Herfstdapperheid ofte selfish sewing

zondag 29 september 2013
In het passeren kwam ik op een fijn project terecht... Dochterlief haar kast moet dringend gevuld worden met wat aangepast gerief - lees herfstiger en zo. Er stond een jurkje voor mezelf op het programma, maar traditiegetrouw ging ik daar als laatste aan beginnen. Tot nu dus ;)

.

Tijd voor voorbereidingen was er niet - op de stof kopen na. Ik startte met mijn project de 23e en wou jullie trakteren op een fotoverslag van de week. Welkom in mijn chaos!

118 - Herfstdapperheid 02
Situatie op maandag: uiteenhalen van een versleten zomerjurkje
118 - Herfstdapperheid 03
Situatie op dinsdag/woensdag/donderdag: meters rondslingerende stof
118 - Herfstdapperheid 04
Situatie op vrijdag: geknipte patroondelen
In mijn hoofd droomde ik van minstens 1 kledingsstuk voor mezelf... Patroontjes genoeg in de kast, ik twijfelde tussen de Cambie en een zelfgetekend jurkje. Ik startte met het zelfgetekende jurkje, en de [ijdele] hoop misschien nog tijd over te hebben voor een tweede jurk. Veel moed en een grote ijverigheid op maandag en daar bleef het bij... Allerlei andere, dringendere projecten piepten ertussen waardoor het er op vrijdag erg triestig uitzag. Die avond parkeerde ik mijn keppe in de zetel met een zakske versnaperingen en zette ik mij achter mijn machien, ik moest en zou iets af hebben.

118 - Herfstdapperheid 05
Stof: Lily bruin (Dapper) van bij Koekepeertje - Patroon: zelf getekend
Ik vertrok van een oud zomerjurkje waar ik precies geen afscheid kon van nemen - nu wel dus, het ligt in een hoopje onderdelen in een doos. Ik koos dat jurkje uit voor de vrolijke zwierigheid van het rokdeel, het leek me net dat gevoel dat je op een druiligere herfstdag kunt gebruiken.
Ik paste het model wat aan waardoor het net iets beter aansloot, veranderde de halslijn en voegde mouwen toe. Geen lange mouwen, ik hoop op nog wat meer zonnige herfstdagen.
  
118 - Herfstdapperheid 06

Het jurkje verslond bijna 3 meter stof door de wijdte van de 'rok' - raar om te zetten omdat er niet echt een apart rokdeel is, alles loopt mooi door. Verder valt er niet veel over te zeggen, een simpel jurkje zonder fantasietjes, maar het zit geweldig! Geen idee wat voor een 'model' ik heb, ik raak er zo in, maar voor het-geval-dat zit er een blinde rits in de zijnaad. En gelieve me nu te excuseren, ik ga nog wat rondzwieren ;)

32 opmerkingen:

  1. Zeer mooi hoor!! Ik ben jaloers... Ik moet dringend egoïstischer worden :-s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, maar ik vond het zeer moeilijk zunne - ik heb de hele week zitten denken aan wat ik nog allemaal dringend moet doen ;)

      Verwijderen
  2. Amai.....ik hou het bij jurkjes voor de poppen.....ben zo gene artiest als gij :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oooh! mooi! hier staat er echt ook es een op het programma! maar eerst nog wa dingen afwerken die rondslingeren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi resultaat! Het stofje en model flateren je...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooi, heel mooi. Ik zoek ook zo iets. Maar als ik het juist heb bestaat er dus geen patroontje van?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, sorry zunne. Mocht je in het Brugse wonen en je hebt min of meer mijn maat, mag je altijd eens binnenspringen voor de onderdelen ;)

      Verwijderen
  6. dat ziet er inderdaad een heel leuk, zwierig jurkje uit... *jaloers*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi dat kleedje. Zowel qua stof als qua model.
    Het staat je ook beeldig. Laat maar zwieren, zou ik zeggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik sta telkens verstomd van jouw "kunnen"! En je vertelt het alsof het allemaal niks is! ;-)
    amai, straffe madame!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik deed ook mee maar het is bij het patroon knippen gebleven ;) komende week is het mss van da ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hé ,zo een keertje iets voor jezelf. Het staat je heel goed! En volgende keer ga ik ook voor een zwierkleedje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fijn met die oranje kousen eronder, jij bent bij deze helemaal herfstproof!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Af en toe moet je gewoon eens aan jezelf denken. En kijk eens wat moois dat oplevert!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Keimooi! Staat je ook geweldig!
    (En die panties wil ik ook! ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O, maar dat is echt een prachtig jurkje, fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke jurk! En wat een geluk dat hij zo aanpast, het je super gedaan! MOOI!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Amai, echt heel mooi! Ik stel ook altijd voor mezelf alles uit... Emmy's kleerkast moet eerst ontploffen van de kleren ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel mooi en staat je ook mooi. Een modelleke dat flateert! Ik ben ook nog steeds bezig met mijn selfish sewing...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh z`n mooi stofke.Het is misschien een simpel modelleke ,maar het staat u prachtig.
    Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een schoonheid! Gij moogt meer aan selfish sewing doen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ciao Bella!

    Bedankt voor je mooi commentaar op mijn blog vandaag. Het heeft ons geraakt.

    Katrien x

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.