Kranige dame

zondag 25 mei 2014
Mag ik jullie voorstellen aan een lieve, eerbiedwaardige dame?

208-01

Ze is gewoon mooi. En elegant. En ruim. En handig. En...

208-02

Ik heb het uiteraard over Wiske, een van de tassen uit dit boek. Toen ik hoorde dat deze dames een boek gingen schrijven, was ik zo enthousiast als een klein kind. Maar echt. Tassen maken is een beetje mijn ding... Nog voor de officiële releasedatum zag ik het liggen in de boekhandel en voor ik het wist lag het boek op mijn werktafel. En toen kwam de spijt - een ietsiepietsie beetje - want de tassen die erin stonden waren precies toch niet helemaal mijn ding - en ik heb nog zoveel andere patroontjes die ook op wat aandacht liggen te wachten. Ik grabbelde mezelf samen en bladerde nogmaals in het boek. Mijn oog bleef vallen op de Wiske tas en plots zag ik haar in een ander stofje. Visioensgewijs en zo van die dingen.

208-03
Stof: Orange Clocks (Melody Miller voor Kokka) en Triangles Grey (Ellen Lukett Baker voor Kokka)
Stof voering: Stems on lime (Stoff DK) - Patroon: Wiske I uit 'Mijn Tas' van elisanna & Fynn
Versteviging: Decovil light (buitenstof), voering: H630, dubbele laag priplak voor de bodem

Luttele uren later was deze kranig dame er en had ik mijn mening over het boek helemaal herzien... Oké, de modellen erin zijn misschien niet helemaal mijn ding, maar de handleiding (met véél foto's) zijn klaarhelder en helpen je vlekkeloos door het maakproces - dan heb ik het nog niet eens over het feit dat het boek prachtig vormgegeven is. Er zijn heel wat tips om ieder model aan te passen aan je eigen goestingskes - ook duidelijk voor beginners in de zin van 'doe dat of dat en je krijgt iets compleet anders' - en daar bovenop krijg je nog een volledig hoofdstuk met écht bruikbare tips - ook over versteviging, zoals je weet; een van mijn stokpaardjes.

208-04 208-06 208-05 208-07

Het maken verliep vlotjes... Ik sukkelde even met het keren van mijn draaglinten, ik denk dat ik er even lang over deed om die *** te keren als ik nodig had om de tas in elkaar te stoppen. Ik stikte ze ook net iets meer vast dan voorgeschreven ronding in het boek, het leek me zo ielekes.
Wiske zal hier als 'werkpaardje' gebruikt worden, dus past ik de versteving ook wat aan naar mijn eigen goesting. Toen ik toch aan het aanpassen was, voegde ik nog een 'bodem' toe en enkele extra zakjes.

208-08

Ik ben helemaal weg van Wiske en plan al een volgend maaksel uit het boek. Of hoe een mens er zo af en toe compleet naast kan zitten...

29 opmerkingen:

  1. Je stofkeuze is niet helemaal mijn ding (eerlijkheid duurt het langst) maar de tas is super. Hier kriebelt het ook om erin te vliegen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, gelukkig heeft iedereen een ander goesting ;)
      Ik wacht al vol ongeduld op jouw maaksels uit het boek!

      Verwijderen
  2. Ik vind je combinatie van stoffen prachtig! Mooie tas is het geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Denk dat de makers van het boek fier zijn op je doorzettingsvermogen want je mag inderdaad hun patroon maken met een ander stof en je krijgt een heel andere tas!Knap gemaakt.Voor mij toch nog te ingewikkeld denk ik maar ik ga heel zeker het boek eens inkijken als ik het tegen kom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awel, voor zover ik u ken is da echt een tas voor u seh, die ga veel gebruikt worden peis ek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ja wou ik ook zeggen :), volledig je ding van gemaakt en very nice !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wiske is een top dame geworden! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Amai zo'n leuke tas.zal hier ook nog gemaakt worden want ook ik heb dit prachtig boek in huis

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk! Die stofjes kiezen voor een tas vind ik echt niet makkelijk! Hier kriebelt het ook om aan één te beginnen maar heb nog niet de juiste stof gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hou wel van canvas voor tassen... net iets beter bestand tegen slijtage.
      Succes met je zoektocht!

      Verwijderen
  9. Mooi hoor! Ik moet ook maar eens werk maken van het kiezen van een model én stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Had je moodboard al op FB gezien en ik dacht oei oei, rare stoffencombinatie. Maar nu ik het geheel hier zie, denk ik oei wat leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. alweer een topper hé. ik ga dat boek op mijn verlanglijstje zetten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En ik ben er dus nog altijd geduldig op aan het wachten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn boek ligt op de naaitafel en wachtop tijd .... Wel leuk dat wiske van jou ik word er happy van

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel apart en heel knap! Tof dat Wiske jouw hart heeft gestolen, je hebt er echt een uniek exemplaar van gemaakt! (En bedankt voor de mooie complimenten!)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. En ik heb het boek nog steeds niet in huis. Morgen doe ik nog eens poging in nog een andere standaard boekhandel. We leven op hoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik heb het nog niet, het boek, ik ben ook zo geen tassenmaker, als ik dat doe mislukt er gegarandeerd iets :) Maar mss moet ik er mij eens over zetten?
    Wel een tof model, die Wiske!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ja dat is een super mooie geslaagd tas

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Het is een prachtige tas en een mooie kleurencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. tassenmadam, het wordt tijd dat we er eentje samen naaien ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. -stem volmondig in- we moeten er gewoon eens ons gedacht op zetten ;)!

      Verwijderen
  20. Prachtige tas, alleen het stofje vind ik iets minder, maar ieder zijn goesting zeker.
    De combinatie van stofjes vind ik wel heel geslaagd.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mijn zus brengt het boek morgen voor mij mee. Ik kijk ernaar uit om erin te bladeren en er iets uti te maken.
    Zo'n toffe tas als de uwe bijvoorbeeld. Al zou ik het ook in een andere stof maken. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Chapeau voor uwen schone tas!
    Ikzelf heb er nog nooit ene gemaakt, tenzij "visioensgewijs" dan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Een Wiske om U tegen te zeggen! :-) Vandaag stofjes gekocht voor 2 exemplaren uit het boek te maken, ben benieuwd, maar kzie het volledig zitten, zeker na jouw beschrijving :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.