gaat van tricot

donderdag 16 mei 2013
Oftewel deel 1 van de stapel is erdoor! Het plan was om alle patroontjes klaar te hebben en alle stofjes te snijden. Naast zalig niets doen, wat lezen, fietsen, nieuwe potloodjes testen, aan de zandbak zitten, en zo nog een aantal noodzakelijkheden...

We kwamen heerlijk uitgerust - en een beetje uitgeregend - terug, van de te-knippen-stapel was nog niet veel geknipt, laat staan dat er patroontjes getekend waren - logisch als je geen patroonpapier meeneemt. Na het aanpakken van de chaos kalmeerden ook de rondvliegende gedachten en vloog ik erin. Ik presenteer jullie dan ook vol vreugde de eerste lading tricotmaaksels:

67 - Tshirtslag 01
Stof: Dots (Lillestof - Bora) van bij Bambiblauw - Stof apentricot van bij Stael
Boordstof van bij Vermiljoen - Patroon: minikrea
Dat die zon niet wil schijnen, kan me niet meer schelen. Hier gaan we voor zomer! Dus vrolijke tshirtjes met korte mouwen. Zes keer hetzelfde maken - de kleerkasten werden hier nog niet aangevuld met de 'nieuwe maatjes', hoog tijd voor een bandwerkske - dat leek me geen uitdaging, dus ik maakte ze twee aan twee en koos voor verschillende versies.

67 - Tshirtslag 02
Stof: Duikbotentricot (Nosh Organics) & Huisjestricot (Bora) van bij Bambiblauw

Gezien de dikke-hoofden-problematiek koos ik ook voor een model met een enveloppehals en knoopjes - en ook wel omdat ik dat gewoon graag zie. Voor de jongensKhadet stoere duikboten, voor mevrouwtje de vrolijke huisjes. 't Kind heeft geen spetter roze in de kast, dus een streepje fushia deed zijn intrede. De boordjes werden vastgemaakt met kamsnaps.
67 - Tshirtslag 03

Die twee samen laten poseren, dat was een ander pak mouwen... Geen schoon serie'ke, ze hadden er gewoon geen zin in.
67 - Tshirtslag 04

Het ultieme omkoopmiddel werd bovengehaald. Nen oranje voor mevrouw, een roze voor meneer - kwestie van assorti te blijven ;)

67 - Tshirtslag 05

67 - Tshirtslag 06

15 opmerkingen:

  1. Wat een werk! En wat een supervrolijke stofjes! Resultaat om trots op te zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amai zoveel tegelijk, ferm gedaan ;)
    die duikboten vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt schoon! Ik heb het gevoel dat er nog gaan volgen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met hun bijpassende broekjes hebben ze twee setjes die bij dit weer toch een beetje aan zomer doen denken! Mooi werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke shirts!
    Zou er ook eens eentje voor mijn klein ventje moeten maken want het is toch meestal voor de meisjes dat ik kleding maak.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gemaakt! Je gaat nogal als een trein door je stof he :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow! Wat een produktie, en allemaal even mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ze kunnen ook weer even voort ;-) Mooi !

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die huisjestricot, zo mooi! En zo'n productie zeg, daar kan ik alleen maar jaloers van zijn...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ben gelijk een beetje serieus onder de indruk! Prachtig allemaal ! Ann x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Merci voor de courage ...

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.