Voor wie het nog niet beu gezien is: een Jacob

maandag 4 februari 2013
Het lag al een tijdje in mijn schuif te wachten... het schitterende patroontje van Zonen 09. Met een stoer khadetje in huis moest dit zeker gemaakt worden. Omdat ik niet onmiddellijk in een duur stofje wou snijden en de mist ingaan - broeken heb ik nog nooit gemaakt - ging ik het eens uitproberen in restjes jeans.

Dat was buiten het slachtoffer gerekend... die - hoe kan het ook anders - alleen maar een oranje broek wou, "en geen andere mama". Ik geef daar niet altijd aan toe, maar deze keer was ik verkocht. Maar... ik had geen oranje in de stoffenkast liggen. Omdat ik al zoveel van 'In den Beer' gehoord had, was ik wel eens benieuwd en ging ik er een paar weken terug langs - de volgende keer moet ik eerst met mezelf een budget afspreken, niet te doen wat zoveel stof met een mens kan doen.

Ik vond er dit prachtige wollen stofje, en ziehier het laatste exemplaar van de wintercollectie, vers van onder het naaimachien:

Jacob
Stof: oranje wol van In den Beer - Patroon: Jacob van Zonen09
Het model wilde niet echt meewerken, en de broek wou hij ook niet meer uitdoen om nog een aantal dingetjes aan te passen. Maar hij wil 'm dragen en hij is er blij mee, dat is ook al wat hé.

Jacob


Ik maakte een eenvoudige versie, maar het is een heerlijke handleiding en het ging echt goed. Ik koos voor de gesloten tailleband met valse gulp, maar er ligt al een stofje klaar voor een volgende versie.

Jacob

Ik zal wel ergens niet helemaal juist gemeten of gestikt hebben, maar de valse gulp stond precies de hele tijd open. Tijd om de in huis gehaalde kamsnaps eens uit te proberen en het probleem de wereld uit te helpen. Ik vond de blauwe het mooiste - het zou ook goed bij het stiksel gepast hebben - maar de (zieke) khadet wou... oranje. Het volgende exemplaar wordt in afwezigheid van khadetjes gemaakt, dan doe ik eens mijn zin ;)

7 opmerkingen:

  1. ik vind hem heel mooi.
    Gelukkig dat khadetje1 hem mooi vindt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. erg leuk die oranje jacobbroek!!Hier staat dat valse gulpje ook wel wat open hoor maar toch goed opgelost!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel retro! I like! Mooi afgewerkt...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, dat is een heel mooie Jacob! Ik geloof graag dat hij die niet meer wilt uitdoen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie broek... kamsnaps ging dat goed ?
    ze zijn wel mooi met die tekening erop.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ze in huis, maar had er nog nooit mee gewerkt. Ik heb er eentje in een probeer lapje gebruikt, en het ging vlotjes. Ik had er ook wat schrik voor, maar in de grootste maat alleen maar goede ervaringen dus ;)

      Verwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.