Wrééd origineel #schaterlach

woensdag 28 juni 2017

...maar soms moet dat ook niet, nietwaar?

493-02
493-04
493-06
493-03
| Stof: Fish in french terry (See You at Six) van bij PiekeWieke met bijpassende zachtroze boordstof |
| Patroon: Leather Sweater uit La Maison Victor 2014 - editie 3 |

De 'garderobe' van dochterlief bevat érg weinig sweaters. Voor een kind dat voorliefde heeft voor al wat zwiert en jurk is, zie ik de noodzaak niet in van een stapel sweaters in huis. In al mijn gierigheid - serieus, ik hou niet van kleren in de kast die niet gedragen worden - durf ik soms wel eens over het hoofd zien dat het kind welja, groeit? Na een dag een iets te krappe sweater over de oorbellen van dochterlief te foefelen vond ik het hoog tijd voor een nieuw exemplaar. Vertrouwd recept, hemels zachte stof, meer moet dat niet zijn.

493-05

M  A  A  T  |  Een braindoder, maar ik maakte 'gewoon' een maatje groter dan het te krappe exemplaar. Ik controleerde haar borstomtrek in de maattabel en dat stemde perfect overeen, een 128. Ik vind die wat ruim vallen, perfect dus om in het najaar de trui ook nog te kunnen dragen.

M  A  A  K  P  R  O  C  E  S  |  We gaan daar niet onnozel over doen, dat is een basic sweater zoals er hier toch al enkele geproduceerd werden. Ik bestelde nogal zuinig 60 cm - volgens de benodigdheden heb je maar liefst 115cm nodig #ikdachthetniet - en kreeg het er nipt uit. Ik was verstrooid bij het knippen en kon daardoor het contraststukje aan de schouder niet meer uit dezelfde stof knippen, vandaar de boordstof op de schouders. Spreken we af dat jullie de vorige zin niet lazen en doen we alsof dat van meet af aan de bedoeling was?
Oh, en die boordstof... normaal grijp ik vaak naar de stof om een boord te maken, wat een gerief dat de bijpassende boordstof gewoon voorhanden is. Zwaar fan hier!

C  O  N  T  E  N  T  ?  |  Ja! Amai nog niet. Ik twijfelde eerst over deze trui al dan niet bloggen omdat het niets nieuws onder de zon is en omdat er geen gebrek is aan maaksels met deze nieuwe stofjes. Maar ziet dat nu eens af, hoe snoezig mijn kind ermee is. Het enige wat ontbreekt is een voelfunctie-door-uw-scherm, want deze stof is werkelijk streelzacht ♥

493-07





Stof in 2017: 23 in  - 77 uit  (10 gekocht&verwerkt - 14 verkocht - 7 gekregen)  - #1in3uit

33 opmerkingen:

  1. Schoon gerief! Ik ben content dat ik die stof niet kan voelen want ik mag ze van mezelf niet kopen 😉 teveel in de kast enzo 🙈

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar ze is zo zacht!
      Ik snap u wel trouwens, maar tricot en sweater, dat heb ik nauwelijks in voorraad, dus het 'mocht' wel.

      Verwijderen
  2. Maar wel wreed schoon. En dan begin ik nu ook aan mijn vissensweater #schaterlach. En ik kocht genoeg stof voor minstens 3 van die sweaters #ohboyikhaatbandwerk #whatwasithinking

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wel, ik twijfelde serieus om ook nog een exemplaar voor mezelf te maken maar ik ging van start met dit kleine lapje. Hoewel ik zéér graag zo'n zachte trui wil, denk ik niet dat ik het ga doen, ik kom daar niet zo goed weg mee, met dat zachtroze. En haha voor dat bandwerk... maar er eentje, nog zo'n schone rok en dan nog een trui?

      Verwijderen
  3. Heel mooi! Stofje is hier ook al gereserveerd voor eenzelfde maaksel. Tjah... we kunnen 't warm water niet steeds opnieuw uitvinden hé. Soms is het gewoon een match made in heaven! En die dochter van u, die staat er gewéldig mee!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je dochter straalt in haar zachte sweater!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Tss, niet zo flink van mezelf, maar euh, je kunt wel raden welk patroon dat is zeker?

      Verwijderen
  6. Heel schoon!! Ik 'kocht' iets minder zuinig maar aangezien ik een flink bedrag won om mij van een stapel van deze schoon stoffen te voorzien, vind ik dat wel kunnen 😉 en ge hebt gelijk, ze al er keischoon mee, love IT ❤️
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag de bon passeren, ik ben al benieuwd naar de schoon dingen die je ermee zult maken! En ik wil me er best wel failliet aan kopen maar dan denk ik even aan wat er nog IN de kast ligt, en ben ik blij dat ik extreem gierig was ;).

      Verwijderen
  7. Ik ben hier ook in productie proces van deze zeer gegenereerd collectie... Misschien voor Blogger niet bijster origineel maar voor de rest van België wel nog hé (en volgens mij zijn dat er nog meer dan genoeg).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gho, en het kind is er blij mee. Ik ook. En volgens mij is dat 'goed' genoeg om hier een plaatsje te verwerven ;)

      Verwijderen
  8. Ah ik krijg spontaan zin om mijn superzacht exemplaar aan te trekken! Groot gelijk dat je ze blogt, staat haar zalig... nu enkel nog een voor jezelf ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Na het zien van jouw exemplaar had ik onmiddellijk zin om er eentje voor mezelf te maken, maar ik denk dat ik hoop op nog meer French Terry in een volgende collectie die mij wat meer zal flatteren dan dat zachtroze. Want zo'n zachte trui wil ik ook wel!

      Verwijderen
  9. supermooi! ik ben fan! en ja die stof... die is gewoon fan-tas-tisch

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het klinkt als een of andere reclameboodschap, ik ben me ervan bewust. Maar écht... mega zacht! Ik heb de neiging om die te blijven aaien.

      Verwijderen
  10. Als het mooi is, is het mooi. En meer moet dat soms niet zijn, nè!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh, ik wil ook! Zoveel ♥♥♥ voor dat stofje en zeker in combinatie met dit eenvoudig, sportief patroon. Meer moet dat niet zijn. Heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik hou mijn ogen toe en negeer dit bericht. Te weinig tijd zorgt voor stress bij het bekijken van jou mooie creaties. Dus .... negeernegeernegeer (maar kvind het wel prachtig)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik zou zoveel kunnen zeggen, denk maar aan "deze trui is -relatief- snel klaar" of "niet meer komen kijken" maar hé, het is binnenkort vakantie; ik hoop dat je ook wat rust krijgt! Of toch wat tijd om in te vullen zoals je dat zelf graag wil x

      Verwijderen
  13. Mooie trui! Het hoeft niet altijd superorigineel te zijn. Hartje voor zoveel zachtheid.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik ben het helemaal eens met je.
      Maar soms krijg - of heb - ik wel het gevoel dat het zo moet zijn...

      Verwijderen
  14. Prachtig inderdaad, ziet er supercomfortabel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een zalige vakantie-rondhang-speel-trui !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik vind dit een echt meisjes stofje, een zo als sweater wordt het toch nog stoer!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.