Waar het hart van vol is

dinsdag 5 september 2017

Met al dat ufo geweld - en ik geef toe, links en rechts ook een goestingske - zou  je al bijna vergeten dat het Khadetjeshuis niet enkel bevolkt wordt door dames. Hoog tijd om de mannelijke bevolking hier nog eens ten tonele te brengen.
Trouwens, over ufo's gesproken... er liggen er nog twee voor zoonlief te wachten, waarvan ik bij de ene nog wat moed moet verzamelen en bij de andere, wel, daar ga ik iedere creatieve spetter in mijn lijf moeten gebruiken om daar nog iets bruikbaars van te maken. Ik zie wel hoe het uitdraait #schaterlach.

508-02
508-03
508-04 508-05 508-06

Recht evenredig met de groeischeut die zoonlief klaarblijkelijk kreeg - serieus kind, laat ons afspreken dat je daarmee stopt x - groeit de liefde voor omkeerbaarheid hier. Ik mag hem niets in zijn handen stoppen of hij vraagt me "langs twee kanten draagbaar?". Als het om om te keren is, grijp ik graag terug naar het Ole patroon - mooi van pasvorm, fijn om maken, moet ik nog meer zeggen? - van Zonen09. Een nieuwe versie stond hier dus al tijden op het programma, ware het niet dat die ***scheut ervoor zorgde dat zoonlief voor zijn tijd een Zonen09 tiener werd. Ik lag dan ook op de loer tot Sharon haar nieuwe kind op de wereld losliet - de rest is je welbekend vermoed ik; ik kocht on-mid-del-lijk, nam over en euh, liet dat alles misschien wat liggen.

508-07
508-08 508-09

Een erg schoon breisel in de lokale naaiwinkel leek me het perfecte gerief om een trui voor meneer Khadetjes te maken. Ik sloeg een voorraadje in en thuisgekomen belandde het 'toevallig' op het stapeltje stof dat klaar lag voor een Ole. Bleek dat toch wel geen perfecte match te zijn?
Ik liet zoonlief kiezen uit vier mogelijke combinaties en het kind koos prompt zijn moeders favoriet.  Ik ging er gemakkelijkheids halve vanuit dat meneer Khadetjes me zonder nieuwe trui ook wel graag zou blijven zien, en ging aan de slag voor zoonlief.

508-10
508-11
508-12

M  A  A  T  |  Ik mat niet op, ik schoof gewoon eentje hoger in de maattabel in vergelijking met zijn vorige exemplaar - ik blijf dat extreem handig vinden, zo van die patronen die je met veel plezier opnieuw maakt zonder ze beu te worden. Dat betekent dat ik voor mijn achtjarige een 140 maakte - voor je denkt dat het patroon klein valt; dit is ook zijn confectiemaat, het kind is eerder aan de grote kant.

M  A  A  K  P  R  O  C  E  S  |  Nothing fancy, ik wou een 'deftige' trui combineren met iets plezants, ik blijf erg benieuwd welke kant zoonlief uiteindelijk zal verkiezen - pronostiekje, iemand? Ik koos voor de versie met een kraag, omdat dat voor het najaar net iets makkelijker is - ik hou zelf niet van al die kappen die in de jas gepropt worden ;). Omdat ik niet wist welke kant de 'goede' kant zou worden, kregen ze beiden zakken. Het is nauwelijks zichtbaar op de foto's, maar bij het breisel stikte ik die vast aan het voorpand. Bij het ineen naaien van de trui bevestigde ik beide zakken aan elkaar zodat die bij het wassen ook mooi in de trui blijven - ik ben me goed bewust van alle neurotische trekjes van mijnentwege.

Ik gebruikte het breisel langs beide kanten, het combineert mooi met de bladerenstof en zo moest ik niet op zoek naar iets anders bijpassends. Rode draad bij een groot deel van de gemaakte Ole's; ik koos opnieuw voor onzichtbare drukknopen. Mijn mooie voorraad knopen ten spijt blijf ik dat het mooiste vinden. Nieuw bij deze versie is dat ik opnaaibare knopen gebruikte - dubbele fun, plèzier dat ik daaraan had om die vast te naaien #sarcasmemodusuit. Als iemand zin heeft in een pronostiekje over hoe lang ik daarover deed, ik stuur je met veel plezier een setje knopen-naar-keuze op als je het juist hebt #schaterlach

C  O  N  T  E  N  T  ?  |  De meeste naaisels maken me wel 'content' maar het resultaat en het kind komen hier zo schoon samen dat ik méér dan content ben... ♥ die Khadetjeszoon!

508-13
| Stof: tricot uit de voorraad, breisel van bij Stael | Patroon: Ole (tienerversie) van Zonen09






Stof in 2017: 23 in  - 105 uit  (14 gekocht&verwerkt - 15 verkocht - 7 gekregen)  - #1in4uit

44 opmerkingen:

  1. Weeral boenk erop... En wat een pronostieken. Ik ga er nog eens over nadenken ;-). Oh, wat lees (en zie) ik je blogposts toch graag... ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Veel hartjes voor jou creaties (en ook voor de zoon)!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een mens zou met een foto moeten kunnen reageren... omdat dat niet kan omschrijf ik met veel plezier mijn dwaze glimlach die quasi van oor tot oor reikt ;). Gewoon, van contentement door jullie lieve woorden ♥

      Verwijderen
  3. Een heel schoon stuk, die zoon is duidelijk blij met zijn pareltje. Die opnaaibare drukknoppen gebruikte ik bij mijn mantel (stof te dik voor knoopsgaten op mijn machine ) dus ik ken de frustratie. .. maar het mag gezien worden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, niet gezien worden, niet gezien worden #schaterlach
      Man, wat een ellendig werkje is me dat - en ik kan dus werkelijk niet naaien met de hand hé. Maar bon, die dingen hangen eraan en ik hoop met heel mijn hart dat dat ook een flinke tijd zo zal zijn - zoniet; klusje voor meneer Khadetjes want die is daar véél beter in.

      Zoonlief is inderdaad blij, kleding laat hem over het algemeen behoorlijk Siberisch koud maar dit model draagt hij erg graag. Dus zolang moeder voor hem mag blijven naaien, doe ik dat met veel plezier ;)

      Verwijderen
  4. Ziet meneer K. u nog altijd graag, zo zonder nieuwe trui ? woehahahaha :-), met neurotische trekjes en al ? #schaterlach
    Zoonlief 'owned' die Ole, megaknap sweetheart !
    Pronostiekje : lang genoeg , ze staan eraan
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. super vrouw! Dat kleur staat hem zo goed! En neurotische trekken? gij? Hoe komt ge derbij :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vrees dat ik aaneenhang van de neurotische trekken, maar soit, mij stoort het niet #schaterlach
      De kleerkast werd hier onlangs uitgemest, ik moet wel dringend eens op zoek gaan naar wat andere kleuren. Volgende exemplaar; geen blauw/grijs/zwart ;)

      Verwijderen
  6. Ik verkies de effen breisel kant ... maar hey, die bladeren matchen wel perfect !

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Grappig he, die groeiende kinderen en het ermee gepaard gaande enthousiasme ;-)

      Verwijderen
    2. Zelf heb ik het ook meer voor dat breisel, maar hé, het ding is perfect omkeerbaar dus ik mag er gerust in zijn, die zal ook langs beide kanten gedragen worden ;)

      Verwijderen
  7. Echt heel mooi. Idd een perfecte combinatie van stoffen. Leuk als dat zo goed uitkomt he ��

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige versie! Een superleuke print aan de ene kant en de andere kant iets dat met bijna alles te dragen valt! Hier geen neurotische trekjes, maar het idee van de zakken onthou ik wel, dat lijkt me inderdaad handig.
    Ik maakte onlangs mijn eerste knoopsgaten en dat gaat altijd vlot, maar knopen aannaaien moet ik nog oefenen, ik deed er lang over, dus heel benieuwd hoe snel/traag het bij jou ging! Een minuut of 5 per knoop was het bij mij denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben vreselijk lui als het gaat om allerlei huishoudelijke klusjes, die probeer ik op alle mogelijke manieren te vereenvoudigen... geen zakken terug moeten stoppen na het wassen is er eentje van ;).

      Knopen probeer ik zoveel mogelijk machinaal aan te zetten, of ik probeer het in meneer Khadetjes zijn handen te stoppen. Helaas was het eerste geen optie en was de tweede niet thuis #schaterlach. Ik wou dat ik er geraakte, in 5" per knoop!

      Verwijderen
  9. Maar Sarah, je doet het weer hé. Wat een prachtige stoffencombinatie. Zo'n knopen aannaaien, dat haat ik ook - ik omzeilde dat hier door een Ole met rits te naaien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik er nog eens een maak, staat een rits op het programma! Maar dit was nogal een maaksel-op-de-ruttel, dus ik had geen gepaste rits liggen.

      Verwijderen
  10. Heel schoon gerief! Snap ik heel goed dat je daar meer dan content mee bent!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik maak me wel eens schuldig aan het "mark as read" als er veel posts in mijn bloglovinfeed staan, maar bij jou weet ik gewoon op voorhand dat ik het graag ga lezen.
    Dat is trouwens een prachtig stofje dat je voor de buitenkant koos. Ik zou er zo voorbijlopen in de winkel, maar jij toverde er zo schoon zonnespul uit. TALENT!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, ik kocht het als herenspul, maar het geslacht zat al juist #schaterlach. Het is echt wel een plezant stofje, ik zou het zelfs voor mezelf durven gebruiken denk ik!

      En <3 voor je lieve woorden, erg fijn om lezen!

      Verwijderen
  12. Nu breng je me in de war... wil ik nu eindelijk ook eens de stap zetten naar een mooi omkeerbare trui/vest voor Giel omdat deze weer zo fantastisch is... of wil ik het nu nog verder uitstellen omdat Giel misschien vanaf dan ook altijd omkeerbaar wilt :D

    Sowieso een superschoon vest! Zeer geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hij dat fijn vindt betekent niet dat hij altijd omkeerbare spullen krijgt - hoewel, eigenlijk hou ik wel van 'mooie' binnenkanten waar geen naden zichtbaar zijn en zoveel extra moeite is het nu ook niet #schaterlach. Ik stem voor doen, volgens mij zul je zeggen dat je het zoveel vroeger had moeten doen ;).
      Enne merci... voor je woorden maar evengoed voor je gezelschap, 't was plezant!

      Verwijderen
    2. Awel, 't staat op mijne to-do. Als ik advies nodig heb, weet ik je te vinden :D

      Ik vond het ook echt heel fijn! Ik kwam zo enthousiast thuis dat mijne man reageerde dat hij een verhuis naar West-Vlaanderen niet ziet zitten :D

      Verwijderen
  13. Leuk zeg! Ik ga me de Ole voor tieners ook eens aanschaffen. Maar heb ook nog wat UFO's... Eentje knipte ik zelfs op naaiweekend vorig jaar.... ik hoop dat het voor de oudste was :-) Coole foto's trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik herinner me nog die sweater, geen idee meer welke zoon het was. Ik doe nog beter; ik heb nog steeds die Lars liggen die ik knipte voor het weekend twee jaar geleden #schaterlach.

      Verwijderen
  14. Mooi! En wat een geweldige foto's! Inderdaad om zielsgelukkig van te worden. Ik gok op de blauwe kant, maar dat is puur omdat ik die zo mooi vindt ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties


    1. Het wordt nog gekker... deze morgen vertelde hij me 'dat hij de trui zal sparen voor feestjes waar hij chique moet zijn'. Wel, dat gaat niet gebeuren mijn lieve kind, dragen zul je #schaterlach. Om maar te zeggen dat ik het dus zelf ook nog niet weet, welke kant hij zal dragen.

      Verwijderen
  15. Ooh, dat is inderdaad een grote 8-jarige!
    Hier vragen ze altijd om een kap, maar ik denk dat ik daar de volgende keer selectief doof voor ben, want vind deze versie met kraag ook heel leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ga met je wisselen ;)
      Hij vraagt het ondertussen niet meer, maar ik ga hem eens verrassen met een versie met een kap denk ik.

      Verwijderen
  16. die kerel heeft geluk met zo'n mama :)
    die ufo is geweldig schoon. vele hartjes voor die mooie binnenkant

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hé... héél erg grote fan van die binnenkant. Ik hoop stiekem dat hij die print plots beu gezien is en wisselt ;)

      Verwijderen
  17. En zo'n schone Ole dat ik hier zie! Wauwie! Ik vind beide kanten de max, dus ik hoop dat de zoon wat afwisselt. Aangezien hij zelf de combinatie koos, gok ik op de bladeren als zijn favoriet. Mijn volgende Ole wordt ook al een 140, zucht....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is niet gezegd, bij een eerder exemplaar met print koos hij erg consequent voor de effen kant. De tijd zal het uitwijzen ;)

      Verwijderen
  18. Een prachtige Olé ... die dringend ook voor mijn zoon moet maken ipv voor mezelf :-) ... en ja, veel liefde voor dit patroon, zalig om te maken, zalig om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, als ik die prachtige Ole van jou bekijk, kan ik niet anders dan je groot gelijk geven ♥

      Verwijderen
  19. Heel mooi! Met recht en rede dat je content zijt.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Geweldig die foto's van dat grote kind in zijn mooie trui! Knap gewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.