Getest: Charles van Compagnie M

donderdag 9 oktober 2014
255-01b
Stof: jeans (meegebracht van hier) & Houndstooth metallic (Camelot Fabrics)
Patroon: Charles van Compagnie M
Na het eerste exemplaar wou ik graag nog wat knie bedekking maken - hebben we dan ook in grote getallen vandoen. Maar graag wat anders, en liefst met stof uit de kast. Zoveel - slijtvaste - mogelijkheden waren er niet, de lap jeans die eigenlijk voor Meneer Khadetjes bestemd was moest eraan geloven.
After the first one, I really want to make more of them - everything that covers knees is very welcome in this house. But I didn't wanted quite the same thing, preferably with fabric from my own stash. That didn't left me that much possibilities, so I'm verry sorry, Mister Khadetjes, I don't know if your pants will ever be made!

255-02 255-03

Maar jeans is zo... euh... gewoontjes?
I picked some jeans but... isn't that so... ordinary?

255-04 255-05 255-06

Als contraststof gebruikte ik opnieuw het metallic stofje uit de Nightfall collectie - goedkoop scoren, ik weet het. In combinatie daarmee, leek het me wel mooi om met gouden textielverf te stempelen. Hoe moeilijk kon het zijn?
Behoorlijk moeilijk, zo bleek de dag voor de deadline om 23u15... Mijn onbestaande ervaring met textielverf - aaarghh, wat?? Dat moet zes uur drogen of wat? - zorgde voor een wazig resultaat, waarbij geen enkel van de gestempelde figuurtjes dezelfde glans hadden. Oh my. Na een uur met de hand bijwerken gaf ik het op... En precies op dat moment zag ik de doos met gouden flex staan. Noem het goddelijke interventie, noem het zoals je wil, maar man, wat was ik content!

255-07 255-08
255-09 

The metallic fabric from het Nightfall collection was still lying on my desk, so I used it again - the little one loves everything that sparkles ;). I thought it would be nice to work with fabric paint. After all, how difficult could that be?
Not that simple, I discovered the night before the feedback-deadline at 23:15pm... My non existing experience with fabric paint - 
aaaarghh? It has to dry for 6 hours?? - didn't give me the result I wanted. Oh my. So I started to paint by hand... I hour later I had more then enough ;). At the exact same time I saw my box with flex... divine!

  255-12 255-10 255-11

Alsof de broek nog niet genoeg glinstert, werden alle zichtbare stiksels met goudkleurig garen gestikt en kwamen er bovenop de drukknopen nog twee sierknopen met wat extra glitter. Om er geen volledig kerstboompje van te maken, liet ik het aan de taille zo - die drukknopen zijn trouwens alleen zichtbaar als je ze echt wil vinden.
Qua maat zit de Charles er boink op... ik maakte voor mijn bijna-vierjarige de vijf jaar en die zit haar dankzij de nepen perfect. Met haar (mini)buikje is het zelfs niet nodig de taille elastiek aan te spannen.

255-13 255-14

Aan de onderkant van de broek permitteerde ik me nog een klein folie'tje. In plaats van de pijpen gewoon om te zomen, maakte ik een overslag. Voor ik die met nog meer metallic stikzijde vastzette op de pijpen, stak ik er nog wat van de contraststof tussen. Geen werk, zo klaar en een plezant detail.
On the bottom I went a little crazy. I didn't seam like you should, but made cuffs. Before stitching together, I added a little bit of the metallic fabric - almost no effort, but a really nice detail.
 
255-15 255-16 

Eens alles geknipt is - iemand die dit onderdeel van me wil overnemen? - naait de Charles alsof het niets is. En als ik de glimlach op dochterlief haar snoet juist interpreteer, is hij uitermate speelproof - en neem het van mij aan, ze. zit. niet. stil. Als je zelf aan de slag wil, kan je nog tot en met zondag charles-launch gebruiken om 10% korting te krijgen.

255-17

The minute the cutting part is behind you - volunteers to do that job for me? -, Charles is a really quick project. When I see my daughter's smile, I guess it's also a comfortable thing - believe me, the child doesn't sit stil. Ever. - If you want to give it a try yourself, you can use the code charles-launch and receive 10% off till sunday.

38 opmerkingen:

  1. Echt een prachtexemplaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super mooi jouw versies!
    Velen gingen voor mint en gouden details precies :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zalig, die oplossing met de gouden flex! Echt een toppertje deze versie !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Madam khadetjes wauw ja schoon, die motiefjes overbrengen op den jeans wat een goe gedacht en schoon effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Graag één weekje jou creatieve brein ;) Ik ben (al weer) op slag verliefd! Mijn patroontje is ook aangekomen. joepie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooiste versie die ik al zeg :) helemaal fan van :) goed bezig daar gij ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar wauw! Echt, dit vind ik een topversie! En niets te veel blingbling, helemaal in evenwicht wat mij betreft.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow seg, zo schoon! En, idd, die pasvorm zit veel beter zo! Love bling bling!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een plaatje! Echt waar!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel knap! Sportief en feestelijk tegelijkertijd :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Weer een creatie om 'U' tegen te zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk gedaan de afwerking op de jeans.Nu moet ik eerlijk zeggen het patroon of model van de broek is niet mijne stijl maar als je dochter er mee content is is dat wat telt,over smaak valt niet te twisten,hé!Stel je voor dat we allemaal alles het zelfde mooi vonden!! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk! En de toevoeging van bling-bling is top!
    Als je nog zit te wachten op een tip wat betreft de textielverf: Ik snij (ook bij kleine vormen) de vorm uit faser-papier en verf de vorm 2 x in met textielverf voor ik het papier weer verwijder. Zo krijg je een mooi dekkend laagje.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar had ik ook nog aan gedacht - maar daarvoor had ik echt geen tijd genoeg ;). Eerlijk, het zweet brak me uit (er zitten zo'n 65 van die dingskes op de broek, dat allemaal nog uitsnijden, ...)

      Verwijderen
    2. Ha, ha, ja 65 is toch echt teveel ; )

      Verwijderen
  14. Wauw! Waar is ie prachtig geworden! Ik heb meteen het patroon gekocht, heb hier ook nog wat jeans liggen :-) hopelijk kan ik de kleinste maat (zonder naad waarde dan) gebruiken voor mijn 9-maanderke!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. ...zonder woorden!!! Jij overtreft elk superlatief, telkens weer, telkens weer!!!
    on-ge-loof-lijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, een heel schoontje! Ik ben fan van de kleine flex accentjes! En die omslagjes onderaan <3 wat een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. I love it! Dat heb je weer zo mooi gedaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toen ik de foto zag, bedacht ik direct waar heeft ze die stof gevonden!!!
    Maar je hebt ze bestempeld!!!!
    Ben echt fan, moest dochterlief er uitgroeien, wil ik me heel graag kandidaat stellen voor een tweede leven in de broek te blazen :-) !!!
    Wat een mooie combinatie!!! (en die knoppen)
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Herkenbaar! Ik ben ook geen fan van patroontjes knippen uit papier, plakken en vervolgens de stof knippen, maar deze broek naait als een trein... Wat een werk stak je hier in zeg... :-) Dikke duim zou mijn dochter zeggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. De broek zit haar als gegoten en wat een prachtige details!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtig gewoon!! Ik heb vandaag ook het patroontje besteld

    BeantwoordenVerwijderen
  22. awel, ik ben geen fan van dergelijke broeken (ik denk dan vooral aan onhandige toiletbezoekjes), maar deze vind ik echt heel hip! mooi!

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.