Moeder met oogkleppen #1

woensdag 28 oktober 2015
362-01

Soms wou ik dat ik kon vertellen dat ik een kei georganiseerder moeder ben, echt. Helaas. Mijn huishouden loopt verre van op wieltjes, geregeld verhuizen kleren van de strijkmand zonder tussenstop naar een warme lijfje en worden de te-kleine-kleren pas twee seizoenen later uit de kast gehaald. Ballen die ik overigens met veel plezier op de grond laat vallen.

362-02362-03

In hetzelfde rijtje hoort ongetwijfeld ook je kind vijf minuten voor vertrek een trui laten aantrekken waar de mouwen op miraculeuze wijze plots gekrompen zijn - ja, ik weet het, enige organisatie en kasten tijdig uitmesten zou helpen. Om de een of andere reden overkomt mij dat nogal vaak na de zomervakantie, alsof ik de hele tijd met oogkleppen rondliep. Alle ledematen zijn plots véél langer dan ze horen te zijn, gegroeid zijn ze, die Khadetjes van mij - en nog geen klein beetje, zo maakte mijn streepjesmuur me pijnlijk duidelijk.

362-04

Ondergetekende gierige trees besloot zèlf de kleerkast te vullen, in de mate van het mogelijke want een volledige garderobe naaien, daar ontbreekt me de tijd wat voor. Ik ging van start met een makkelijk en vlug recept; een Leather Sweater - zonder het obligatoire leer - in diepblauwe sweaterstof, voor mijn kind dat het graag warm heeft.

Geen prints deze keer, maar een effen stof die ik plots wat tè sober vond... ik zette zoonlief voor het scherm, liet hem kiezen en sneed het slachtoffer uit in flex. Om het wat plezant te maken om naar te kijken, deed ik dat twee keer zodat de cactus wat meer diepte heeft - en daardoor ook niet te fotograferen bleek ;). Zelf had ik wat anders in mijn hoofd, maar als je 't kind laat kiezen dan moet je ook zo fair zijn zijn keuze te volgen, nietwaar?

362-05362-06362-07

Dossier gemaakt - Alle kleutervet heeft definitief het lijfje verlaten, stilaan mag ik zijn breedtemaat combineren met een iets langere lengtemaat. Dat deed ik deze keer niet, waar ik ondertussen spijt van heb - niet erg, het patroon zal hier wel nog voorbij komen, dus hopelijk onthoud ik het zo lang ;). Ik hou niet van een al te aansluitende zoomband, dus die knipte ik op het gevoel heel wat langer dan het tijdschrift voorschrijft. Uiteindelijk maakte ik bijna alles in sweaterstof - in slechts de helft van de voorgeschreven hoeveelheid, zuinig knippen, daar doen ze niet zo fel aan mee heb ik de indruk -, voor de halsboord gebruikte ik boordstof in dezelfde kleur. Hoera voor stoffenwinkels met een uitgebreid aanbod van kleurtjes!

362-08





Stashbusten in 2015: 38 in  - 175 uit  (26 gekocht&verwerkt - 4 hergebruikt - 39 verkocht)  - #1in4uit

36 opmerkingen:

  1. Amai ja, wat een grote jongen! Gedaan met bolle wangetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ne cactus kiest em, goe gezien, de cactus word de nieuwe ananas of flamingo, ge ga da zien. Perfect zo eh!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is er zot van, van zijn warme trui. En nen trendsetter blijkbaar, die zoon van mij #schaterlach

      Verwijderen
  3. Die Leather Sweater is toch een ideaal zonenpatroon hé. Hier komt die ook vaak uit de kast. Bij die van jou zal dat niet anders zijn. Zonde om dat eerst op te plooien en in de kast te leggen. Maw, ik laat ook graag ballen vallen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoera voor vallende ballen jong, echt! En voor snelle kastvulling ;)

      Verwijderen
  4. Toffe trui! Op de laatste foto herken ik de zus er goed in. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als baby leken die goed op elkaar, nu ben ik het wat kwijt - of zit ik er met de neus te dicht op ;)

      Verwijderen
  5. Reacties
    1. Ik ben het zo met je eens :). Meer nog, zo komen er nog denk ik!

      Verwijderen
  6. Ik heb het patroon vanavond toevallig ook getekend. Voor het eerst. Leuk met die knallende cactus erop!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maakte er al eentje voor dochterlief en een neefje, heerlijk patroon is het!

      Verwijderen
  7. Leather sweater is echt een tof en snel klaar patroontje. Uw zoon heeft dat mooi gekozen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Uwe zoon heeft smaak ;) tof gedaan die cactus!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Zwijg, ongelooflijk hoe snel alles door je vingers glipt als je het te vast probeert te houden. Groot, maar gelukkig ongelooflijk lief met slechts af en toe wat stoerheid ;)

      Verwijderen
  10. eu gij knipt die cactus zo zelf ook uit enal? Gij ze supergetalenteerd talent! Hier liggen er ook nog een paar geknipte te wachten tot ik de moed vind om ze ineen te steken. En ja, ik weet het dat het niet zo lang duurt, helaas zijn er steeds andere dingen die mijn tijd opslorpen. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh maar nee gij! Ik heb een cameo die dat superlief voor me doet :)
      Voor je me van organisatorische talenten verdenkt, ik deed er maar liefst een week over om die trui af te werken #ookhierwordtmijntijdopgeslorpt!

      Verwijderen
  11. Ik word straks echt wel de aller aller laatste in blogland die nog eens een leather sweater maakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. weer een mooike
    en we streven niet naar perfectie dus laat die ballen maar vallen en maak nog veel moois!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe dat toch niet meer, streven naar perfectie. Of beter; niet in alle domeinen van mijn leven ;). Want ik hou wèl van schone stiksels en zo van die dingen #schaterlach

      Verwijderen
  13. Die eerste alinea had van mij kunnen komen! ;-)
    Toffe sweater ... en ook de aanpassingen staan mij helemaal aan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat die voor veel van ons opgaat ;). Hoewel ik het ook heb moeten leren, om niet alles 'af af' te hebben.

      Verwijderen
  14. Weet je zeker dat je die eerste alinea niet over mij schreef? :-)
    Heel tof met die cactus, dat heeft hij goed gekozen - en nu ben ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat je zelf in gedachten had.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hier moet ik ook dringend de kasten uitmesten. Ik vrees dat er dan niet veel meer in zal liggen...
    Prachtige trui trouwens. En ja, hoera voor winkels met een uitgebreide keuze in kleurtjes van boordstof en effen tricot! Waar haal jij de jouwe? Ik ben nog op zoek naar z'n winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier is de schuif ook akelig leeg moet ik zeggen, de volgende keer mest ik niet uit #schaterlach. Ik heb het geluk gezegend te zijn met een ongelooflijke stoffen&fourniturenwinkel bij ons in het dorp... wat ik ook zoek, in de meeste gevallen kunnen ze me daar uit de nood helpen :).

      Verwijderen
    2. Leuk z'n winkel in de buurt...

      Verwijderen
  16. Oh, een super mooie trui! Ik vind de flex ook echt wel tof, de zoon heeft dat goed gekozen!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.