[Blogtoeren] Zet er uw schaar in!

donderdag 12 januari 2017

Tenzij je met je hoofd serieus diep onder de grond zat, zal het je wellicht niet ontgaan zijn dat Lotte een aantal pareltjes op de wereld zette. Het valt hier, op uw scherm, misschien niet altijd zo op, maar ik ben ge-wel-dig fan van haar werk. Zo fan zelfs dat ik al een collectie panelen in mijn bezit heb - oh die Koperen regen! Ah, die vuurdoorn!! Fjjffjjt voor Nachtphlox!!! En zo kan ik wel nog even doorgaan #schaterlach.
Ik ging zelf al af en toe zeefdrukken bij een vriendin en weet wat voor een beheersing van je stiel je moet hebben om mooie prints te krijgen. En dan heb ik het nog niet eens over het ontwerp zelf.
Het enige - ja, eerlijk waar, ik kan er maar eentje bedenken - nadeel is dat de stofjes prijzig zijn - wat logisch is, gezien het proces waarmee ze 'geboren' worden - en dat dat nogal vaak de reden is waarom ik ze in de kast streel in plaats van ze rond mijn lijf te hangen. 'Als ik het absoluut perfecte patroon vind' en 'als ik xx aantal kilo's lichter ben' zijn de allerbeste vriendjes in dezen, herkenbaar?

451-04
Stof: Marila crepe 03 (Lotte Martens) - Patroon: Mini Adele van République du Chiffon

Naast schone stofjes die niet uit mijn hoofd gaan, kan ik zo ook al eens geplaagd worden door een jurk-die-niet-uit-mijn-hoofd gaat. Het gaat me steeds makkelijker om resoluut 'nee' te zeggen aan allerlei patroonverleidingen - met een scheef oog op de stapel ongebruikte patronen in de kast is dat eigenlijk zelfs ronduit makkelijk - maar deze keer had ik het moeilijk. Vanaf mijn eerste blik op het patroon was ik verliefd, nogal tegen mijn gewoonte in, want meer krullen en frullen dan datgene waar ik spontaan naar grijp.

451-02
451-03

Ik weerstond, de eerste tien keer of zo. En toen kocht ik het patroon voor dochterlief - het waarom daarachter is pretty down-to-earth; beschikbaar in pdf én veel minder stof van doen - en wachtte ik op de gepaste stof om het kind erin te wikkelen. Ik werd al eerder in verleiding gebracht, maar een mailtje van Lotte deed niet alleen mijn hart opspringen, maar deed me bruusk van koers veranderen. Er zijn àltijd redenen te over waarom je iets niet zou doen, ik negeerde en zei gewoon 'ja'. De rest van het verhaal is eenvoudig. Nu ja bijna eenvoudig, ondertussen ken je me ook al zo'n beetje #schaterlach.

451-05
451-06
451-07
451-08
451-09

Dossier gemaakt: Ik heb schrik van RdC patronen, echt waar. Ik maakte zo'n twee jaar geleden een jurk voor mezelf en werkelijk alles wat fout kon gaan, ging ook fout - yep, het ding haalde uw scherm niet, dat zegt al voldoende. Meer nog ik droeg het zelfs nooit. Verstaanbaar dus, als ik zeg dat ik met een héél klein hartje mijn schaar in de stof zette. Ik besefte ook opnieuw hoe verwend wij Vlaamse naaisters zijn met die uitgebreide handleidingen van eigen bodem - ik kreeg 4 blz droge tekst in zéér summier Frans #schaterlach. Maar moeilijk gaat ook. Alstemblief.

Het laatste jaar ben ik into crêpe, zalig gerief vind ik dat om te verwerken én om te dragen. Kiezen tussen tricot en mijn zalig gerief, veel viel daar in mijn ogen niet aan te kiezen. Zoals je kunt zien op de foto's 'valt' deze viscosecrêpe ongelooflijk schoon - hoe vertelt een mens dat in godsnaam zonder dat je dat kunt voelen, maar de stof is zwaar (soepel doorvallend) en licht (om dragen) tegelijk. Voor mijn kersverse 6jarige maakte ik de jurk volledig in 8j, zonder noemenswaardige aanpassingen - Franse kindjes zijn blijkbaar niet al te groot #schaterlach. De soepelheid van de stof deden me enkele truken van de foor bovenhalen - als in werken op patroonpapier, snijden in plaats van knippen, microtexnaalden en last but not least boventransport to the rescue.

452-01

Geen idee of je het tussen de regels las, maar eigenlijk wou ik die jurk.

452-02
452-03
452-04
452-05

Het ging wel nog eens geen waar zijn dat dat kleine Khadetjes met alle pluimen ging gaan lopen. Ik wou die jurk gewoon voor mezelf -- nah, niet in die kleur natuurlijk, gelukkig voorzag Lotte voor ieder type wat wils. Ik negeerde mijn 'bjekkes-voor-twinning' en ging ervoor, dezelfde jurk als dochterlief. Om met mijn neus op de feiten gedrukt te worden dat voor in plaats van achter de lens te gaan staan niet echt mijn ding is - en dat dochterlief er met zoveel meer flair mee wegkomt! Slechte foto's of niet, volgens mij zie je het plezier dat wij drie daar hadden #schaterlach




Dossier gemaakt: Ik herhaal; ik heb schrik van RdC patronen, écht. Ik heb nu eenmaal niet het lichaam van die Franse deerne op de verpakking en vervloek nog steeds die andere jurk. Daar zat ik dan met mijn mooie, mooie stof. Toch maar wachten tot min zoveel? "Ha nee hé", sprak ik mezelf toe, "nu ga je knippen!" En toen deed ik van patroon molesteren - ik had het inmiddels ook al besteld voor mezelf, niets te pdf'en maar een mooi vormgegeven patroon met een ieniemienieboekje met quasi dezelfde summiere uitleg #schaterlach. Ik nam het over en euh... veranderde toch wel een en ander; ik verwijderde de knopensluiting op de rug, de hals werd uitgediept, het lijfje werd verlengd, nepen verplaatst, ik verwijderde maar liefst een tiental cm stof uit het lijfje, naja, van het originele patroon blijf niet zo vreselijk veel meer over. Maar dat maakt ook niet uit, ik amuseerde me ge-wel-dig! Ik werd er zowaar blij van - sorry voor de ontwerper van die overigens prachtige jurk waarin ik ooit wel eens zal passen - om mijn ding te kunnen doen en een jurk te maken waarin ik me prinsesselijk voel, los van het feit dat het lijf zo rebels is als maar kan of omvangrijker dan ik zou willen. En dat, dat maakt die jurk onbetaalbaar.

Stof: Marila crepe 01 (Lotte Martens) - Patroon: Adele Dress (République du Chiffon)

Meer moois kun je bewonderen bij | with love by Eva | Spiegelstiksel |
Paspelpoezen | My Blou | Liesellove | MinnieMie | Blanche | Inspinration | JoChapeau | So Popo Sew |





Stof in 20171 in  - 5 uit  (0 gekocht&verwerkt - 2,8 gekregen)  - #1in5uit

-- JA, ik kreeg deze stof van Lotte Martens om ermee aan de slag te gaan maar zoals altijd vertel ik jullie wat ronddwaalt in mijn hoofd en werktafel, zonder dat mij dat 'gedicteerd' is. Ik was waarlijk zo blij als een kind toen het prachtige doosje toekwam, want ik ben érg grote fan van haar werk, getuige wat je hier al zag passeren en wat in mijn stoffenvoorraad te vinden is.Oh, en de bestelling die ik seffens nog ga ophalen #auchvoordiestashbusting --

85 opmerkingen:

  1. wauw ! WAUW! W.A.U.W. !!!
    Schoon gerief seg, ware ik niet zo met mijn jeansbroek vergroeid, dan zou zo'n jurk me wel bevallen !
    Het zou me nog goed staan ook, want mijn lijf is even prachtig als dat van jou ! Aanvaarden sjoeke, ik weet dat dat niet makkelijk is , maar dat is echt de moeite waard :-)
    Dus zo'n zinnen als ... ooit wel eens in passen... schrappen !
    De 'norm' daar zijn serieus wat mankementen aan, zowel in de lengte als in de breedte ;-)
    Gij beseft niet half hoe knap dat ge bent, truly & honestly.
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moh gij lieverd toch ♥! Zelf heb ik maar 1 broek in de kast, dus ik ben eerder een believer van de ander kant.
      ---en het lijkt misschien niet altijd zo, maar ik ben blij met mijn lijf. Echt. Anders zou ik mijn derrière en aanhangsels hier ook niet tentoon spreiden. Het zou soms wèl plezant zijn mochten er meer patronenmerken een iets andere matenrange zouden hanteren want niet iedereen is zo onnozel als ik natuurlijk, om de boel eens compleet aan te gaan passen ;)---

      Verwijderen
    2. ja dat van die matenrange... daar erger ik me ook vaak aan, ik ben 180 cm, dus alles is sowieso te kort voor mij. Mijn gruttekes zijn ook alledrie erg groot, dus kinderpatronen zijn (en waren) ongeschikt...
      Aanpassen is de enige optie, daar is niks onnozel aan ;-)

      Verwijderen
    3. Dat wist ik niet -meer-, dat wij even groot zijn! Alles is hier ook altijd euh, aan de korte kant. Deze verlengde ik slechts een beetje, omdat ik vergeleek met een jurkje dat in de kast hangt om hetzelfde te komen. Maar normaal doe ik er een flinke 10cm bij. Minstens ;). ---maar hier paste ik er nu in de breedte ook eens niet in sè #schaterlach---
      Het kroost hier is ook groot, maar aangezien ze nog 'maar' zes en zeven zijn, kan ik dat zelf oplossen!

      Verwijderen
  2. Práchtig! Ik zou zeggen, gauw de schaar in de stapel stofjes en gewoon heerlijk dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het komt, het komt! Ik heb opnieuw het geluk een communiekind in huis te hebben én de wilde ambitie om het nog eens zelf te doen #schaterlach
      -- en dank je wel! --

      Verwijderen
  3. Maar hoe schoon is dit!!! Allebei de kleedjes zijn prachtig en staat jullie super! Chapeau dat jij dat aandurft voor jezelf... ik heb het er nog heel moeilijk mee. Ook omdat ik niet goed weet welke aanpassingen ik zou moeten doen om het te doen 'passen'! Echt knap

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Komt eens af vrouw, ik help u wel! Of ik probeer het toch, want eraan beginnen is het enige dat helpt #schaterlach. Pas op, de jurk is niet perfect, maar dat zou betekenen dat ik niets meer te leren heb #watzouikdandoen. Gewoon in het water springen en desnoods een nieuwe lap stof uit de kast halen!

      Verwijderen
  4. Wat een mooi patroon bij de stof, prachtig. En zo leuk de twinning ; )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik deed het nog nooit, dat twinnen #schaterlach. Maar hetzelfde model in een ander kleurtje, dat bevalt me eigenlijk wel!

      Verwijderen
  5. Maar zeg, KEIschoon!
    En die jurkjes vallen zoooo soepel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. En echt, die stof valt hemels - ik twijfel zelfs nog steeds om de boel bij mij terug open te maken en er nog wat extra stof in het rokdeel te stoppen :).

      Verwijderen
  6. Amai, wat een mooie jurkjes! Vooral die van jou vind ik prachtig - aanpassingen doen is niet mijn sterkste punt, maar ik vind dat de jurk je prachtig staat! Hoedje af, dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo mooi, je moet zeker niet onderdoen voor je dochter.
    Je hebt echt wel een mooi figuur.
    Chapeau dat je je patroon zo kan aanpassen
    En die foto's van jullie zo lief!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Houd dat "prinsesselijk" gevoel maar goed vast! Je straalt! En die kleur en jurk staan je beeldig!

    De dochter is ook mooi :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou het vast vrouw, ge moogt zeker zijn! Toen ik die stof zag, wist ik onmiddellijk 'dit zijn mijn kleuren', zelfs al zijn de streepjes erin blijkbaar rozig #erhangtrozerondmijnlijf. Maar ik ben fan, gigantisch fan!

      Verwijderen
  9. Heel tof en de dochter vind het duidelijk ook een supe

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Super idee (moest dat hierboven zijn ;-))

      Verwijderen
    2. #schaterlach
      Ja, ze vond het behoorlijk super, vooral het samen foto's nemen ;)

      Verwijderen
  10. Weeral toffe kleren gemaakt! Patronen aanpassen zoals jij dat doet daar durf ik niet aan beginnen. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat aanpassen is ook niet voor iedereen nodig natuurlijk ;).
      Je had me moeten zien zitten, aan tafel met mijn lat erbij, deze keer amuseerde ik me te pletter met het patroon volledig te hertekenen... had ik nooit gedacht hoor, een jaar of twee geleden.

      Verwijderen
  11. Ik ben fan van de versie van de dochter, van jouw versie, van het nieuwe stofje maar zeer zeker ook van twinning. Zolang je maar niet dag in dag uit in het zelfde pakje loopt, is dat toch een zalige ervaring (vooral voor je dochter)! Dit is wat ze zich zal herinneren :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop het zo, want dat kind haar kronkels volgen paden die voor mij compleet ondoorgrondelijk zijn #schaterlach.

      Verwijderen
  12. Echt waar prachtig! Ik zou niet durven knippen in zo'n dure en mooie stof dus ik snap je schrik compleet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat hier al makkelijker dan een tijd geleden, maar toch, ik vind het altijd spannend zunne, de schaar in een pareltje zetten :)

      Verwijderen
  13. Mor Wauw, echt Wauw! Ik herken het verhaal, stofjes die liggen te wachten tot er wat kilo's wegsmelten. Een utopie (voor mij dan toch), dus mijn voornemen voor dit jaar: ne keer knippen in alles wat daar al jaren ligt te smeken. Jou prachtige jurk is daar een supervoorbeeld van!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het zijn allebei prachtige jurken. Dat flapjesdetail aan de mouwen vind ik super geslaagd. Dat moet ik ooit eens proberen na-apen. maar een Frans patroon? no way. Het Frans dat ik nog ken ligt ergens in een bestofte schuif in mijn bovenkamer ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is ook een Engelse uitgave erbij #schaterlach.
      Nuja, het heeft een moeilijkheidsgraad van 2op4, dus te doen #schaterlach. Het is wel wat werk, die flapjes, want ze moeten nog verstevigd zijn ook...

      Verwijderen
  15. Whowssss! Geweldig maar amaai zoveel driehoekjes stikken voor aan die mouwen...die van mij zouden allemaal verschillend zijn. Pure miserie zou dat worden maar 't is keischoon. Echt! Zeg wat een geweldige foto's met klein Khadetje...zo lief... helemaal de 2 laatste van jullie twee... Schattigerds! Enne chapeau voor aanpassingen van patronen en wat lees ik nog... zeefdrukken? Ook dat kan je? Manmanman!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar is een patroontje voor hé, voor die driehoekjes - hoewel ik ze toch ook vervloekt heb, het zijn er euh... nogal veel (én ze moeten ook verstevigd worden). En toen ik mijn jurk aan het assembleren was - ik werd bijna gek - bleken er plots twee 'zoek' te zijn.
      En vrouw, dat zeefdrukken, NEE, ik kan dat niet. Mijn vriendin kan dat, dat is haar stiel, ik kan een beetje avonturieren maar daarmee is ook alles gezegd.

      Verwijderen
  16. Oh wat een verrassing dat jij er ook nog bij komt :-). Die had ik niet zien aankomen :-). Je dochters kleedje was al zo mooi en dan tover je ook nog een grote mensen model. Zeeeer mooi. Oh en geniet toch van die twinning, nu vinden ze het nog leuk, dat gaat niet meer langs duren ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach Ik twijfelde nog over "didn't see that coming?" als titel maar toen hadden jullie het ongetwijfeld wèl doorgehad natuurlijk. Ik vind dochterlief haar stofje op haar lijfje geschreven, en dat van mij op het mijne :)

      Verwijderen
  17. Maar waw... ik word er zowaar stil van. Echt. Zo zo zo mooi.
    En dat genieten, dat blij zijn en je amuseren, dat is zoveel waard, hou dat vast en geniet nog lekker lang verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Absolute toppers van jurken in prachtige stoffen! En deze twinning heeft niets met 'bjekkes' te maken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, dàt vind ik ook! Dank je wel voor je lieve woorden ♥

      Verwijderen
  19. Wat zijn jullie p r a c h t i g samen ��!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. wat mooi! ik ben fan van het eerste uur, van je maaksels, je tekstenaar deze keer vooral van je jurk! wat mooi, staat je beeldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik werk trouwens onder mijn man zijn naam, voor alle duidelijkheid ik ben een vrouw 😂😇 hopelijk stel ik je nu niet teveel teleur, ik die zin dat je dacht een geheime aanbidder te hebben 🙄

      Verwijderen
    2. Mijn ego zakt in een hoopje #schaterlach
      Ik denk niet dat hier heren meekijken/lezen, dus ik vermoedde al zo iets ;)

      Verwijderen
  21. Maar Sarah toch, je staat er echt waar ongelofelijk mooi mee! Hade ook hoor maar jij des te meer! Ik ga me ook aan die 48 lapjes wagen denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ge weet waar je moet zijn voor flapjesproblemen #schaterlach. Ik heb trouwens nog een 'binnenweg' die je het leven serieus makkelijker kan maken, dus roep maar als je eraan begint! Euh, en stuur me weg voor je assembleert, sebiet doe ik weer iets fout ;)

      Verwijderen
  22. Zo n mooie foto s van jou en je dochter !!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties

    1. Dat deden we eigenlijk nog nooit, zo samen op de blog komen :). Er zitten nog een aantal hilarische en volstrekt onpubliceerbare foto's bij, 't was echt plezant eigenlijk, dat samen foto's nemen.

      Verwijderen
  23. Geweldig. ...
    Knap zo allebei hetzelfde kleedje 😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In mijn hoofd kan het omdat het niet hetzelfde stofje is... zo echt hetzelfde hetzelfde, dat is gewoonweg niet mijn ding.

      Verwijderen
  24. Geweldige jurken! Geweldig patroon! Moet ik onthouden voor als ik ooit terug in gewone kleding pas ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieverd, dat kind moet er wel uit hé, die kleding komt terug :). En als je dit model een beetje slim maakt, kun je het nog een hele tijd aan terwijl dat 'normale' lijf terugkomt. Zelf maakte ik het stiekem een beetje op de krimp met een verstelbare elastiek aan de binnenkant, ik zou het zonde vinden dit jurkje niet lang aan te kunnen.

      Verwijderen
  25. Super mooi zo hetzelfde en toch zo anders . Prachtige foto's en super mooi kapsel heb je daar ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 't was een beetje verwaaid en zo ;). Maar ik stapte een tijd terug bij de kapper binnen om mijn puntjes aan te pakken en kwam buiten met dit #schaterlach. Nuja, ik vind het wel leuk en het is eens iets anders.
      Dank je wel voor je lieve woorden!

      Verwijderen
  26. Tranen in de ogen omwille van zoveel schoonheid : de stofjes, de kleedjes, de liefde tussen moeder en dochter en jouw immer authentieke persoon. Heerlijk om door jou geïnspireerd te mogen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan! En wat een lieve woorden zeg, dank je wel daarvoor ♥

      Verwijderen
  27. Oh Sarah, zo zalig mooi! Jullie staan er geweldig mee!!
    Heb ook niet kunnen weerstaan aan deze crepe, wat een kwaliteit!
    Net bezig met een blouse en heb al je tips over de borstnepen(en grote mensen :-) al opgevolgd. Hopelijk komt dit goed, anders schakel ik de khadetjes hulplijn in ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #schaterlach. Mezelf kennende heb ik het niet geformuleerd als 'borstnepen en grote mensen', het zal wel net iets minder subtiel geweest zijn - maar wel waar, ik had het ook weer aan mijn been! Je weet me te vinden, ik leg het graag en met veel plezier uit.

      Verwijderen
  28. Zaaaaaaaaaaaaaaalig, om jouw zo samen op de foto te zien met dochterlief ! (ik kan me het plezier ervan tijdens het maken levendig inbeelden!) Supergeslaagd project !

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Maar zeg! Ik was al onder de indruk van het exemplaar van je dochter maar dat van jou maakt de 'waw!' nog wat decibellen luider! schoon!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gijlie zijt allemaal véél te lief voor mij :). Dikke zoen!

      Verwijderen
  30. Oh zo tof! Goed dat ik kom kijken, anders had ik jouw jurk helemaal gemist! Mooi zeg! En je haren zijn ook superleuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Top voor jou en top voor je dochter! Prachtige kleuren ook. Ik ga me ook eens wagen aan van die Viscose crepe. Durf dat nooit zo in mijn winkelwagentje te gooien...schijtluizengedrag, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kleuren zijn inderdaad prachtig! Ik kocht me de rozige variant ook - perfect voor dochterlief na een beetje zonnestralen.
      En die crepe, doen, dat is zo zalig om dragen en dat valt zo mooi. Deze trekt een klein beetje samen na het wassen, wat een heel mooi effect geeft als je niet strijkt!

      Verwijderen
  32. Oh ❤❤❤ En hoe doet ge dat, die driehoekjes aan de mouwen allemaal zo perfect hetzelfde van grootte en zo netjes en al. Ik sta daar met open mond naar de te kijken. Dat, én die geweldig mooie foto's van jou en je popje! Heerlijk om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieverd!
      Enne... dat was een rotklusje, die driehoekjes. Maar ik vond er een oplossing voor die me best wel wat tijd bespaarde :). Maar je kunt me wellicht wel mijn paniek voorstellen toen ik ontdekte dat er twee 'vermist' waren.

      Verwijderen
  33. Twee heerlijk jurken, je krijgt me vast wel eens zover om ook eens Crepe te gebruiken ;) Dat van die poses die ken ik heel goed. Bij de kids heb ik alijd veel verschillende poses om uit te kiezen, met gemak heb ik 7 a 10 totaal verschillende foto's van dezelfde outfit. Bij mezelf, tja, eentje van voor, een van zij en een van achteren en eventueel een detail foto, dan heb ik het wel gehad meestal. Buik inhouden, nek uitsteken, armen zo dat ze op hun slankst lijken... Tja dat red ik maar in 1 positie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geweven stoffen geval als ik ben vind ik dat zooo veel schoner dan tricot - #schaterlach, misschien zelfs 'madammeriger' ook, maar ik voel me er beter in dan in tricot. En vrouw, ik trek geen buik in zunne, uitstekende nekken, daar doe ik ook niet aan mee. Ik ben zoals ik ben. Punt. Sebiet sta ik helemaal niet meer voor de lens #schaterlach.

      Verwijderen
  34. Leuk, leuk, leuk! Dat is weer een uniek patroontje en top dat je er toch voor koos om voor jezelf 'dezelfde' jurk te maken! Ik had bij de eerste foto wat het gevoel van 'dino steeksels' maar zowel bij kleine dame als grote dame geweldig schoon aan!

    BeantwoordenVerwijderen
  35. 2 prinsessen, 2 super mooie jurken en 2X plezier. Wat wil een mens nog meer?
    Alles ademt gewoon khadetjesstijl en dat wil zeggen tot in de puntjes afgewerkt en prachtige kleuren. Love it

    BeantwoordenVerwijderen
  36. weer super de max he !!! verliefd op die mouwtjes !! die zijn echt de max en ga ik gegarandeerd ook ne keer proberen !!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het waren ook die mouwtjes waardoor ik dat patroon absoluut niet uit mijn hoofd kon krijgen #schaterlach. Nogal een chance dat het niet in pdf verkrijgbaar is, ik had het wellicht al véél eerder gekocht anders.

      Verwijderen
  37. Wauw! Het plezier spat van het scherm!
    En zo'n mooie kleedjes! Super!
    Zus 1

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Ik wilde de perfecte reactie achterlaten onder deze perfecte jurkjes. Die woorden waarmee je moet glimlachen en die tegelijkertijd grote bewondering uitstralen. Maar ze komen niet, en niets reageren zou op ondankbaarheid lijken. Terwijl ik net ontzettend blij en dankbaar ben om zoveel moois op mijn scherm! Iemand reageerde op IG dat het net Peter-Pan-vleugeltjes waren, die schouderdetails. En zo is het inderdaad. Sprookjesachtig vrolijk mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  39. waaaw, 2 topjurken!!! die schouders zijn zo schattig! echt heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Wat een prachtjurken, prachtstoffen en prachtduo!

    BeantwoordenVerwijderen
  41. Waarschijnlijk heb je inderdaad niet het lichaam van die Franse deerne 😉 maar volgens mij zijn jullie samen toch de perfecte reclame voor dit patroon! Een beetje een "Peter pan" gevoel heb ik bij de jurk door de afwerking aan de mouwen maar het geeft de jurk wel wat speelsheid. Leuk leuk!
    Wikkelgatjes (eenhuisjeopdebuiten.wordpress.com)

    BeantwoordenVerwijderen
  42. Lieverd, jullie ZIJN net twee prinsessen!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.