New kid in town

woensdag 22 augustus 2018

Een dikke maand geleden werd blogland wakker geschud door een bombardement aan Frances tops. Vandaag ligt het nieuwe tijdschrift Fibre Mood, van de ontwerpers van die top, voor het eerst in de rekken. Ik ga daar heel eerlijk over zijn, ik kocht het -nog, we weten allemaal dat ik ook wat van een plooier in me heb- niet. Alle patronen, 12 stuks maar liefst!, zijn erg "on trend" zoals ze dat zo mooi zeggen maar ook behoorlijk oversized. Het maakt me misschien wel een ouderwetse tuttebel maar ik hou van passend, van aansluitend, van taille en gecentreerd, zaken die ik niet zag in het eerste nummer. Het lijkt erop dat ik stilaan mijn lesje aan het leren ben #schaterlach.

Dat neemt uiteraard niet weg dat ik een geweldige drang had om nu toch eindelijk te leren breien, want de exemplaren van de Tara(mini) die ik zag, deden me lichtelijk groen van jaloezie zien. En Carmella en Constance deden mijn "geen oversized meer voor mij" zowaar wankelen. Dan zwijg ik nog over die schone Toni'kes die ik zag passeren. Iemand zin in een pronostiek over hoe lang het zal duren voor ik overstag ga?

594-02 Connor Fibre Mood Khadetjes
594-03 Connor Fibre Mood Khadetjes

Ik mocht een patroon kiezen uit het nieuwe tijdschrift en gooide dochterlief in de strijd. Het kind heeft nu eenmaal de leeftijd waar ze met alles weg mee komt, wat meer of minder oversized, het zal haar worst wezen. Het rechte jurkje was niet echt mijn ding, maar ik was érg gecharmeerd van de Sella rok. Helaas komen rokken hier zelden uit de kast, blijkbaar gaf ik het gen "jurkmens" onbewust door. Nogal een chance dat er ook een bomber in staat met een geweldig schone rug of het zag er niet zo goed uit ;) - check die applicatie, hoe schoon is dat zeg! Hoeveel hobby's kan een mens trouwens hebben, punch needling en breien zijn alvast weer een trap hoger op mijn dit-wil-ik-ooit-echt-gaan-doen lijstje.

594-04 Connor Fibre Mood Khadetjes
594-05 Connor Fibre Mood Khadetjes 594-06 Connor Fibre Mood Khadetjes

Gezien het tijdsbestek had ik - gelukkig - geen tijd om te gaan 'stofshoppen' dus besloot ik te werken met spul uit de voorraad, altijd een goed idee trouwens ;). Hoewel ik het punchneedleding op de rug van het voorbeeld gewèldig schoon vind, behoort dat niet tot mijn vaardigheden. Het gekke plan 'dan leer ik dat toch deze week én maak ik onmiddellijk ook iets voor op de trui' werd gelukkig door wat redelijkheid getemperd. Next best thing: mijn zeef en een effen stof, niet al te opvallend. Dat was buiten dochterlief gerekend, die uit de restjesbak een lap Drips haalde met de mededeling dat het "deze zou worden"

594-07 Connor Fibre Mood Khadetjes
594-08 Connor Fibre Mood Khadetjes
594-09 Connor Fibre Mood Khadetjes
594-10 Connor Fibre Mood Khadetjes

M  A  A  T  |  Dochterlief haar borstomtrek valt in een 8 jaar, en aangezien het dubbele maten zijn, hield ik het hierbij wat de lengte betreft. Het enige wat ik relatief kort vond uitvallen, dat zijn de mouwen van het patroon - ok, nu zijn ze misschien wat aan de lange kant maar liever zo dan te kort - die werden hier met 6cm verlengd. Verder wijzigde ik niets aan het patroon.

M  A  A  K  P  R  O  C  E  S  |  Het patroon heeft een duidelijke en uitgebreide handleiding en geeft je flink wat stofadvies mee - bij de damespatronen is er op de website ook stijladvies te vinden, super handig, weet je onmiddellijk of het patroon bij jouw lichaamstype past!
De bomber is zo getekend dat het je uitnodigt te spelen met verschillende stoffen, texturen, paspel, ... Ik deed dat hier niet, ging voor sober en maakte hierbij dankbaar gebruik van de boordstof in dezelfde kleur zodat alles bijeen past. Het maken ging als vanzelf, ik ben fan van het aangeknipte beleg aan het voorpand waardoor het makkelijk was om de 'kraag' van de bomber mooi te bevestigen - bij sommige patronen vind ik het vaak wat prutsen om het puntje mooi te krijgen, dat was hier geen enkel probleem. Het enige waar ik de instructies nog eens goed moest opnieuw lezen was bij het inzetten van de (heup)boordstof omdat het wat anders denken is bij de ronde hoek ervan. Zoals je ziet kwam dat helemaal goed en is dochterlief een plezant bovenstuk rijker.

594-12 Connor Fibre Mood Khadetjes
| Patroon: Connor van Fibre Mood (tijdschrift 2018/01) | Stof: Drips van See You at Six |
Met dit bericht doe ik mee aan de linkparty van Fibre Mood. Als je doorklikt kun je alle andere inzendingen bewonderen.




Stof in 2018: 15 in  -  96 uit  (31 gekocht&verwerkt - 10 verkocht - 3 gekregen)  - #1in6uit

33 opmerkingen:

  1. Wauw, jij hebt me helemaal overtuigd om die vest te maken. Zo knap weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat patroon past in elke kleerkast, zowel voor jongens als meisjes. Ik denk dat ik nog een exemplaar maak, maar dan serieus korter, zodat die makkelijk over jurkjes past.

      Verwijderen
  2. Reacties
    1. #schaterlach
      Het was te peinzen dat ik daar niet de enige mee ging zijn maar er was precies wat minder inspiratie dan normaal ;)

      Verwijderen
    2. Toeme, had dan toch 'Green, Green Grass of Home' (Tom Jones -1967) moeten nemen :-D

      Verwijderen
  3. Waw! Ik ging dat boekje niet - NIET - kopen wegens al te veel patronen in mijn kast, maar met deze bomber doe je me toch serieus twijfelen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alle patronen zijn ook onmiddelijk - in verschillende opties - los te koop; misschien kun je gewoon het patroon kopen dat je graag wil in plaats van een boekske waar je maar 1 iets uit maakt? Ik ben in ieder geval blij met dit patroon; de details maken het toch weer net iets anders dan anders.

      Verwijderen
  4. mooi! Ik kan je dochter alleen maar bijtreden in haar stofkeuze!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel!
      En ik ben content dat het restje nu opgebruikt is, win win en al!

      Verwijderen
  5. Tof hoor! Wat is de grootste kindermaat eigenlijk?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :)
      Dit patroon gaat tot maat 14jaar (borstomtrek 76cm) en het valt redelijk ruim, dus afhankelijk van de bouw kun je er wellicht wel nog wat jaren bij optellen.

      Verwijderen
  6. Ik heb vandaag bij Veritas gekeken voor het boekje maar het was er niet te koop.Toffe bomber heeft je dochter.De boog op de rug en aan de boord vind ik super leuk!Je dochter heeft een mooie stofje gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben ook grote fan van die kleine details - en echt, de halsboord ging héél makkelijk door het aangeknipte beleg, normaal vind ik dat altijd behoorlijk prutsen om dat schoon te krijgen.
      Het tijdschrift zou blijkbaar ook in Delhaize en Carrefour te vinden zijn, net zoals in de meeste stoffenzaken - ik geraak momenteel helaas nergens, dus ik kan het niet checken ;)

      Verwijderen
    2. Ik heb het gisteren bij Babarum besteld ;-) En nu wachten op de post!

      Verwijderen
  7. superschoon gerief! Ik ben ook niet zo'n fan van oversized (als in, ik versmalde mijn gebreide trui) maar bestelde het tijdschrift toch (groepsdruk.. ;) ) maar die salopette die ik bij de stoffenmadam zag verschijnen, wel die lijkt op mijn lijf geschreven en alleen al daarom zal dat boekje (hopelijk) zijn prijs waard zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben daar niet hip genoeg voor jong, voor zo'n salopette. Was mijn dochter wat groter, ik kocht die onmiddellijk maar voor nu gebruik ik even mijn verstand en koop ik de losse patronen die ik leuk vind - goedkoper dan het tijdschrift dat uiteindelijk toch maar stof zou liggen te verzamelen. Ik ben wél grote fan van de website en de community, stylingtips en zo, voor mij is dat geweldig handig :)

      Verwijderen
  8. Zalig mooi!

    en ik leer je met plezier breien! En ik ben geen fan van de breipatronen in het boekje, wegens te dikke wol en oversized, maar het lijkt me ideaal voor beginner

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ewel kijk, als jij dat ziet zitten komend voorjaar, zwierel ik me met plezier naast je met twee priemen onder mijn oksels #schaterlach #graag!
      Ik denk dat dikke wol hier ideaal gaat zijn, want euh, dat gaat moeten vooruitgaan, vrees ik ;)

      Verwijderen
  9. Ik deel dezelfde mening, maar na jou naaisel ga ik deze herzien. De dochters hun kleerkast schreeuwt om herfstkledij, ideaal dus!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met het weer van vandaag - en de komende dagen - denk ik ook dat het gedaan is met zomerse naaisels, tijd voor herfst en herfstkleuren, ik zie het al helemaal zitten! Benieuwd hoe jij het een twist zult geven, dit fijne patroon!

      Verwijderen
  10. Tof effect die ronding in de boordstof onderaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen ik dat goed en wel gezien had, was het hier beslist... ik val als een blok voor die details. Heel content eigenlijk, met dit maaksel #eigenlofstinkt

      Verwijderen
  11. goei keuze van de dochter. Ik ben ook fan van jouw exemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Die dochter heeft daar een goed oog voor, en de mama heeft dat perfect uitgevoerd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dit past ook bij super veel, dus ik was héél blij met "haar" keuze ;). Qua naaien is het niet zo moeilijk, enkel bij de (heup)boord inzetten is het wat opletten.

      Verwijderen
  13. Oh wow, die is echt prachtig!! Die boord is zoooo mooi!!

    Dat model lijkt me trouwens ook geschikt voor jongens, of ben ik mis?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit kun je perfect voor beide gebruiken, ik vind dit geen uitgesproken jongens of meisjesmodel - allé, ik zou het voor beiden gebruiken.

      Verwijderen
    2. Super! Nu zie ik pas in het tijdschrift dat er ook een jongentje instaat ;)

      Verwijderen
  14. Ja lap, dat zou kunnen scoren bij de dochter hier. En misschien moet ik dan toch eens beginnen met mezelf uit te dagen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen vrouw, hup!
      --ik kom kijken #stokachterdedeur #schaterlach--

      Verwijderen
  15. Zie je wel dat ik die drips ook had moeten kopen.
    Lang getwijfeld en toch niet gedaan. Maar dit is zooo schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zei het op al op IG: dit had ik echt niet gezien in dat patroon. Wat een mooi exemplaar!
    Ik bestelde het tijdschrift al voor de patronen bekend waren en tot nu toe vond ik dat geen geweldige beslissing. Al vind ik Toni best wel mooi, ik lijk er waarschijnlijk een tientonner in. En ik voelde me tot nu toe behoorlijk alleen met die mening, hier geen Ooh! of Aah! bij elk patroon. Ik ben dan ook maar een ouderwetse tuttebel. ;-)
    Misschien geef ik het boekje wel aan ons moeke, met de stille hint om een Tara Mini te breien voor Lene. Hmm, tenzij ik toch eerst zo'n Sella-rokje maak voor Lene, dat spreekt me nog het meeste aan ...
    En de ultieme punchneedle-tip: zet je dochter aan het werk. Lene leerde het enkele weken geleden op een kampje bij Lotte Martens en nu staat het op haar lijstje voor een laat verjaardagscadeau. Ik zie veel kinderarbeid komen! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.