Slechte moeder zijnde

woensdag 22 maart 2017

Het kind keek me aan met het volledige sterrenstelsel in zijn ogen "maak je er mij dan nog zo een? Met lange mouwen?" Tuurlijk mijn kind, ik voegde daad bij het woord en klikte een lap stof in mijn virtuele mandje.

470-02
470-03

Nu moet je weten dat de Khadetjes zelden om iets vragen wat kleding betreft. Misschien wat gemakzuchtig, maar eigenlijk zal het hen wel worst wezen met welke maaksels ondergetekende hun kast vult. Ik krijg links en rechts wel wat hints, maar zelden verzoeknummers.
Tot zo'n kleine twee jaar geleden.
En ik negeerde het.
Staalhard.

Met een naaiweekend op komst rommelde ik in mijn voorraad en kwam de lap tricot tegen... Mijn eerste plan voor het weekend was "naai een lentegarderobe" maar ik kreeg op tijd mijn realiteitszin terug en gooide dat plan overboord. Tricot ging het worden, een weekend lang - geen naalden of boventransport wisselen, luie wijven troef! Ik diepte het patroon op én legde alles keurig op een hoopje. Tot ik het kind zijn borstomtrek opmat. Schuldgevoel ten top, met een paniekaanval erbij want ik kwam tot de ontdekking dat het kind uit het patroon gegroeid was!

470-04
470-05
470-06
470-07

Ik vertrok op weekend en maakte de belofte niet terug te komen zonder een nieuw exemplaar. Ik deed waar ik een jaar geleden niet had van durven dromen; gewapend met geodriehoek en potlood vergrootte ik met ongelooflijk veel zorg het patroon met één maat. Het thuisfront werd opgebeld om links en rechts nog een aantal maten te controleren, ik voegde veiligheidshalve nog wat extra lengte in het lijfje toe en ik maakte een ongelooflijk lang ding. Overtuigd dat het ding een kilometer te groot ging zijn... niet dus, mijn kleintje is een halve reus geworden.

Bij mijn thuiskomst gingen de melkflessen van de stapel rechtstreeks naar het lijfje.Weer of geen weer, dit draagt hij om te slapen, geen haar op zijn hoofd dat eraan denkt iets anders uit de kast te halen. Ik zal mijn patroon maar niet al te ver leggen zeker?

470-09
Stof uit de voorraad | Patroon: Wolf maat 140 (zelf vergroot) van Zonen09
470-08




Stof in 20179 in  - 46 uit  (5 gekocht&verwerkt - 13 verkocht - 4 gekregen)  - #1in5uit

45 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Ik kwam met een stapeltje jongensgerief thuis, het werd niet eens bekeken... Wolf werd er vantussen gegraaid, de rest. Naja. Kinders hé #schaterlach

      Verwijderen
  2. zalig toch dat een wolvenkind zooooo welkom is!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Eerst noemt gij uzelf een slechte vriendin, dan een slechte moeder... Vrouw! Zoveel slechtheid in één mens, dat bestaat niet! Chance dat wij hier massaal het tegendeel beweren, kom zeg. En dat zo'n reus toch nog wegkomt met melkflessen aan zijn lijf: zalig schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach Nogal een chance dat ik me dat allemaal niet aantrek, dat slechte moeder zijn ;).

      Verwijderen
  4. tss tss lange mouwen ???? hahaha
    "Met het volledige sterrenstelsel in zijn ogen" dat zie ik zo voor me, en ik smelt ervan ! (van de zin en van de voorstelling)
    Schoon gerief , slechte (woehaha) moeder, schoon gerief !
    x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo heel eventueel bedoelde hij een winterversie. Daar kocht ik ook de stof voor #schaterlach. Nu zal hij er nog een onderlijfje in krijgen, want ik heb nog een beetje over - maar niet genoeg meer voor de lange pijpen, want dat was werkelijk ellenlang - moet ik jou natuurlijk niet zeggen hé ;).
      En ja, sterrenstelsel in zijn ogen, ik zou er zo in wegdwalen ♥

      Verwijderen
    2. haha, ja spaghettibenen en zo ... bij zander hé, niet bij mij ! Ik ben aan zijn eerste (test) Jedediah pants begonnen, verlengde met 5 cm en knipte 'voor de zekerheid' 10 cm zoomwaarde aan... Misschien heeft hij dan eindelijk eens een broek waar hij een omslag kan inleggen....
      x

      Verwijderen
  5. Gelukkig zijn die kinderen bijwijlen zeer geduldig, nietwaar.

    En al die moeite die jij je gewaagd hebt om je vergeetsel recht te trekken, da's toch een goeie moeder zijnend, als je't mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bij het ander exemplaar is er toch heel wat minder geduld te bespeuren ;). Stiekem - correctie, niet zo stiekem!! - ben ik ongelooflijk trots op mezelf dat ik dat aangedurfde, zelf een maatje bij tekenen. Goed te doen, zo blijkt, had ik al veel eerder moeten proberen.

      Verwijderen
  6. Ik mis in deze post de uitleg die jou tot slechte moeder bombardeert...??? Ik zie enkel maar een gelukkig kind en een gelukkige moeder (aah ja... want die mocht op naaiweekend ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat het maaksel superschoon is daar kan ik de rest alleen maar in volgen, maar zei er iemand her al iets over da manneke zijn coupe, ah zo cool seg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er zelf niet zo overtuigd van... ik vind eigenlijk dat de kapper het ietwat gemolesteerd heeft. Maar veel kan ik er nu ook niet meer mee aanvangen natuurlijk. Hij is dan ook nog eens gezegend met een massa weerborstels die het helemaal af maken. Och, het kind stoort er zich niet aan, ik zal maar hetzelfde doen zeker?

      Verwijderen
  8. Ik beken schuld, ook bij mij vroegen ze lang geleden om nieuwe wolven maar kwamen ze er nog niet.... Goed idee die korte versie zo, ik zie opeens weer wolven in 1 meter stofjes!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nog minder zelfs, ik kwam toe met 86cm stof ;). Zelf vind ik dat de pijpen zelfs nog iets korter mogen, dus bij een volgend exemplaar - ja, er komen er nog! - sneuvelt er daar wellicht ook nog een cm of zo. Schiet in actie vrouw!

      Verwijderen
  9. Een waar fotomodel en wat staat het goed

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig schoon gerief,zowel de zoon als de pyjama ;-) En slechte moeder, dat is toch een verkeerde woordkeuze!!Daarbij geduld is een schone deugd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach
      Je zou mij eens twee jaar moeten laten wachten, dat komt niet zo goed denk ik. Nogal een geluk dat hij dat precies in de andere dnastreng meekreeg ;)

      Verwijderen
  11. Steeds leuk om jouw verhaal te lezen.
    Prachtig... je ventje blink in zijn vel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij was zo zo zo blij. Het ding mag nauwelijks gewassen worden ;)

      Verwijderen
  12. Ge hebt toch maar veel punten gescoord met dit naaisel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Behoorlijk hoog gescoord zelfs! Stiekem denk ik al aan die 'te klein geworden' tricots in de voorraad, misschien verwerk ik ze wel in Wolfjes ♥

      Verwijderen
  13. Nuja, die moeders hebben toch ook zo veel aan hun hoofd. Dat maakt hen niet slecht, wel juist geweldig. De meerderheid van die gedachten gaan naar de kinderen, het huis en de man. Geweldig dat ge u hiernaast uw beloftes nog kunt herinneren én dan toch met het te kleine lapje aan de slag gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik neem mezelf vooral niet al te serieus ;)
      En ik maakte het kind blij, daar doet een mens het voor, niet?

      Verwijderen
  14. patroon: zelf vergroot
    Hoe hard ben je nu niet aan het blinken!

    Proficiat met de score :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci!
      En ik ben ongelooflijk trots op mezelf #schaterlach. Nooit gedacht dat ik dit 'ging kunnen' en eigenlijk houdt het twee keer niets in. Schijterd die ik ben!

      Verwijderen
  15. wat een leuk wolfje en zo zalig dat hij er direct mee ging lopen, let maar op of hij vraagt er nog eentje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik mest eerst eens de schuif uit en dan maak ik er hem wellicht zelf nog enkele - kwestie van de op-het-randje-te-kinderlijke-print uit mijn voorraad weg te krijgen. Als slaapgerief marcheert dat nog perfect hé.

      Verwijderen
  16. Oh my, ik ga me moeten haasten met Wolf!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je weet waar je moet zijn voor 1 maatje groter #schaterlach
      Euh ik bedoel uiteraard 'schiet in actie!'

      Verwijderen
  17. En nog eens zoveel mooier met kind erin ! (moeder, wat dacht je, dat hij dit in de kast zou laten liggen ???)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was er van overtuigd dat het ding kilometers te groot ging zijn, toen ik het afwerkte. Slik ;)

      Verwijderen
  18. Wat geweldig om te lezen hoe hij er dan deze uitpikt om zo blij mee te zijn! Tof, tof, tof! En die Wolf in grotere maten komt er zeker aan, ergens in de loop van 2017.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ohja, de rest werd niet eens bekeken. Hij trok zijn melkflessen aan en wentelde zich in de zetel ♥

      Verwijderen
  19. Mooi! Direct nog een maken! Al is het maar om de wasmachine te ontlasten ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooi! En ik hier maar blijven twijfelen of ik voor Ernestje eens de onesie-versie zou uitproberen, ik durf precies niet. Al doe jij me serieus twijfelen!
    En jouw zoon, amai, veranderd!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet je echt doen Tine, als ik hem mag geloven, komen er hier geen tweedelige exemplaren meer in huis - nuja, aangezien ik hier nog steeds het aankoopbeleid voer zal hij wellicht zijn zin niet krijgen. Maar ik ga toch nog eens door de voorraad om te zien wat misschien wat kinderlijk van print is, maar toch nog goed genoeg om in te slapen ;)

      Verwijderen
  21. Prachtig en dat zelf vergroot is helemaal om plat van achterover te vallen van jaloezie! Dat loopt bij mij helemaal mis. Zeker weten.
    En oh ja... weeral zo'n schoon stofke! Slaapwel Khadetjesjongen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. IeneMiene schreef er eens een goede tutorial over, dus ik deed schaapsgewijs gewoon wat zij schreef :). Maar ik was wel opgelucht dat het ding paste hoor! Nu, het was eigenlijk werk voor niets want blijkbaar komen de tienermaten er ook aan ♥

      Verwijderen
  22. Awel ja, tekent efkes een maat groter! Wel slikken als je dat moet doen, kleine jongens worden groot... Wel heerlijk als hij je naaisels zo weet te appreciëren :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.