Khadetjesdames...

zondag 1 juni 2014
De dames ten Khadetjeshuize zijn niet zindelijk - voor de niet-West-Vlamingen zal ik het maar vertalen ;). Zindelijkheidstrainingen zijn hier niet aan de orde, we hebben het over kieskeurig zijn. Wij weten wat we willen en wij houden van kleedjes - je plukt één iets uit de kast en je bent gekleed, geen gedoe met bijpassende bovenstukken of weet ik veel wat... Dus rollen hier veel kleedjes vanonder 't machien.

204-01
Stof: Yellow Bird Perched Blossom (Timeless Treasures) van bij Koekepeertje - Patroonloos
204-02 204-03

Na het zien van de vele (mooie) snelle rokjes en het 'terugvinden' van een coupon waagde ik me er ook aan. De benen van dochterlief werden opgemeten, het lapje stof werd over de volledige breedte gerimpeld en ik zette er een tailleband met elastiek aan. En meer is dat niet. Af en toe moet een mens zijn grenzen eens forceren, nietwaar?

204-04 204-05 204-06 204-07

30 opmerkingen:

  1. Het stofje doet hier het werk hé! Juist een soortgelijke versie bij Eva Maria gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Too cute! En wat een heerlijke foto's ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik kan je verzekeren dat, zelfs onder de West-Vlamingen,
    het misverstand al eens kan ontstaan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super rokje en super foto's ! Dat combineren met het bovenstukje lukt nochtans aardig, zo te zien ! Hoewel ik mij toch afvraag of die vogeltjes wel op hun gemak zijn met die sluipende tijger in hun buurt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Met dochterlief in de buurt voelen die zich ook niet op hun gemak ;)

      Verwijderen
  5. Zalig, zo een simpel rokske. Het gaat zelfs volledig mee op in het decor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig die kleuren temidden van al dat groen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zalig toch met die gatenelastiek. Dan dragen ze die dingen extra lang!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jammer dat ik er niet aan gedacht heb om het iets langer te maken ;)
      Tegen het einde van de zomer zal het enkel nog poepbedekking zijn, meer niet.

      Verwijderen
  8. Gewaagd, die tijgerprint en dan het vogelrokje, wel heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ideaal hè, zo'n rimpelrokje. Knoopsgatenelastiek is hier wel niet meer aan de orde ("voor kleuters", 't schijnt), ik steek er gewoon een volledige elastiek in (dat kan dan weer wel… aankomende pubers: ik snap die hun brein soms echt niet).

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig. Ze gaat volledig op in het decor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. super! het moet niet altijd zo lang duren hé

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zo'n mooie foto's van een heel mooi meisje in een heel mooi rokje .veel succes in het proper worden

    BeantwoordenVerwijderen
  13. heel erg mooi! Ook al heb ik geen meisjes, zo ga ik er ook een paar maken denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ze is er precies wel content mee geloof ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtige foto's! Zo'n rokjes moeten er hier ook nog in de kast komen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. altijd leuk een rokje maken! Niet zoveel werk, instant goed gevoel enal!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Schattig meer moet dat stofje niet hebben.
    Heb ook net een rokje voor de dochter gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En zo'n schoon assorti grasveld ;-)
    Het is een heel mooi rokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik heb hier weer prachtige creaties gemist door op Hemelvaartweekend te gaan! Jij hebt echt niet stilgezeten! Knap! En dat rokje? Geweldig... 't Stofke? Helemaal geweldig! En dat snoetje? Tja wat denk je? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. dat stofje heb ik al zo vaak in mijn handen gehad, maar telkens terug gelegd, maar nu ik het hier terug zie, wil ik het weer in mijn handen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.