjes-kaartje in de bus, ik wist niet waar ik het had! Het patroontje werd boven gehaald en in het kleinste maatje (maat 68) werd het kunstje herhaald. Déja-vu, zul je misschien denken bij de kleurencombinatie - in chronologische volgorde was dit jurkje eerst ;). Hoe dan ook, het werkt...

256-02

Biais in precies de juiste tint was onvindbaar, dus werd die zelf gemaakt in dezelfde stof. Ik kan zeggen dat ik inmiddels onder de knie heb hoe die stroken stof 't makkelijkst gestreken & gestikt worden. Eigenlijk houd ik er wel van, van die afboording met dezelfde stof. De voorraad bevatte knoopjes van precies dezelfde tint oud-roze als het jurkje, die werden erop gezet, met een drukknop erachter genaaid. Traditiegetrouw het langste werk van het hele jurkje ;)

256-03 256-01 256-04

70 opmerkingen:

  1. Wauwwww! Zo mooi!! En terecht dat ze jou vroegen als tester ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog eens, en voor de driehonderdste keer: niks te halve godinnen, jòuw blog verdient het label 'hier woont een oppertester'! Nog eens bedankt!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan het niet schoner zeggen dan Riet. Absoluut een dikke merci voor al jouw werk. En lol voor de chaotische mails!

      Verwijderen
    2. Zie hierboven... puur amusement ;)
      't was plezant en zo'n dingen doe ik met veel liefde!

      Verwijderen
  3. toptester, jij! Ik zal nooit jouw giga enthousiaste mails vergeten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -schaterlach- daar waren er dan ook meer dan genoeg van ;)

      Verwijderen
  4. Zo schoon, allebei om ter mooist! Voor mij ben jij ook en halve naai-godin, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. tss.. je zou eens moeten zien wat ik daarjuist ineen geflanst heb :(
      Oh! Maar jij hebt een meiske dat hierin zal passen!

      Verwijderen
  5. Supermooi! Ik kijk al uit naar je andere maaksels! (An)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi, mooi, ook hier alleen jongensnamen op de nog te gane geboortebezoekjes ... maar daar zal wel vanzelf verandering in komen. Benieuwd naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En als we nog niet helemaal verkocht waren voor dit boek, dan zouden we het nu ondertussen al wel zijn zeker! Maar ik was al aan het dromen van dag 1 dat het bekend werd gemaakt!!!
    En je bent een naaister met gouden vingers om jaloers op te zijn hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super mooi hoor.Je naam als oppertester meer dan waard

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo schattig! Toffe stoffencombinaties ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Een pareltje en met zulke afwerking! Toptester...absoluut! En een nieuwe banner bovenaan! Very stylish. Like it!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooie jurkjes! Dat moet ik eens graderen naar mijn meisjes hun maat denk ik! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hier woont inderdaad een toptester! Met dit zalige maaksel maakte je een prima keuze om de spits af te bijten! Ik kan nu al niet wachten tot 14 oktober om het boek te halen! Ik kijk al uit naar meer!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Met recht een oppertester genoemd! Wat een prachtige exemplaren heb je gemaakt en mooie stoffencombinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, mooi, mooi!
    En ik kijk er al naar uit om dit toe te voegen aan het (kraam)cadeautjesassortiment!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi Sarah, jij bent toch echt wel een krak zeg! Een supertester!!! De wetenschap dat jij al heel enthousiast testte voor boek 2, doet mij nog meer uitkijken naar de opvolger van zo-geknipt-2!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ooooh, zo mooi !!!
    ik wil geen boeken meer kopen (braafjes wachten tot ik het kado krijg ;) ), hier liggen nog genoeg boeken in mijn kast, ik krijg al dat moois niet gemaakt....en ......Dit is het eerste wat ik uit dit boek zie, en ik MOET het zo snel mogelijk hebben, ik ken al een 5-jarige voor wie ik dit kleedje absoluut wil maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het jurkje is er in maat 68 tem 92... het zal er wat van afhangen hoe smal die vijfjarige is!

      Verwijderen
    2. Oh, ik dacht ook aan mijn 5-jarige dochter, en die is helaas (in dit geval toch) niet van het ranke soort...
      't zijn schoontjes, die kleedjes van u!

      Verwijderen
  17. ze hebben gelijk, een echte oppertester is hier op zijn plaats :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wilt ge nu zeggen dat ge alles uit het boek getest hebt? Gij zijt echt nie te schatten. Ik ben echt al curieus voor de rest want deze 2 kleedjes zijn al zeer geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neenee, niet alles... had ik helaas ook de tijd niet voor. Maar wel een aantal dingen :). Ikzelf ben al benieuwd naar jullie versie - of was 't uwe maat die getest heeft?

      Verwijderen
  19. en je blog zit weer in een nieuw kleedje merk ik, deze vind ik meer "jou"

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw! Dat moet spannend geweest zijn! En zo kunnen zwijgen jong!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig! Grote fan van het tweede jurkje. Perfecte stofkeuze zeg! Erg benieuwd ook naar de rest!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heel mooie combinaties! Echt superschattig!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oh!!! Dat is wel een leuk geheimpje hé :-)
    Heel mooie jurkjes heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. You did a great job !!! Want zo'n schoon maaksels op zo'n korte tijd, er zijn er niet veel die het u nadoen !

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Zo mooi! En wat een schattig model heb je mogen lenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig. Jij doet dat boek nu al alle eer aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Weeral zo schoon. Vooral de babyversie vind ik super. Knap gedaan, vooral het zwijgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Zo schoon, en dan dat zwijgen amai knap :)

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Wondermooi wat je met een patroon van mijn superkind deed. omabetty glimt mee.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is nu eens de nagel op de kop... superkind!
      -hoewel u toch een een niet te onderschatten rol in het geheel speelde... zo moeder zo dochter? ;)-

      Verwijderen
  30. Heerlijke stofkeuze! Jurkjes om van te smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat babyjurkje is super schattig! Voor heel kleintjes een tof patroontje precies, maar niet erg mijn ding in de grotere versie qua model van jurk dan.
    Maar zeg, gij hebt gelijk 50 uur op nen dag zeker?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -schaterlach- Ik denk dat 70 eerder de werkelijkheid benadert ;)
      Zonder zwans, strakke organisatie is de sleutel tot naai-tijd, anders zou dat hier ook niet allemaal lukken.

      Verwijderen
    2. Ik snap ook niet hoe je dat doet?

      Verwijderen
  32. Dat zijn toffe vooruitzichten voor ons als er zulke pareltjes in staan.Nu maar hopen dat er enkele baby meisjes bij gaan zijn bij de baby's die verwacht worden de komende maanden.En dat moeten zwijgen is niet gemakkelijk geweest volgens mij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik schreeuw alle zwijg frustraties nog wel van me af ;).
      Er staat nog véél moois in waarvoor je geen baby vandoen hebt!

      Verwijderen
  33. Ge zijt nen krak! Volgende halte: zelf een boek schrijven :-P

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe fijn dat idee ook klinkt; ik heb noch de creativiteit om dat te doen, noch de tijd -van de zijlijn heb ik gezien hoeveel werk daarin kruipt, petje af hoor-. Ik ben goed in patroontjes uitvoeren, en dat testen maakt me ook content :).

      Verwijderen
  34. Een held ... of misschien beter heldin :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  35. 144 dagen, dat is 20 weken en 4 dagen, of te wel 5 (VIJF) maand! Voor mij zijt gij godin in de geheimhouderij (al moet ik zeggen dat ik wel een donkerbruin vermoeden had dat er daar volop getest werd, ik was alleen benieuwd voor welk boek :)). Sarah, die 3 daar mogen hun pollekes kussen met zo'n oppertester als jij! En dat kleedje, love it!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En ik maar mijn best doen om mijn blog te vullen :(.
      Ik ben ook zo'n fan van het kleedje... er ligt er al nog eentje geknipt!

      Verwijderen
  36. Prachtig! Ik ben dan weer vooral fan van de kleuren van de grotere versie die je gemaakt hebt.
    En ik ben werkelijk jaloers op jouw zin voor organisatie, dat jij zoveel aan naaien toekomt.

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Supermooie kleedjes & stofjes!! Ik weet al wat mij te wachten staat na 14 oktober voor de nichtjes, want ik zal niet de enige zijn die er helemaal van in de wolken is!! :)
    En ze hebben groot gelijk dat zo jou als tester kozen, zo'n supernaaister!!

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Wat leuk zeg! Zal ik wel kopen en eens maken voor Linde.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. Mooi, mooi, mooi, en stel je voor, nog zoveel meer moois dat je klaar hebt hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Zalig gewoon!!...bij gebrek aan een dochtertje zal ik daar waarschijnlijk mijn metekindje heel blij mee kunnen maken. Nog even wachten op het boek. Jippie!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Schattig! Ik denk dat ik die ook ga bombarderen (klinkt zo zwaar voor zo'n mini-jurkje) tot kraamcadeau.

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Heel mooi! Ik ken een klein babymeisje dat hier ook wel mooi mee zou zijn, ik kijk al uit naar het boek...
    Vooral de versie met okergeel vind ik PRACHTIG, maar ik heb dan ook een zwak voor okergeel. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  43. Jaaa 14 oktober!! Ik rep me naar de winkel!! :-) Toptester jij!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.