Nostalgie

zaterdag 12 juli 2014
U was al gewaarschuwd... zonenmaaksels voor het 'verwaarloosde' kind. Voor dit maaksel ging ik wat terug in de tijd. Wellicht ken je dat wel, je ziet een stofje en onmiddellijk 'zie' je het afgewerkte maaksel. Dat gevoel had ik toen ik mijn allereerste schots en scheve stiksel placeerde. Hemdjes maken leek toen nog decennia verwijderd, maar ik kocht voorzichtig mijn allereerste lapje stof. Voor je-weet-maar-nooit - en daar is het allemaal begonnen, de eerste stap in het hamsteren ;)


230-01

Deels uit luiheid, gebruikte ik opnieuw het Gingerbread patroontje. Geef toe, een patroon gebruiken dat er al ligt of helemaal opnieuw beginnen tekenen? Met naaitijd die niet onbeperkt is, is die keuze snel gemaakt. Om mezelf toch ietwat uit te dagen, paste ik het patroon een beetje aan.

230-02

Het rugpand werd doorgeknipt en de rugpas kreeg een accentje mee.

230-04

In het rugpand werd een stolpplooi toegevoegd - de mosterd hiervoor haalde ik bij JoChapeau, de plaats waar je moet zijn als het over schoon afgewerkte en creatieve hemd uitspattingen gaat.
Voor het biesje aan het knopenpad en de mouwen deed ik dan weer een beroep op haar hemdjes sew along ;). Om maar niet te zeggen dat ik eigenlijk gewoon beter een Theo gemaakt had...

230-03

Doodsimpel dus, nog wat grappige knoopjes eraan - ik negeer even het feit dat het hemdje minstens drie weken af was vooraleer de knopen aangenaaid werden - en zoonlief heeft er weer een hemdje bij.

230-05

18 opmerkingen:

  1. En het resultaat geeft voldoening! Daarvoor doen we het hé!
    Zou ik af en toe beter ook meer doen, een patroontje hergebruiken, want ja, daar gaat altijd te veel tijd in ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oef, het verwaarloosde kind kreeg toch ook iets :-) hier van het zelfde hoor, de zoon krijgt hier ook nooit iets (toch niet zelfgemaakt) maar hij zou het niet eens willen zenne, mijn hamsterstofjes zijn echt niet voor jongens van 16 (zou dat bestaan...stofjes voor zo'n gasten?)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hangt wat van je 16jarige af zeker ;)? Ik heb gelukkig nog wat tijd vooraleer ik die puzzel moet oplossen...

      Verwijderen
  3. Schoon eeh, en speciaal knoopjes, passen er perfect bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ocharme het kind. Maar dat ben je nu aan het goed maken hé. Knap hemdje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi en ik denk dat het verwaarloosde kind nu heel tevreden is

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moh zo een schoon olifantenhemdje! Knap gemaakt weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Och, ik zit ook altijd vanalles te veranderen aan de patronen maar uiteindelijk maakt het niet uit. Eenmaal zoonlief dat hemdje aanheeft, zie je dat niet meer en maakt het allemaal niet uit. Schoon hemdje. Ik zou nog een Gingerbreadje maken als ik u was...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. zucht - Wat moet ik nog veel leren... Heel tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oooo ... zo'n zalig idee om met één van je eerste stofje aan de slag te gaan ... en die knoopjes die je uitzocht ... zalig !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo verwaarloosd is hij ondertussen niet meer ;-)! Heel mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat zie ik die zonenmaaksels hier graag komen! Schoon jongensgerief, is toch altijd weer een iets grotere uitdaging. Maar de voldoening achteraf is des te groter :)
    En een patroontje herbruiken, dat is geen luiheid maar efficientie ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi hemd in een zalig stofke!
    Hier is het verhaal idem dito. Ook een verwaarloosde zoonlief en wel drie prachtige stofjes die wachten tot ik ze eindelijk omtover in een hemdje! Helaas moet hij/ik nog even wachten want vond nog geen mooi patroon tot maat 86. Vanaf 92 schiet ik in actie, dat hij vlug nog een beetje groeien mag :-) !

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je meeleest! Ik ben benieuwd te horen wat je van de maaksels denkt.

Zoeken in deze blog

Mogelijk gemaakt door Blogger.